شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

در سه شهر ایران؛

هفته فیلم فنلاند برگزار می‌شود

هفته فیلم فنلاند

سینماپرس: در مهرماه سال جاری، هفته فیلم فنلاند در سه شهر ایران برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، در ادامه برپایی هفته های فیلم خارجی در موسسه «هنر و تجربه»، در مهرماه سال جاری، هفته فیلم فنلاند در سه شهر ایران برگزار می شود.

این هفته فیلم به همت «هنر و تجربه» و بنیاد فیلم فنلاند با همکاری سفارت فنلاند از ۶ تا ۱۲ مهرماه در سه شهر تهران، اصفهان و مشهد برپا می شود.

در این هفته فیلم ٩ فیلم بلند و ٧ فیلم کوتاه فنلاندی به نمایش درمی آید و لس سارینن مدیرعامل بنیاد فیلم فنلاند، یانا پاسکالا مدیر امور بین الملل بنیاد فیلم فنلاند، کارل آهو تهیه کننده فیلم های «شمشیرباز» و «بال کوچک» و ریتا آلتو کارگردان فنلاندی مهمان ویژه هفته فیلم فنلاند هستند.

از ویژگی های این برنامه می توان به این موضوع اشاره کرد که پیش از این هفته فیلمی از کشور فنلاند در ایران برگزار نشده بود.

تالار ناصری خانه هنرمندان ایران در تهران، پردیس سینمایی هویزه مشهد، پردیس سیتی سنتر اصفهان در این مدت هفته فیلم فنلاند را میزبانی می کنند.

در بخش جنبی این رویداد سه کارگاه فیلمسازی با موضوع تولید مشترک فیلم و تولید فیلم هنری برگزار می شود. این نشست ها با حضور فیلمسازان ایرانی و فنلاندی در تهران، اصفهان و مشهد برنامه ریزی شده است.

افتتاحیه این هفته فیلم عصر شنبه ۶ مهرماه ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران خواهد بود.

طراحی پوستر این هفته فیلم را بهزاد خورشیدی برعهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.