دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

سرنوشت جشنواره سی و هشتم فیلم فجر چه خواهد شد؟

دبیری داروغه زاده در هاله ای از ابهام!؟/ معاون نظارت و ارزشیابی سابق سازمان سینمایی باید پاسخگوی چه مسائلی باشد؟

داروغه زاده

سینماپرس: در حالی که چندی پیش حسین انتظامی در پی تغییر و تحولات مدیریتی در زیرمجموعه های سازمان سینمایی برای ابراهیم داروغه زاده حکم دبیری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را صادر کرد، حضور وی در این سمت در هاله ای از ابهام است چرا که شنیده می شود برخی مقامات قضایی به صورت جدی نسبت به مسائل و معضلات ایجاد شده در زمان مدیریت او در سازمان سینمایی ورود پیدا کرده اند.

به گزارش سینماپرس بر اساس شنیده ها معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی که بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه سینما و رسانه معتقدند اتفاقات بسیار ناگواری را در طول مدیریت خویش رقم زد باید پاسخگوی مسائل زیادی باشد؛ از قضیه اکران فیلمی مانند «رحمان ۱۴۰۰» بدون ممیزی های لازم در برخی از سالن های سینمایی گرفته تا خنثی و کوچک سازی جشنواره فیلم فجر که مهمترین دستاورد فرهنگی انقلاب اسلامی است.

به تازگی نیز شنیده شده که دادستان کل کشور خواهان رسیدگی به پرونده این مدیر سابق سازمان سینمایی شده، حال با این شرایط باید منتظر ماند و دید سرنوشت سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر چه خواهد شد و این ماجرا به کجا ختم می شود؟

داروغه زاده علاوه بر اعطای مجوز به فیلم های مبتذل، سخیف و بی مایه، خنثی و کوچک سازی جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور، درهای سینما را به روی سرمایه سالارانی که تجربه و دانش سینمایی ندارند باز کرد و باعث ورود پول های کثیف و مشکوک به سینما شد.

این مدیر سابق سینمایی باید پاسخگوی شائبه های دیگری هم باشد؛ به طور نمونه پاسخ به اینکه چطور یک مدل عکس های مستهجن هندی در فیلمی که مسئول نظارت بر فیلمنامه و روند ساخت و در نهایت صدور مجوز اکرانش معاونت ایشان است، بازی کرده و فیلم هم در حال اکران است و کسی هم در آن سازمان متوجه این قضیه نشده است!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.