شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

به سبب اعتراض دختر بروس لی،

ممنوعیت اکران «روزی روزگاری در هالیوود» در چین

روزی روزگاری در هالیوود

سینماپرس: تارانتینو فیلم جدیدش را تدوین مجدد نمی‌کند و به همین دلیل چینی‌ها «روزی روزگاری در هالیوود» را نمی‌بینند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، تارانتینو گفته است فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» را مطابق با خواست چینی‌ها تدوین مجدد نمی‌کند. به این ترتیب یک بار دیگر فیلمی از این کارگردان حداقل به صورت رسمی در چین به نمایش درنمی‌آید و چینی‌ها نمی‌توانند شاهد حضور لئوناردو دی کاپریو و برد پیت بر پرده سینماها باشند.

تارانتینو قبلا نیز با همین مشکل برای فیلم «جانگوی از بند رها شده» در چین مواجه شده بود و در نهایت پذیرفت تا تغییراتی در صحنه‌های خشن فیلم بدهد و صحنه‌های خشونت‌بار آن را حذف کند تا فیلمش بتواند در چین اکران شود اما این کار اهمیت زیادی نداشت زیرا وقتی فیلمش در نسخه جدید تدوین شده راهی سینماها شد، تنها ۲.۷ میلیون دلار فروش کرد در حالی که فروشی ۴۲۵.۴ میلیون دلاری را در سطح جهان تجربه کرده بود و مردم چین هم غالباً نسخه غیرقانونی آن را تماشا کرده بودند.

اکنون در حالی که فیلم جدید کوئنتین تارانتینو بیش از ۳۶۶ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته و چینی‌ها منتظر تماشای دی‌کاپریو و برد پیت بودند، و احتمال می‌رفت این فیلم فروش قابل توجهی در این کشور داشته باشد، به نظر می‌رسد این اکران منتفی شده باشد.

در حالی که شرکت سونی توزیع‌کننده فیلم است، مقامات چینی به این کمپانی نگفته‌اند چه مشکلی برای نمایش این فیلم وجود داشته است، اما یک منبع داخلی گفته است در حالی که فیلم قرار بود ۲۵ اکتبر(۳ آبان) در این کشور راهی سینماها شود، از برنامه اکران بیرون کشیده شده است. گفته شده این تصمیم پس از آن گرفته شد که شنان لی دختر بروس لی به خاطر نحوه نمایش شخصیت پدرش در فیلم شکایت خود را به وزارت ملی فیلم چین ارایه کرده است.

اعتراض دختر بروس لی به این است که پدرش به عنوان فردی مغرور و وراج نشان داده شده که تلاش دارد تا شخصیتی که پیت نقشش را ایفا می‌کند را به مبارزه بکشاند، در حالی که او چنین شخصیتی نبود.

تارانتینو پس از مطرح شدن این نظرات از فیلمش دفاع کرده بود و در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفته بود قهرمان «اژدها وارد می‌شود» به نوعی مردی مغرور هم بود و نحوه حرف زدن او خیلی هم فروتنانه نبود.

گفته شده در صورتی که تارانتینو صحنه‌های مرتبط با بروس لی را حذف کند می‌تواند فیلمش را در چین به نمایش درآورد، شرطی که تارانتینو به آن تن نداده است.

«روزی روزگاری در هالیوود» باید یکی از مدعیان اسکار امسال باشد و در حالی که با بودجه ۹۰ میلیون دلاری ساخته شده تاکنون ۳۶۶.۸ میلیون دلار در دنیا فروش کرده است.   سونی و تارانتینو تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.