دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹

محمدرحیم لیوانی:

تحویل ۱۴مجموعه جدید به سازمان صدا و سیما در پاییز

محمدرحیم لیوانی

سینماپرس: محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز صبا از برنامه ریزی برای تولیدات جدید برای ماه‌های آینده و نوروز ۹۹ خبر داد.

به گزارش سینماپرس، ایرانیان وقتی که خواسته یا ناخواسته می‌شنوند محصولی با کیفیت خوب در داخل تولید می‌شود، خوشحال می شوند. تولید داخلی یعنی بومی سازی و رونق تولید و ایجاد اشتغال؛ تولید انیمیشن هم چند سالی است که در کشور شتاب گرفته و جوانان بسیار مستعدی را به سوی خود جذب کرده است.

مرکز پویانمایی صبا بیش از ۲ دهه پیشتاز تولید آثار انیمیشن برای پخش از شبکه‌های مختلف سیما است. در حال حاضر ۱۰ شبکه از میان شبکه‌های سیما به صورت روزانه و در ساعات مختلف اقدام به نمایش این تولیدات دوست داشتنی می‌کنند.

فصل پاییز آغاز رویشی دوباره برای سوژه پردازی و تولید پویانمایی‌های مرکز صبا است به طوری که این مرکز برای سه ماهه فصل برگ ریزان، تعداد ۱۴ پویانمایی خود را برای نمایش به شبکه‌های مختلف پیشنهاد و ارسال کرده است. به همین بهانه گفت و گویی با محمدرحیم لیوانی رئیس مرکز پویانمایی صبا داشتیم که در ادامه می‌خوانید:
درباره تولیدات فصل پاییز که به سازمان صدا و سیما  تحویل داده اید، بفرمایید.

۱۴ مجموعه جدید در پاییز تحویل سازمان صدا و سیما داده ایم، که شامل مجموعه‌هایی «نقاش کوچولو ۳»، «مثل نامه»، «مهارت‌های زندگی»، «موزه»، «کی میگه ریاضی سخته؟»، «گولوبولا ۲»، «شکرستان ۴»، «کمیک‌موشن شاهنامه»، «کی خان»، «هالاباما»، «روباه و خروس»، «کودکانه»، «قاصدک» و «همه جوره ماجرا» است.
این روزها عوامل تولید مرکز پویانمایی چه کارهایی را آماده می کنند؟

حدود ۴۵۶ ساعت برنامه در حال تولید داریم همچنین نویسندگان در حال نگارش ۴۴۰ ساعت برنامه هستند. خوشبختانه روند تولید مناسب و با شتاب خوبی در حال انجام است. البته در این مسیر سازمان حمایت خوبی داشته تا این عرصه تولید ایجاد شود.
برای نوروز ۹۹ چه برنامه هایی  در نظر گرفته اید؟

 برای نوروز ۹۹ نیز دو مجموعه جدید در نظر گرفته ایم که در کنار برنامه‌های دیگر پخش شود. البته هر فصل مجموعه‌های جدید تولید می‌کنیم و برای نوروز نیز حدود ۵۰ ساعت برنامه جدید خواهیم داشت.
وضعیت نیروهای تولید چگونه است؟

با شتابی که در این دو سال در حوزه تولید داشتیم، می‌توان گفت شرکت‌ها با کمبود نیرو هم مواجه شدند در این چهار ماه اخیر شرکت‌ها به دنبال نیروهای متخصص بودند، به همین خاطر دوره‌های آموزشی برگزار شده و منتظر نیروهای جدید هستیم.
در حوزه بین الملل چه فعالیت هایی داشتیم؟

 فروش تولیدات به سطحی رسیده است که در حوزه بین الملل خریدار آثار ما هستند و فرهنگی که برآمده از سبک زندگی ماست در خارج از کشور رواج پیدا می‌کند. هر چند در حوزه اقتصاد سعی کردند ما را تحریم کنند، اما در حوزه فرهنگ آنقدر غنی هستیم که می‌توانیم وارد عمل شویم.

*خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.