شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲

روی آنتن شبکه چهار؛

مایکل دودوک فیلمساز برنده اسکار مهمان «خیلی دور خیلی نزدیک»

برنامه خیلی دور خیلی نزدیک

سینماپرس: مایکل دودوک، طراح و کارگردان انیمیشن مهمان امشب «خیلی دور خیلی نزدیک» می شود.

به گزارش سینماپرس، در برنامه امشب «خیلی دور خیلی نزدیک» که ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود، شهاب اسفندیاری با مایکل دودوک درباره فرم و سبک متمایز آثارش و نیز درباره گرایش او به معنویت و فرهنگ شرق، جایگاه خانواده و نقش پدر در جوامع غربی، مسئله برهنگی و پوشش در هنر، و تأثیر برگزیت(Brexit) بر زندگی این هنرمند هلندیِ ساکن انگلستان گفت‌وگو می‌کند.

«مایکل دودوک دی ویت» انیماتور، کارگردان و تصویرساز هلندی ساکن لندن است که در ژنو و دانشگاه ساری بریتانیا تحصیل کرده است. او برای فیلم «پدر و دختر» اسکار فیلم کوتاه سال ۲۰۰۰ را از آن خود کرد و همچنین برای فیلم بلند انیمیشن «لاکپشت قرمز» نامزد اسکار سال ۲۰۱۶ شده است. دودوک جوایز متعدد دیگری از جشنواره‌های سزار، بفتا، انسی، اتاوا و... را هم در کارنامه دارد. «راهب و ماهی»، «عطر چای» و «تام جاروکش» از دیگر آثار کوتاه اوست.

اما آثار او که برنده اسکار بهترین انیمیشن کوتاه و نامزد اسکار بهترین انیمیشن بلند هم بوده، از جهت فرم و محتوا تفاوت زیادی با انیمیشن‌های استودیوهای هالیوودی دارد.

«خیلی دور خیلی نزدیک» به تهیه کنندگی مصطفی پورمحمدی در ۱۳ قسمت ۵۰ دقیقه ای در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تهیه و تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.