چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

اندر حواشی یک نشست؛

واکنش محمدحسین فرحبخش به ادعاهای رییس هیأت مدیره خانه سینما

حسین فرحبخش

سینماپرس: ادعاهای همایون اسعدیان رییس هیأت مدیره خانه سینما علیه حسین فرحبخش در نشست خبری هیأت مدیره و به دنبال آن تمدید سه باره فعالیت هیأت مدیره فعلی به ریاست اسعدیان-این بار به مدت ۹ ماه- با واکنش حسین فرحبخش تهیه کننده باسابقه سینما مواجه شد.

به گزارش سینماپرس، ادعاهای همایون اسعدیان رییس هیأت مدیره خانه سینما علیه حسین فرحبخش در نشست خبری هیأت مدیره و به دنبال آن تمدید سه باره فعالیت هیأت مدیره فعلی به ریاست اسعدیان-این بار به مدت ۹ ماه- با واکنش حسین فرحبخش تهیه کننده باسابقه سینما مواجه شد.

حسین فرحبخش با انتقاد از تمدید چندباره فعالیت هیأت مدیره فعلی خانه سینما بیان داشت: آقایان بیایند و بگویند با چه مجوزی دو بار به مدت سه ماه و حالا هم مقارن سالروز کودتای ننگین ۲۸ مرداد به مدت ۹ ماه حضور خود در هیأت مدیره را تمدید کردند!؟ البته در هیات مدیره فعلی افراد مستقلی هم هستند که با خودکامگی آقایان مخالفند ولی اینها در اقلیتند. روسای صنوف را جمع میکنند و لابی میکنند که ۹ ماه دیگر بمانند؟ اگر واقعا جز همان حق جلسه چیزی گیرشان نمی آید چرا هیأت مدیره را رها نمیکنند!؟ اگر شجاعت دارید یک رفراندوم در بدنه سینما بگذارید و ببینید چند نفر موافق ادامه فعالیت شما هستند؟

فرحبخش با اشاره مستقیم به همایون اسعدیان گفت: چرا فردی که از مجموع آرای آخرین انتخابات مجمع فقط ۱۴ رای آورده باید رییس هیات مدیره خانه سینما شود؟ آقای اسعدیان! به خودت در آینه نگاه کن و ببین در حد ریاست صنف سینمایی!؟ هر که نداند من که امثال اسعدیان را وارد سینما کردم بهتر از هر کس دیگر به دانش امثال ایشان وقوف دارم. آقای اسعدیان! این همه گرسنه و همه بیکار در سینما هستند و شما از امنیت شغلی دم میزنی!؟ آقای اسعدیان! به این فکر کن که چرا چهره های شاخص هیأت مدیره در نشست خبری اخیر کنارتان حضور نیافتند!؟

این تهیه کننده با بیان اینکه خودش جزو پایه گزاران قدیمی ترین صنف تهیه کنندگی است اظهار داشت: سابقه صنفی من از مجموع سابقه صنفی آقایان به مراتب بیشتر است. همان روزی که اساسنامه خانه سینما را روی آنتن بردم بر اینکه این نهاد “انجمن صنفی-فرهنگی”است تأکید کردم و حالا هم میگویم خانه سینما نهادی صنفی-فرهنگی است و وظیفه اش بهبود معیشت سینماگران. حالا آقایان به زور میخواهند صنوف سینما را کارگری کنند که چه شود؟ که از زیربار نظارت نصفه و نیمه ارشاد آیند!؟ اگر این طور است قید حمایت چندمیلیاردی ارشاد را هم بزنند و بروند از وزارت کار بودجه بگیرند. آیا وزارت کار بهشان بودجه میلیاردی میدهد که صرف برگزاری جشنهای بی حاصل کنند!؟ خنده دار آنجاست که همین ثبت کارگری صنوف هم فقط در “تهران” اعتبار دارد یعنی با کارگری کردن صنوف به جای خانه سینمای ایران با خانه سینمایی محلی مواجه خواهیم شد ویژه “تهران و حومه”!

کارگردان “عطش” و “زندگی خصوصی” خاطرنشان ساخت:  بودجه ای که از سال ۹۲ تاکنون وارد خانه سینما شده در تاریخ بی سابقه است ولی خروجی این همه بودجه برای اهالی صنف چه بوده است؟ چرا حتی توانایی آن را ندارند که با این بودجه هنگفت یک خانه بهداشت برای اهالی سینما ایجاد کنند!؟ مدیریت آقایان آن قدر فشل است که نتوانسته اند حتی یک خانه بهداشت برای سینماگران ایجاد کنند. اینکه به قول خودتان از بودجه میلیاردی ارشاد فقط ۳۵درصدش را صرف امور رفاهی کرده اید افتخار دارد!؟

فرحبخش ادامه داد: به جای فرافکنی بیایند و گزارش شفاف دهند که در این شش سال برای تک تک ۵ هزار عضو خانه چه کرده اند!؟ به شمقدری فحش میدهید ولی نمیگویید در زمان همان شمقدری چه عیدی ارشاد و چه سبدکالای اهدایی به طور مساوی میان همه اعضا تقسیم شد!! ولی شما چه کردید!؟ چرا عیدی میلیاردی ارشاد را به مساوات میان تمام اعضای خانه قسمت نکردید تا کلی شک و شبهه شکل گیرد پیرامون گم شدن چندصدمیلیون پول؟

این تهیه کننده با مذمت اجبار به کارگری کردن صنوف که باعث ایجاد اختلاف در سینماگران شده تأکید کرد: اینکه بین صنوف دودستگی ایجاد کرده اید خدمت است یا خیانت!؟   انشقاق صنوف در نتیجه اجبار به کارگری کردن خیانتی است که در کارنامه شما باقی خواهد ماند. آیا به دنبال آن هستید که باز فرصتی دست سودجویان دهید که در خانه سینما را ببندند؟ اگر هدفتان اعتلای رفاهی سینماگران است خودتان استعفا دهید و بروید تا خانه سینما به دست اهلش بیفتد.

*سینماروزان

نظرات

  • رضاثاقب رای 09125983691 ۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۸:۰۵
    0 0
    باسلام درود حضور جناب آقای حسین فرحبخش احسنت خانه سینما دست گروه مافیایی اداره می شود کاملا با نظر شما موافق هستم ؟ چرا رفراندم برگذار نمی کنند و از کلیه هنرمندان همه صنوف نظرخواهی نمی کنند باتشکر رضاثاقب رای

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.