چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

دیزنی و سونی به توافق مالی نرسیدند

مارول دیگر دخالتی در ساخت «مرد عنکبوتی» ندارد

پشت صحنه فیلم سینمایی « مرد عنکبوتی شگفت انگیز2» به کارگردانی مارک وب

سینماپرس: با عدم توافق دیزنی و سونی، مرد عنکبوتی و شخصیت‌های مرتبط به آن از کنترل دنیای سینمایی مارول خارج شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، بعد آنکه فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی: دور از خانه» به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ کمپانی سونی تبدیل شد، قرار است این استودیو راهش را از کمپانی مارول و رئیس این کمپانی جدا کند.
اختلاف نظر بین این دو کمپانی به این دلیل به وجود آمد که مارول و شریکش دیزنی، درخواست سود بیشتری از فیلم‌های آینده مرد عنکبوتی را دادند. دیزنی درخواست تقسیم فروش فیلم‌های مرد عنکبوتی به صورت ۵۰/۵۰  را داد که سونی این درخواست را رد کرد. در حال حاضر سودی که مارول از این همکاری به دست می‌آورد، تنها ۵ درصد است.

رئیس استودیو سونی و کوین فیگ رئیس کمپانی مارول، ماه‌ها در حال مذاکره بودند که در نهایت به نتیجه مطلوب نرسید و از این پس کوین فیگ نقش تهیه کننده در فیلم‌های آینده مرد عنکبوتی از کمپانی سونی را ندارد.

جدایی مارول و سونی به این معناست که بعد از گذشت چند ماه از فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه»، شخصیت مرد عنکبوتی با بازی تام هالند به طور کامل از دنیای سینمایی مارول محو خواهد شد. غیبت این شخصیت، خلأ قابل توجهی در این دنیای تخیلی به وجود خواهد آورد؛ خصوصاً بعد از آنکه رابرت داونی جونیور و کریس اوانس، بعد از «انتقام جویان: پایان بازی» مارول را ترک کردند.

در سال ۲۰۱۵، کمپانی‌های سونی و مارول به توافق رسیده بودند که شخصیت مرد عنکبوتی را در چند فیلم به صورت مشترک داشته باشند که این باعث شد، تام هالند در پنج فیلم سینمایی «کاپیتان آمریکا»، «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»، «انتقام جویان: جنگ ابدیت» و «انتقام جویان: پایان بازی» و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» ایفای نقش کند.

علاوه بر مرد عنکبوتی، سونی حق تعدادی از شخصیت‌های مربوط به مرد عنکبوتی از جمله ونوم را در اختیار دارد. تام هاردی در سال ۲۰۱۸ به عنوان این شخصیت به ایفای نقش پرداخت که ۸۵۶ میلیون دلار فروش کرد و قرار است دنباله آن نیز ساخته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.