چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

۳۶۰ درجه با؛

موضوع بحران مسکن روی آنتن شبکه مستند می رود

برنامه 360 درجه

سینماپرس: جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به بررسی ابعاد مختلف گرانی مسکن و اجاره بها در ماه‌های اخیر می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، بازار مسکن این روزها وضعیت خوبی ندارد. قیمت ملک و اجاره بها روز به روز بالاتر می‌رود و خانه‌دار شدن ناممکن‌تر از گذشته شده است. با نگاهی به بنگاه‌های معاملات ملکی در ماه‌های اخیر به راحتی می‌توان فهمید که اکثر مردم در تهیه یکی از اصلی‌ترین نیازهای خود با مشکلات بسیاری روبه‌ر و هستند. نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرده است که معاملات مسکن در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته و حتی خریداران امروز هم واقعی نیستند. این مقام مسئول گفت امروز مصرف کننده واقعی خانه توان مالی معامله و خرید خانه ندارد بلکه بازار دست دلال‌ها و کاسب‌کارها افتاده است.

کارشناسان حوزه مسکن راه‌های مختلفی را برای شکست قیمت مسکن و اجاره بها ارائه کرده‌اند. یکی از این راه‌ها وضع قوانین جدید در حوزه مالیات بر خانه‌های خالی است. براساس این قانون، هر مالکی که خانه خود را خالی بگذارد و باعث بروز تنش در بازار عرضه و تقاضا شود، باید مالیات خانه خالی خود را بپردازد.

این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه»، با نگاهی به بازار نابه‌سامان مسکن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی را زیر ذره‌بین می‌برد.

«۳۶۰ درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.