چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

پرویز فلاحی‌پور:

کاش بازیگران هم منتقدی مثل فراستی داشتند/ دغدغه دستمزد حلال دارم

پرویز فلاحی‌پور و شهاب حسینی در فصل دوم سریال شهرزاد

سینماپرس: پرویز فلاحی‌پور بازیگر سریال «ترور خاموش» ضمن انتقاد از بی‌توجهی به نقش‌آفرینی بازیگران در تلویزیون، تأکید کرد بازیگران هم نیاز به منتقد صریحی از جنس مسعود فراستی دارند.

به گزارش سینماپرس، پرویز فلاحی پور در گفتگو با مهر با اشاره به ویژگی‌های سریال «ترور خاموش» که این شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود، بیان کرد: تعدادی از مخاطبانی که سریال را دیده بودند آن را دوست داشتند و برخی هم نارضایتی‌هایی از کار داشتند اما اکثرا از سریال راضی بودند.

وی درباره مقایسه‌هایی که بینندگان بین این سریال و برخی سریال‌های خارجی مانند «بریکینگ بد» انجام می‌دادند هم اظهار کرد: به هر حال این طبیعی است که سریال‌ها با هم مقایسه شوند و این حق بیننده است. برخی از دوستانی که به‌عنوان عوامل این سریال حضور داشتند هم اذعان داشتند که سریال‌هایی که در این حوزه ساخته می‌شود به دلیل سختی و پیچیدگی کار با ضعف‌هایی هم همراه است که البته خوشبختانه سریال «ترور خاموش» از ضعف‌های کمتری برخوردار بود.  

بازیگر نقش مسعود صبوحی در «ترور خاموش» درباره پایان نقش خود در این سریال که یکی از کاراکترهای اصلی را به خود اختصاص داده بود، گفت: یکی از نکاتی که درباره این سریال مطرح می‌شود این است که قصه‌ها پراکنده می‌شدند و طرح‌های فرعی آنقدر زیاد شد که گاهی جای طرح اصلی قصه را می‌گرفت. مسعود صبوحی یکی از کاراکترهای اصلی قصه بود و الان که مرده است قصه او تمام شده است.

برای همه نقش‌هایم وقت می‌گذارم

فلاحی‌پور درباره بازی خود در این سریال تلویزیونی بیان کرد: من کارم را مثل دیگر نقش‌هایی که برایشان وقت می‌گذاشتم انجام دادم، مثل «شهرزاد» و دیگر سریال‌ها انرژی صرف کردم اما باز هم ممکن است در شتاب کار ضعف‌هایی بوجود بیاید به هر حال کار ایده ال زمان و بودجه بیشتری می‌خواهد.

این بازیگر با اشاره به بازی خود در این سریال و تلاشی که برای نقش خود انجام داده است، اظهار کرد: وقتی بازی را نقد نمی‌کنند من به عنوان هنرمند فکر می‌کنم ارزشی نداشته است. گاهی منتقدان یک حرف کلی می‌زنند ولی کمتر شده است کار بازیگران را در سریال‌ها به گونه‌ای نقد کنند که برای من بازیگر مفید باشد و بتوانم از آن استفاده کنم و باعث رشد کارم شود.

وی اضافه کرد: خود من صددرصد از بازی خودم راضی نیستم ولی دوست دارم منتقد بگوید فلان جا این اشکال را داشتی و یا چه نقاط ضعف و قوتی داشته‌ام.  

دوست دارم دستمزدم حلال باشد

فلاحی‌پور که حضورش در «شب دهم» و «شهرزاد» هم مورد استقبال قرار گرفته بود، درباره اینکه چقدر کاراکترهای سریال‌ها به بازیگران این امکان را می‌دهند که حضور متفاوتی داشته باشند، اظهار کرد: شاید خیلی وقت‌ها در سریالی هم بازی کرده‌ام که خود کار دیده نشده است اما من به‌عنوان یک بازیگر سعی کرده‌ام همیشه برای این تفاوت‌ها تلاش کنم. بازی من در سریال «شهرزاد» به نسبت «ترور خاموش» خیلی تفاوت دارد و برای این تفاوت زحمت کشیده‌ام چون دوست دارم دستمزدی که می‌گیرم حلال باشد و مفت‌خوری را دوست ندارم.

وی اضافه کرد: در موارد بسیاری پیش می‌آید که برخی از هنرمندان کلی زحمت می‌کشند ولی انگار کسی نمی‌بیند و بعد آدم دلسرد می‌شود. مثل خیلی از بزرگان که بعد از بازی‌های حرفه‌ای کلیشه شده‌اند و بعد فقط در یک اثر بازی کرده‌اند و این اهمیت ندادن باعث دلسردیشان شده است.  

یک نفر مثل مسعود فراستی برای بازیگران

بازیگر سریال «در جستجوی آرامش» با اشاره به اهمیت نقد در تاثیر بازیگری یادآور شد: من پیش از این هم گفته‌ام که ما یک نفر را می‌خواهیم مثل مسعود فراستی که بدون رودربایستی بازی‌ها را نقد کند هرچند خیلی از هنرمندان این نقدها را برنمی‌تابند چون نقدپذیر نیستیم در حالی که نقد، خوب است و باعث می‌شود رشد کنیم.

بازیگر سریال «گل‌های گرمسیری» درباره اینکه خودش هم در این مسیر دلسرد شده است یا خیر، بیان کرد: من برای سریال «گل‌های گرمسیری» از طرف تلویزیون جایزه گرفتم و یا در جشنواره تئاتر فجر جایز ه دریافت کرده‌ام اما هر بار که جایزه گرفتم حدود شش یا هفت ماه خانه‌نشین شدم. در صورتی که هر هنرمندی که جایزه دریافت می‌کند کارهایش بیشتر می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: البته فقط من دچار این تناقض نشده‌ام و خیلی از هنرمندان ما به این چالش گرفتار می‌شوند و شاید یکی از دلایلش این است که برخی کارگردانان فکر می‌کنند فردی که جایزه گرفته خود را دست بالا می‌گیرد. برخی از این  کارگردانان بازیگری می‌خواهند که هر چه بگویند چشم بگوید و بله قربان گو باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.