شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

«رابرت فارستر» هنرپیشه هالیوودی درگذشت

رابرت فارستر

سینماپرس: «رابرت فارستر» هنرپیشه بیش از صد فیلم هالیوودی که برای بازی در فیلم تارانتینو نامزد اسکار شد درگذشت.

به گزارش سینماپرس، به نقل از ورایتی،   «رابرت فارستر» که برای بازی در فیلم «جکی براون» ساخته «کوئنتین تارانتینو» موفق به نامزدی بهترین هنرپیشه اسکار شد دیروز جمعه در ۷۸ سالگی در لس‌آنجلس درگذشت.

تارانتینو کارگردان شهیر هالیوودی برای خلق کارکتر «مکس چِری» از شخصیت رابرت فارستر الهام گرفت و همین نقش که به فارستر رسید برایش نامزدی اسکار را به ارمغان آورد.

فارستر در جدیدترین فیلم «بریکینگ بد» با عنوان «ال کامینو» در نقش «اد» ظاهر شده بود. این فیلم سینمایی جمعه اکران شد.

او همچنین در فیلم‌های شاخص «مالهالند» اثر «دیوید لینچ» و «توئین پیکز» در نقش «کلانتر ترومن» ظاهر شده بود.

فارستر در فیلم «آخرین مرد مقاوم» در نقش پدر «تیم آلن» ظاهر شد و این نقش از معدود نقش‌های کمدی او بود. او همچنین در فیلم «نوادگان» ساخته «الکساندر پاین» ظاهر شد که نامزد جایزه گروهی هنرپیشگی در فستیوال‌های «انجمن صنفی هنرپیشگان» و «گوتام اواردز» شد.

او در روچستر به دنیا آمد و هنرپیشگی را در تئاتر برادوی با بازی در نمایش «خانم دالی معشوقه دارد» آغاز کرد. پس از آن در «انعکاس‌های چشمان آبی» با بازی در نقش مقابل «الیزابت تِیلور» و «مارلون براندو» برای کارگردان «جان هیوستون» ایفای نقش کرد.

پس از آن در فیلم «سرمای متوسط» ساخته «هسکل وکسلر» و سریال تلویزیونی «بانیون» بازی کرد و همین بازی الهام‌بخش «کوئنتین تارانتینو» برای خلق کارکتر و فیلم «جکی براون» شد که پیشتر ذکر شد. فارستر پس از آن در فیلم‌های «تمساح» «سقوط المپیوس» و «بی‌نقص آمریکایی» بیشتر درخشید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.