سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

نمایشگاه کتاب فرانکفورت؛

آغاز به‌ کار بزرگترین رویداد نشر در جهان

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

سینماپرس: هفتاد و یکمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت فردا کار خود را در حالی آغاز می‌کند که نروژ مهمان ویژه این نمایشگاه است. ۱۴۹۴ عنوان کتاب نیز از ایران در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

به گزارش سینماپرس، هفتاد و یکمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت فردا چهارشنبه ۲۴ مهر ماه (۱۶ اکتبر) در شهر فرانکفورت آلمان کار خود را آغاز می‌کند.

نروژ در این دوره به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه فرانکفورت حضور دارد. کشوری که بیش از هر کشور اروپایی دیگر علاقه‌مند به کتاب دارد و تاکنون سه برنده نوبل ادبیات داشته است. نروژ یک برنامه فرهنگی گسترده برای این حضور تدارک دیده است، برنامه‌هایی که تنها به کتاب و نشر محدود نمی‌شود، ‌ برنامه‌هایی درباره هنرهای زیبا، هنرهای نمایشی، موسیقی، فیلم و معماری.

مهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت با ۷۵ نویسنده  و بیش از ۴۰ رویداد  در این دوره حضور خواهد داشت. اریکا فاتلند و کارل اووه کناوسگارد از جمله نویسندگان مطرح نروژ هستند که در نمایشگاه فرانکفورت حضور خواهند داشت. کارل اِو نوزاگورود شاید مهمترین نویسنده معاصر نروژی شناخته شود. کتاب‌های او به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده و جوایز بی‌شماری را به دست آورده است. انتظار می‌رود بیش از ۷۵ نویسنده نروژی در نمایشگاه حضور داشته باشند.

نمایشگاه فرانکفورت همچنین بیش از چهار هزار غرفه را در هفتاد و یکمین دوره خود برپا خواهد کرد و میزبان بیش از یک هزار و ۵۰۰ ناشر  و چهار هزار برنامه فرهنگی متناسب با کتاب خواهد بود. ایران نیز در این دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت در فضایی به وسعت ۱۹۰ متر مربع حضور خواهد داشت. غرفه‌ای که با استفاده از نمادهای سنتی و اسلامی از جمله بادگیرهای یزد و نقوش اسلیمی و رنگ‌های ریشه‌دار در سنت و هنر ایران طراحی شده است.

۲۰ ناشر، دو آژانس ادبی، شش تشکل صنفی نشر به همراه رایزنی فرهنگی ایران در برلین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست، شورای شهر یزد و دبیرخانه طرح گرنت در غرفه ملی ایران فعالیت خواهند داشت. اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مؤسسه فرهنگی مجمع ناشران دفاع مقدس، انجمن فرهنگی- هنری زنان ناشر و انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان شش تشکل صنفی نشر هستند که در غرفه ایران فعالیت خواهند داشت. آژانس ادبی پل و دایره مینا نیز فعالیت‌های خود را در غرفه ایران دنبال می‌کنند.

همچنین در غرفه ایران، ‌  یک هزار و ۴۹۴ عنوان کتاب در حوزه‌های ایران‌شناسی، ادبیات داستانی معاصر و کلاسیک، هنر، اسلام‌شناسی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، انقلاب اسلامی، دین و دفاع مقدس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. علاوه بر کتاب‌هایی که در این غرفه عرضه می‌شود، بروشورهایی در زمینه معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، معرفی ناشران و شرکت‌کنندگان حاضر در غرفه ملی ایران و معرفی طرح گرنت به ۱۲ زبان و همچنین لوح فشرده معرفی کتاب‌های عرضه‌ شده در غرفه به‌منظور فروش حق نشر(رایت کاتالوگ) و معرفی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت یکشنبه ۲۸ مهرماه به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.