جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸

به کارگردانی داریوش یاری؛

«مجلس حیرانی»، «پناه آخر» شد

سریال مجلس حیرانی

سینماپرس: تصویربرداری سریال «مجلس حیرانی» به کارگردانی داریوش یاری به پایان رسید و تهیه‌کننده آن از پخش این مجموعه تلویزیونی در روز اربعین و تغییر نامش خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سریال «مجلس حیرانی» در ۱۰ قسمت به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی داوود شاه بابایی ساخته شده است.

تصویربرداری این سریال به تازگی به پایان رسیده است و به احتمال فراوان بعداز پایان ماه صفر پخش آن آغاز می‌شود.

این سریال داستانی از یک تکیه را روایت می‌کند که چالش‌هایی را میان دو برادر به تصویر می‌کشد. بیژن امکانیان و کاوه خداشناس نقش این دوبرادر را ایفا می‌کنند. ایجاد چالش میان برادر بزرگتر (امکانیان) با برادر کوچک خود باعث مهاجرت او از ایران می شود تا آنکه فرزندش که نقش او را عباس غزالی برعهده دارد برای پیگیری ماجرایی به ایران باز می‌گردد.

کاظم هژیرآزاد، سیما خضرآبادی، حدیث میرامینی و ... از بازیگران این سریال هستند.  

این سریال که داستانی درباره انتقام دارد به سفارش سیمافیلم در دست تهیه است. مجلس حیرانی به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی داوود شاه‌بابایی در حال تولید است.

داستان سریال روز اربعین از یک تکیه روایت می‌شود؛ چالش‌هایی را میان دو برادر به تصویر می‌کشد و نامش «مجلس حیرانی» بوده و حالا به گفته تهیه‌کننده‌اش به «پناه آخر» تغییر نام داده است. ایجاد چالش میان برادر بزرگتر با برادر کوچک خود باعث مهاجرت او از ایران می‌شود؛ نقش دو برادر را "بیژن امکانیان" و "کاوه خداشناس" ایفا می‌کند. فرزندش که نقش او را عباس غزالی(امیرعلی) برعهده دارد برای پیگیری ماجرایی به ایران بازمی‌گردد.

داستان مجموعه «پناه آخر به سفارش سیمافیلم تولید می‌شود درباره قصه‌ آدم‌هایی است که به واسطه اتفاقاتی که برایشان رخ می‌دهد، باعث می‌شود برایشان عاشورا شکل بگیرد و حالا باید بین حقیقت و منفعت فردی یکی را انتخاب کنند. شاید شنیدن چنین واژه‌هایی در ظاهر ساده باشد اما بسیار معنای عمیقی دارد و هر فردی وقتی در چنین موقعیتی قرار می‌گیرد، واکنش‌های متفاوتی هم نشان می‌دهد.

فیلمنامه این سریال به تهیه‌کنندگی داود شاه‌بابایی را صادق خوشحال نوشته و داریوش یاری کارگردانی را برعهده دارد. نقش حاج مرتضای داستان این سریال را بیژن امکانیان بازی می‌کند که از قدیمی‌های محل «پناه آخر» است. همه روی او حساب باز می‌کنند اما فرزندانش و دیگر اعضای خانواده‌اش با ماجراهایی روبه رو می‌شوند.

مخاطب با شنیدن چنین خلاصه داستانی ناخودآگاه با خودش می‌گوید که می‌خواهیم یک داستان تکراری را شاهد باشیم اما این طور نیست و قرار هم نیست شاهد یک قصه کلیشه‌ای باشند؛ زیرا عوامل مجموعه تلویزیونی «پناه آخر» با ساخت این اثر به دنبال این موضوع رفته‌اند که چگونه می‌شود عاشورا هم برای ما و در این دوره و زمانه شکل بگیرد؟

در کنار امکانیان، خداشناس و غزالی، افسر اسدی، امین زندگانی، حدیث میرامینی، سیما خضرآبادی، تبسم هاشمی، کاظم هژیرآزاد، مهدی فقیه و... همبازی می‌کنند.

داریوش یاری کارگردان این سریال تلویزیونی به خبرنگاران گفت که «مجلس حیرانی» کار خودش را از روز اربعین شروع می‌کند؛ داود شاه‌بابایی تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی از پخش این سریال در شبکه یک خبر داد و گفت: «مجلس حیرانی» به «پناه آخر» تغییر نام داده است.

این سریال تلویزیونی در ۱۰ قسمت کار خود را از روز اربعین شروع می‌کند؛ یاری در خصوص ساخت یک کار مذهبی گفت: من قبلاً هم ثابت کرده‌ام که به این مقوله یک توجه خاص و دغدغه عجیبی دارم؛ وقتی تله فیلم «حبیب» و سریال «هاتف» و حتی اثر سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را ساختم. دوست دارم کارهایی که می‌سازم به اندازه فضای عاشورا عمق داشته باشد. این ادعای بزرگی است اما دوست دارم با شناخت و معرفت زیادی ساخته شود.

کارگردان سریال جدید شبکه یک، تأکید کرد: ما در این سریال به سمت تکرار حرکت نکرده‌ایم و در جستجوی چگونگی شکل‌گیری عاشورا هستیم که برای ما هم شکل بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.