دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

به کارگردانی یاسر طالبی؛

«دلبند» به جشنواره‌ای در کره‌ جنوبی می‌رود

مستند دلبند

سینماپرس: فیلم مستند «دلبند» در بخش رسمی جشنواره بین‌المللی مستند EBS کره‌جنوبی به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش سینماپرس، در شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند EBS که از روز گذشته یکشنبه ۲۷ مردادماه در کره‌جنوبی آغاز به کار کرده است فیلم مستند «دلبند» ساخته یاسر طالبی در بخش مسابقه بین‌الملل این رویداد روی پرده خواهد رفت. در این جشنواره که تا روز سوم شهریورماه ادامه دارد، الهه نوبخت تهیه‌کننده فیلم در جشنواره حضور دارد.

رئیس هیات داوران این دوره‌ جشنواره EBS لی چنگ جائه از کشور کره‌جنوبی است. مورتن تراویک (نروژ)، لی شین فان (چین)، استلا فان فورست (هلند) و کیم هیونگ جون (کره‌جنوبی) دیگر اعضای هیات داوری این جشنواره هستند.

«دلبند» در جشنواره‌های معتبری چون ایدفا، برلین، هات‌داکس به نمایش درآمده و به مراسم اهدای جوایز آسیا پاسیفیک هم راه یافته است.

این فیلم جایزه تماشاگران مستندهای نیمه‌بلند جشنواره «هات‌داکس» کانادا، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره «کازان» روسیه، تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره «ترنتو» ایتالیا، دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری و جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش‌آموزان جشنواره مستند «سیسیل» ایتالیا و جایزه ویژه جشنواره «کرانیسکا گورا» اسلوونی را از آن خود کرده و نامزد بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم‌های تلویزیونی شانگهای چین و جایزه تماشاگران جشنواره مردم‌شناسی «پارنو» استونی هم شده بود.

«دلبند» در بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه و جشنواره «ماموت‌لیکس» آمریکا نیز به نمایش درآمده و در جشنواره «بیگ‌اسکای» آمریکا فینالیست بخش Feature Competition شده بود.

این فیلم قصه‌ زندگی دشوار اما شیرین یک مادر تنهای هشتاد و سه ساله به نام «فیروزه» را روایت می‌کند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.

«دلبند» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بین‌المللی فیلم را نیز به عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.