چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

از ۱۸ تا ۲۵ مهر ۱۳۹۸؛

نمایش فیلم‌های قدیمی کانون پرورش فکری در «یاماگاتا»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: فیلم‌های تولید شده در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند یاماگاتا ژاپن ‌نمایش داده‌ شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم‌های تولید شده در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه‌های ۴۰ تا ۶۰ خورشیدی در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند یاماگاتا ژاپن ‌نمایش داده‌ شد.

فیلم‌های «عمو سیبیلو» به کارگردانی بهرام بیضایی از تولیدات ۱۳۴۸ و «رهائی» اثر ناصر تقوایی از تولیدات سال‌های ۱۳۴۸ و ۱۳۵۰ کانون روز ۱۹ مهر ۱۳۹۸ برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹ در این رویداد هنری به نمایش گذاشته شد.

همچنین فیلم «قضیه شکل اول شکل دوم» به کارگردانی زنده یاد عباس کیارستمی از تولیدات سال ۱۳۵۸ کانون در ۲۰ مهر برابر با ۱۲ اکتبر ۲۰۱۹ روی پرده رفت.

پویانمایی «سیاه و سفید» اثر سهراب شهیدثالث تولید ۱۳۵۱ روز ۲۱ مهر به نمایش گذاشته شد و «باشو غریبه کوچک» ساخته‌ بهرام بیضایی از تولیدات ۱۳۶۴ نیز روز ۲۳ مهر به نمایش در می‌آید.

کمیته انتخاب دوره بیست‌وششم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند یاماگاتا به منظور بررسی منشا علاقه‌مندی به فیلم‌های ایرانی، زمینه‌ نمایش ۱۵ اثر از آثار دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ میلادی سینمای ایران را فراهم‌ کرده که شامل ۱۵ فیلم داستانی، مستند و تجربی از فیلم‌های کوتاه و بلند در این ۲ دهه است.

بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند یاماگاتا از ۱۸ تا ۲۵ مهر ۱۳۹۸ برابر با ۱۰ تا ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ در شهر یاماگاتا کشور ژاپن برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.