چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

کارگردان برنامه مطرح کرد؛

«کاف گاف» تا پایان سال روی آنتن شبکه نسیم

کاف گاف

سینماپرس: کارگردان و تهیه کننده «کاف گاف» اعلام کرد که این برنامه تا پایان سال آنتن شبکه نسیم را دارد ولی در ماه های محرم و صفر پخش نمی شود.

به گزارش سینماپرس، برنامه تلویزیونی «کاف گاف» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آرمین قاسمی در ١٠٠ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای روزهای زوج ساعت ٢٠ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود که به همین بهانه با آرمین قاسمی در مورد این برنامه ترکیبی نمایشی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

*در برنامه «کاف گاف» شما به نقد سوژه‌های روز و مشکلات اجتماعی می‌پردازید که همه با آن درگیر هستیم و برایمان ملموس است. در مورد رسیدن به این ایده توضیح بدهید.

-در برنامه «کاف گاف» دنبال این هستیم که بحث‌های اجتماعی، اقتصادی و… را فرهنگسازی کنیم. با تجربه‌های قبلی که در برنامه‌های «مشتی باش» و… به دست آوردیم به این نتیجه رسیدیم که نباید مخاطب را مستقیم خطاب قرار دهیم بلکه سوژه‌های جذاب را پیدا می‌کنیم و آیتمی نمایشی می‌نویسیم تا کار زشت را تقبیح کند. این اشتباه ها می‌تواند مربوط به امور اقتصادی، ورزشی، هنری و… باشد. ما بر مبنای کمدی، هدفی را که در نظر داریم عملی می‌کنیم. این یک روش برای اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی برای مخاطبان تلویزیون است.

*در ساخت برنامه‌ای با محتوای منتقدانه چقدر با مانع مواجعه می‌شوید؟ آیا ملاحظات جلوی بیان برخی مسایل مهم را می‌گیرد؟

-هر کشور و هر رسانه‌ای موظف است به‌صورتی اطلاع‌رسانی کند که سیاست‌های کشورش را لحاظ کند و ما هم مطالبمان را براساس تجربه‌هایی که داریم به‌صورتی بیان می‌کنیم که این سیاست‌ها را در نظر داشته باشیم و مشکلی پیش نیاید. سختگیری زیاد به کار ما نمی‌شود و ما هم می‌دانیم چه سوژه‌هایی را به کار ببریم و با چه زبانی بیان کنیم تا با محدودیت روبه‌رو نشود. تمام متن‌ها و محتوای برنامه از قبل با شبکه هماهنگ می‌شود و عموماً مشکلی حین کار پیش نمی‌آید.

*برنامه «کاف گاف» تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و فکر می‌کنید پس از پایان تابستان و کم شدن اوقات فراغت افراد، چقدر کشش برای جذب مخاطب دارید؟

-این برنامه تا پایان سال آنتن دارد و غیر از محرم و صفر پخش می‌شود. شبکه نسیم و آنتنی که به ما داده‌اند خیلی خوب است و ما سعی می‌کنیم خوراک مناسبی به مخاطب بدهیم. اسپانسری در برنامه نداریم و به همین دلیل مثل برنامه‌ای اسپانسرمحور که تاریخ مصرفشان می‌گذرد نیستیم و برنامه می‌تواند مدت‌ها ادامه داشته باشد. «کاف گاف» اگر امسال حرف خودش را به مخاطب نزند، سال بعد این کار را خواهد کرد به این دلیل که نیازهای روز جامعه و مسایل مربوط به آن همیشه وجود دارند و فرهنگسازی‌های اجتماعی لازم است. موضوعاتی مثل دلالی نکردن، ایجاد نکردن مزاحمت، حریم شخصی و… کهنه نمی‌شود و افراد همیشه درگیرش هستند. پیام‌های ما تاریخ انقضا ندارند و می‌توانند همیشه مطرح شوند بنابراین تا هر زمانی که آنتن داشته باشیم می‌توانیم تولید کنیم و بیننده‌ها جذب اثر شوند.

*در مورد بازیگرهای آیتم‌های نمایشی‌تان و نحوه انتخاب آن‌ها بگویید.

-هم از کمدین‌های برنامه «خندوانه» هم از استعدادهای تئاتری استفاده کرده‌ایم و فکر می‌کنم افراد توانسته‌اند نقش‌هایشان را خیلی خوب اجرا کنند و مخاطب ارتباط خوبی با بخش‌های مختلف برنامه برقرار کرده است. کمدین‌های «خندوانه» در واقع از دل شبکه نسیم آمده‌اند و خاستگاهشان اینجا بوده و ما در واقع از محصول شبکه نسیم استفاده می‌کنیم. بیشتر سعی داریم افراد بااستعداد را دور هم جمع کنیم تا برای ورود به عرصه بازیگری معرفی شوند. در هر قسمت بازیگران متعددی را همراه داریم و غیر از کیوان ساکت‌اف که شخصیت «کاف گاف» است بقیه در هر قسمت متناسب داستان معرفی می‌شوند.

*با توجه به فصل تابستان که اوقات فراغت نوجوانان است و ممکن است در این ایام افراد بیشتری از این گروه سنی مخاطب برنامه‌های تلویزیونی باشند، چقدر تولید آثار فرهنگ‌ساز برای نوجوانان را در دستور کار خود قرار داده‌اید؟

-ژانر برنامه ما نوجوان نیست، اما کسانی که بخش‌های مختلف برنامه را می‌نویسند جوان هستند و نیازهای این گروه سنی را می‌شناسند و طوری می‌نویسند که هم گروه سنی بالاتر با متن ارتباط خوبی برقرار کند هم گروه سنی پایین‌تر. ما ادبیاتی نزدیک به جوان و جوان داریم و مسن‌ها و بزرگ‌ترها هم حرف ما را درک می‌کنند و برایشان جذاب است. اولویت ما جوانان است، اما همه گروه‌های سنی را لحاظ می‌کنیم.

*سوژه‌یابی‌ها و ایده‌پردازی‌های شما در نگارش متن اولویت‌بندی موضوعی هم دارد؟

-خیلی اولویت‌بندی نداریم و تیم نویسندگان پیشنهادهایشان را ارایه می‌دهند و براساس سیاست‌گذاری‌های مورد نظر کار را شکل می‌دهیم. ترجیح می‌دهم روی سوژه‌های اجتماعی کار کنیم که عام‌تر است و مخاطبان گسترده‌تری را شامل می‌شود.

*صبا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.