سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

مجری «آفتاب شرقی»:

مردم به برنامه‌های دینی گرایش دارند

آفتاب شرقی

سینماپرس: هادی صلح جو گفت: مردم به برنامه‌های دینی گرایش دارند، زیرا گمشده خودشان که آرامش روحی است را در این برنامه‌ها برای ساعتی پیدا می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، هادی صلح جو مجری برنامه‌های دینی و قرآنی که به تازگی به عنوان مجری برتر شبکه یک سیما انتخاب شده است درباره برنامه‌های فعلی خود در تلویزیون به خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر برنامه «آفتاب شرقی» از جمله برنامه‌هایی است که در دست اجرا دارم. این برنامه که از سال ۹۲ روی آنتن می رود، ضمن گفت و گو با اساتید و کارشناسان مذهبی، آموزه‌هایی غنی وناب از معارف اسلامی را به مخاطب ارائه می‌کند.

وی افزود: به زودی با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما برنامه‌ای جدید روی آنتن خواهم داشت. همچنین از روز جمعه برنامه «رواق» را در فواصل زمانی مختلف و به طور مستقیم از حرم مطهر امام رضا (ع) روی آنتن شبکه یک سیما خواهیم برد.

صلح جو در توضیحات بیشتر برنامه «رواق» را چنین معرفی کرد: این برنامه تلاش می‌کند فضای معنوی آستان قدس رضوی را در ایام رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، به طور مستقیم به بینندگان منتقل کند تا ایشان بتوانند روح و دل خود را در آن فضای ملکوتی جلا ببخشند.

وی در پاسخ به اینکه چه تکنیک‌هایی را حین اجرا به کار می‌گیرید تا مخاطبان با شما ارتباط برقرار کرده و از صحبت‌های شما تاثیر بپذیرند، گفت: اجرای برنامه‌های معارفی کاری بسیار سخت است چرا که افراد می توانند نقشی غیر از خودشان بازی کنند، مانند بازیگری که در یک فیلم نقشی منفی و در فیلمی دیگر نقش روحانی بازی می‌کند. او بازیگر است و در هر دو شخصیت می‌تواند زیبا ظاهر شود، اما اگر من به عنوان مجری برنامه معارفی بخواهم نقش بازی کنم مخاطب به خوبی متوجه می‌شود.

مجری برنامه «آفتاب شرقی» ادامه داد: اگر یک مجری جلوی دوربین خود واقعی اش باشد ارتباط نزدیک تری با مخاطب خواهد داشت، حال اگر من بخواهم برنامه‌ای معارفی اجرا کنم حتما باید عطر و بویی از آموزه‌های دینی داشته باشم. مردم ما را قضاوت می کنند و چنانچه تناقضی در سلوک عملی ما نسبت به کلامی که بر لب می‌آوریم مشاهده کنند آنگاه ما را متهم به تظاهر خواهند کرد، بنابراین یک مجری معارفی اولین عامل به حرف هایش باید خودش باشد. اگر صحبت‌های یک کارشناس یا مجری در یک برنامه بر جان مخاطب می‌نشیند مطمئنا از دل و جان او نشات گرفته است.

مجری برنامه «ماه خدا» درخصوص استقبال مخاطبان از برنامه‌های دینی بیان کرد: طبق آمار، برنامه «آفتاب شرقی» پربیننده‌ترین برنامه شبکه یک در فاصله صبح تا غروب بوده و از ساعت ۷ به بعد هم برنامه «دستپخت» با آن میزان از سرگرمی و نشاط، برنامه پربیننده معرفی شده است. همچنین برنامه «سمت خدا که یکی از پربیننده‌های سازمان صدا و سیماست، نشان می‌دهد که مردم به برنامه‌های دینی گرایش دارند، زیرا گمشده خودشان که آرامش روحی است را در این برنامه‌ها برای ساعتی پیدا می‌کنند.

وی افزود:  اگر سوال شود که آیا می‌شود برنامه‌های دینی را با کیفیتی بالاتر از شرایط فعلی تولید کرد یا خیر می‌گویم قطعا می‌شود؛ هربار که تمام و کمال از یک برنامه دینی حمایت شده است، آن برنامه به خوبی دیده شده و مورد اقبال قرار گرفته است. به نظرم بهترین راه برای تولید برنامه‌ای معارفی با کیفیت بالا رجوع به فرمایش مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند «در مسیر ساخت برنامه‌های ارزشی و دینی بهترین‌ها را به کار بگیرید.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.