دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

به کارگردانی مهدی باقری:

تدوین «دلقک نقاش» به پایان رسید

فیلم کوتاه دلقک نقاش

سینماپرس: کارگردان فیلم کوتاه «دلقک نقاش» با اشاره به پایان رسیدن مرحله تدوین این اثر بیان کرد این پروژه داستان جنون ناگهانی یک هنرمند است.

به گزارش سینماپرس، مهدی باقری کارگردان فیلم کوتاه با اشاره به اینکه به تازگی ساخت فیلم کوتاه «دلقک نقاش» را به پایان رسانده است، به مهر گفت: پیش تولید این پروژه اول شهریور ماه سال جاری آغاز شد و تدوین آن به تازگی به پایان رسیده است.

وی بیان کرد: این فیلم داستان یک استاد نقاشی است که با گریم دلقک وارد جشنواره های نقاشی می شود و زندگی شادی دارد تا اینکه بخاطر یک اتفاق گریم خود را پاک می کند و به جنون می رسد.

این کارگردان جوان درباره شباهت «دلقک نقاش» با فیلم سینمایی «جوکر» توضیح داد: داستان این فیلم کوتاه با «جوکر» بسیار متفاوت است، باید بگویم با توجه به اینکه سال ها در تئاتر فعالیت می کردم، نزدیک به ۵ سال به عنوان دلقک روی صحنه می رفتم و می توانم بگویم بخشی از این فیلم از گذشته خودم گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه دلقک ها هنرمندان بسیار تنهایی هستند، ادامه داد: دلقک این فیلم به دلیل اتفاق هایی که برایش رخ می دهد تصمیم می گیرد دیگر کسی را نخنداند.

کارگردان فیلم «زمان» توضیح داد: برای نگارش فیلمنامه تحقیقاتی را روی گروهی از بیماران روانی داشتم و متوجه شدم افراد با از دست دادن یک چیز یا یک فرد مهم در زندگی خود ۳ واکنش متفاوت نشان می دهند، گروهی که گریه می کنند، گروهی که شک می شوند و سکوت می کنند، گروهی نیز تحت هیچ شرایطی برون ریزی ندارند و دچار بیماری روانی می شوند، برهمین اساس جنون داستان دلقک ما از گروه سوم است.

وی تاکید کرد: در واقع برای ساخت این فیلم ۲۵ دقیقه ای، مجبور به تحقیق در مورد کسانی شدیم که از افسردگی زیاد دچار جنون شده اند، رفتار و بیان آنها را بررسی کردیم تا بتوانیم به بهترین شکل شخصیت مورد نظر خود را بسازیم.

باقری گفت: در تلاش هستم تا این اثر کوتاه را برای حضور در جشنواره فیلم کن آماده کنم، هر چند طی چند سال گذشته با ارسال آثار مختلف نتوانستم به این جشنواره ورود پیدا کنم اما امیدوارم این فیلم بتواند در این جشنواره پذیرفته شود.

از جمله عوامل این فیلم می توان به نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: مهدی باقری، دستیار کارگردان: النا مکاری، منشی صحنه: نیلوفر کشوری، مدیر تصوربرداری: رضا باقری، دستیاران تصویر: پوریا کریمیان، سید عارف احمدی، نورپرداز: حسین پور محمدی، صدابردار: حسین پور رحیمی، مدیر تولید: محمدحسین ابراهیمی، ضبط صدا استودیو: فیاما ناصحی، نقاش: مهتاب حصارکی، آهنگساز: مرتضی طباطبایی، گریم: فاطمه نظری، بازیگران: شهلا کریمی، نسیم جعفری، محمد حسین ابراهیمی، النا مکاری، مهدی باقری اشاره کرد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.