چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

در سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»؛

۲۱۰ مستند متقاضی «جایزه شهید آوینی»

جایزه شهید آوینی

سینماپرس: ۲۱۰ فیلم متقاضی شرکت در دهمین دوره جایزه شهید آوینی به عنوان بخش ویژه‌ جشنواره «سینماحقیقت» شدند.

به گزارش سینماپرس، با پایان مهلت ارائه فیلم به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، کارگردانان ۲۱۰ فیلم همزمان با بخش مسابقه ملی این رویداد، متقاضی شرکت در دهمین دوره جایزه شهید آوینی نیز شده‌اند که به عنوان بخش ویژه‌ «سینماحقیقت»، آذرماه ۹۸ در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.

جایزه شهید آوینی ویژه‌ نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است که برای ششمین سال متوالی به عنوان بخش‌ ویژه‌ جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» برگزار خواهد شد.

امسال از جمع ۶۸۷ فیلم مستندی که در دبیرخانه جشنواره «سینماحقیقت» ثبت شده، ۲۱۰ فیلم متقاضی حضور در بخش جایزه شهید آوینی هم شده‌اند؛ به این معنا، بیش از ۳۰% فیلم‌هایی که از ابتدای سال ۹۷ تولید شده و برای اولین بار به دفتر «سینماحقیقت» ارائه شده، با موضوع انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است.

«جایزه شهید آوینی» جشنواره «سینماحقیقت» از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخوردار است و جایزه‌ برگزیدگان این بخش هم تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰، ۱۲۰ و ۱۰۰ میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم اول، دوم و سوم منتخب هیات داوران است.

سال گذشته سه تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی شهید آوینی به ترتیب به وحید چاووش کارگردان فیلم «خاطرات خبرنگار جنگ»، محمدرضا وطن‌دوست کارگردان و تهیه‌کننده مستند «لِسِک» و ماهان خمامی‌پور کارگردان «شبیه‌سازی آقای زرد» تعلق گرفت. جایزه ویژه‌ هیات داوران هم به پاس حماسه‌ تعهد و تخصص، به وحید حمیدی شخصیت فیلم «مردان زندگی» ساخته یحیی رضایی اهدا شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری محمد حمیدی‌مقدم در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.