سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

استقبال کمِ مخاطبان هنر اول؛

کنسرت‌های خالی خوانندگان ایرانی در خارج از کشور!

گروه موسیقی

سینماپرس: کنسرت‌های خوانندگان ایران در خارج از کشور با استقبال کمِ مخاطبان هنر اول مواجه شده است.

به گزارش سینماپرس، در حالی که برخی از خوانندگان ایرانی محرم و صفر را فرصتی مناسب برای اجرای کنسرت در خارج از کشور می‌دیدند، اما بسیاری از اجراهای زنده این خوانندگان مورد استقبال مخاطبان واقع نشد.

مدت هاست که دفتر موسیقی و سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجازه برگزاری کنسرت در محرم و صفر را به خوانندگان و موزیسین‌ها نمی‌دهد. تهیه کنندگان موسیقی تاب توقف در تجارت موسیقی آن هم به مدت دو ماه را ندارند و از محرم و صفر فرصتی برای رفتن به خارج از کشور و برگزاری تور کنسرت خارجی برای فارسی زبانان ساختند.

طبق منابعی که به دست ما رسیده است. استقبال آن چنانی از کنسرت‌های خوانندگان ایرانی نشده است. کنسرت یاس خواننده رپ که سال‌هاست به دنبال مجوز فعالیت است، حدود ۲۰۰ مخاطب داشته است.

کنسرت آرش و مسیح خوانندگان پاپ با جمعیت حدود ۴۲۰ نفری برگزار شده است. اما کمترین استقبال از کنسرت محمد رضا گلزار با ۱۱۷ نفر بوده است! این جمعیتِ کم، می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. ممکن است برخی از این خوانندگان مخاطبان خود را از دست داده باشند؛ شاید هم موقعیت زمانی خوب نبوده یا سالن‌های مناسبی برای برگزاری موسیقی زنده میزبان اجراها نبوده است.

نکته قابل توجه این است که تنها کنسرت پرطرفدار در محرم صفر در خارج از ایران، کنسرت محسن ابراهیم زاده است که در ایران هم یکی از خوانندگان پرطرفدار به شمار می‌آید. سالن اجرای این خواننده پاپ در کانادا، مملو از جمعیت بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.