چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰

در اولین حضور بین المللی

«نت‌های مسی یک رویا» تنها نماینده ایران در لوکارنو ۲۰۱۹

فیلم مستند «نت‌های مسی یک رویا»

سینماپرس: مستند «نت‌های مسی یک رویا» در اولین حضور بین المللی خود، در بخش رقابتی هفته منتقدان جشنواره لوکارنو، به نمایش در می آید.

به گزارش سینماپرس، مستند «نت های مسی یک رویا» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه کنندگی مرتضی شعبانی، در اولین حضور بین المللی خود در سال ۲۰۱۹، در بخش رقابتی هفته منتقدان هفتاد و دومین جشنواره فیلم لوکارنو، به عنوان تنها نماینده سینمای ایران، به نمایش در می آید.

در تعریف این بخش در سایت جشنواره آمده است:  «این بخش بر روی فیلم های نوآورانه با محتواهای بزرگ تمرکز می کند. فیلم هایی پررنگ که دیدگاه های جدیدی را باز می کنند و در جهان بحث برانگیزند.»

رضا فرهمند سال گذشته نیز با مستند  «زنانی با گوشواره های باروتی» در بخش رقابتی هفته منتقدان جشنواره لوکارنو حضور یافت که این اثر، مورد توجه مخاطبان جشنواره قرار گرفته بود.

«نت های مسی یک رویا» درباره مَلّوک، پسری ۱۰ ساله است که با دوستانش سیم‌های مسی خانه‌های ویران شده در جنگ را برای گذران زندگی جمع می کنند و می فروشند اما شوق رسیدن به آرزویی کودکانه، گرمای امید را در دل آنها زنده می کند و به خرابه‌ها و ویرانه‌ها رنگ و شادی می بخشد.

پخش بین المللی این فیلم با «ArtHouse Cinematheque» با مدیریت مرجان علیزاده است.

جشنواره فیلم لوکارنو پس از جشنواره های کن، ونیز و برلین، چهارمین جشنواره معتبر دنیا به شمار می رود که هفتاد و دومین دوره آن ۱۶ تا ۲۶ مرداد برگزار می شود.

گفتنی است عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه کننده: مرتضی شعبانی، کارگردان: رضا فرهمند، تدوین: رضا فرهمند، فاطمه بنیادی، آهنگساز: کریستوف رضاعی، مجری طرح: سعید صادقی، صدابردار: حمید احمدی، صداگذار: حسن مهدوی، تصویربردار: مهراد امین، رضا فرهمند، اصلاح رنگ: سامان وفایی، طراح پوستر: علی باقری، پخش بین الملل: مرجان علیزاده، مدیر تولید: سالم محمدی، روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: محسن دلیلی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.