سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵

انتشار نخستین برشور راهیان نور عراق

نمایشگاه عکس «ایران و العراق لایمکن الفراق» در مترو

نمایشگاه عکس ایران و العراق لایمکن الفراق

سینماپرس: واحد بین الملل دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب دو فعالیت برای اربعین سال جاری عرضه کرده است.

به گزارش سینماپرس، سال گذشته در پی بروز تظاهرات و اغتشاشاتی در استان بصره عراق و عملیات رسانه ای غرب برای نشان دادن شکاف مابین مردم ایران و عراق، واحد بین الملل دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری مسابقه عکسی با شعار «ایران و العراق لایمکن الفراق» در پیاده روی اربعین حسینی 1440 نمود.

499 عکس از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد که 100 عکس بانظر هیئت انتخاب به مرحله اول راه پیدا کردند و با داوری استاد سید عباس میر هاشمی مدیر عامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس 3 عکس به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند؛ علی ابک، علی شعبانی و جمال زبیدی به ترتیب نفرات برتر این مسابقه عکاسی اعلام شدند.

امسال به مناسبت اربعین حسینی آثار برگزیده مسابقه عکاسی «ایران و العراق لایمکن الفراق» با همکاری سازمان بهره برداری مترو تهران و ستاد اربعین کل کشور در قالب نمایشگاهی در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) به نمایش در می‌آید.

عموم علاقه مندان می‌توانند از تاریخ 18 الی 30 مهرماه از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

انتشار نخستین برشور راهیان نور عراق

همچنین پیرو سلسله جلسات مدافعان فرهنگی حرم و تاکید اساتید و سخنرانان بر شکل گیری راهیان نور عراق و سوریه واحد بین الملل نخستین بروشور "راهیان نور عراق" را منتشر کرد.

این بروشور که به پیوست تقدیم زائران اربعین می شود بر اساس مسیرهای زیارتی زوار اربعین تنظیم شده و شهدای برجسته ایرانی و عراقی دفاع از حریم اسلام و اهل بیت(ع) معرفی شده اند.

در این بروشور علاوه بر شهدای سال های اخیر، دو تن از شهدای عراقی جنگ تحمیلی و از رزمندگان و فرماندهان سپاه بدر که در عملیات مرصاد به شهادت رسیدند معرفی شده اند.

مسیرهای "منتهی به مرز خسروی"؛ "کربلا به کاظمین"؛ "کاظمین به سامرا" و منطقه عمومی سامرا؛ مناطقی هستند که در برشور "برادران تنی" معرفی و شهدای هر مسیر معرفی شده اند.

زائران و هیئات و کاروان های زیارتی می توانند این بروشور را دانلود و توزیع نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.