دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

کارگردان فیلم خبر داد؛

«به عقب برنمی‌گردیم» شهریور کلید می‌خورد

پویا نبی

سینماپرس: پویا نبی کارگردان سینما از شروع فیلمبرداری اولین فیلم بلند داستانی خود در شهریور ماه خبر داد.

به گزارش سینماپرس، پویا نبی نویسنده و کارگردان درباره اولین فیلم بلند خود با نام «به عقب بر نمی گردیم» به صبا عنوان کرد: پروانه ساخت این فیلم حدود پنج – شش هفته پیش به دست ما رسیده است و اکنون در مرحله پیش پیش تولید هستیم و جلسات اولیه ای با بازیگران و عوامل اصلی کار که حضورشان برای ما مهم است در حال برگزاری است ولی هنوز وارد پیش تولید اصلی نشده ایم.

وی افزود: عواملی که مدنظرما هستند فعلا درگیر تئاترها، سریال ها نمایش خانگی و یا کارهای سینمایی دیگر خود هستند که باید مدتی برای آن ها صبر کنیم و این قضیه باعث شده است روند کار مقداری طولانی شود.

این کارگردان جوان درباره زمان شروع  فیلمبرداری فیلم جدیدش توضیح داد: اگر همه شرایط خوب پیش برود ما از نیمه مرداد پیش تولید را شروع می کنیم و اواسط شهریور ماه فیلم را کلید می زنیم.

نبی درباره ترکیب بازیگران فیلم «به عقب بر نمی گردیم» گفت: هنوز نمی توانم درباره بازیگران فیلم صحبتی کنم به این دلیل که هنوز به مرحله عقد قرارداد با هیچ یک از آنها نرسیده ایم و نام بردن از آن ها حرفه ای نیست اما نکته ای که وجود دارد این است که چون فیلم برای اکران در سینماها ساخته می شود و علاقه داریم که اکران خوبی داشته باشد قطعا با بازیگرانی همکاری می کنیم که از نظر گیشه و آرای مردم همیشه جزو پرفروش ها بوده اند.

کارگردان فیلم کوتاه «خواب گردها» موضوع اولین فیلم بلند خود را اینگونه بیان کرد: ژانر این فیلم کمدی اجتماعی است و داستان دو نگهبان موزه ای کم اهمیت در تهران است که درگیر ماجرایی می شوند که طی این ماجرا به دردسرهایی می افتند که این دردسرها هم لحظات اکشن و هم یک ماجرای مفصل و کمدی را طی فیلم ایجاد می کند.

وی دلیل انتخاب این موضوع برای اولین فیلم بلندش را اینگونه توضیح داد: نکته ای که در حال حاضر در سینمای ایران خیلی واضح است آن است که بر اساس شرایط اقتصادی، روحیه و سلیقه مردم، مخاطبان به فیلم های کمدی یا فیلم هایی که لحن طنازانه ای دارند یعنی الزاما کمدی به معنای راج نیستند اقبال بیشتری نشان می دهند و طبیعتا این اقبال مورد توجه تهیه کنندگان و پخش کنندگان سینما قرار می گیرد.

نبی افزود: فیلمنامه دیگری در دست داشتم و درباره آن با بهمن کامیار تهیه کننده صحبت کردم ولی درگیر و دار همین فیلمنامه بهمن کامیار پیشنهاد فیلمی با این مضمون را به من داد که من هم به دلیل اینکه علاقه داشتم خیلی حرفه ای وارد سینما شوم و فیلمسازی شغل اصلی من شود و حداقل هر دوسال یکبار فیلم بسازم و مثل فیلم اولی هایی که گاهی اوقات می بینیم که یک فیلم ساخته اند و پنج یا شش سال خبری از انهانیست نشوم، این فیلم را قبول کردم. هم چنین به این دلیل که فیلمنامه این کار را خودم نوشته ام بسیار توجه کردم که وارد جریانات سخیف و کمدی مبتذل نشوم.

کارگردان فیلم کوتاه «زن ها شگفت انگیزند» درباره اکران فیلم «به عقب بر نمی گردیم» تشریح کرد: ما قصد داشتیم اردیبهشت یا خرداد کار را کلید بزنیم و با توجه به اینکه فیلم های پر فروش و گیشه ای در ۶ ماه اول سال اکران شدند و دیگر سبد اکران سینما ایران در ۶ ماه دوم سال خالی بود، بهترین فرصت بود که  فیلم در این زمان به نمایش درآید، اما به دلیل طولانی شدن روند پروانه ساخت، بازنویسی های مکرر فیلمنامه و همین طور بازیگرانی که برای این کار می خواستیم وقتشان خالی نبود و باید به ناچار برای آن ها صبر می کردیم باعث شد اکران پاییز را از دست بدهیم ولی اگر تلاش کنیم شاید بتوانیم تا پایان سال یا اکران نوروز ۹۹ فیلم را به نمایش درآوریم.

وی درباره نگارش فیلمنامه این فیلم گفت: نگارش فیلمنامه برعهده من و آریان گل صورت هست. آریان گلصورت فیلمساز کوتاه و منتقد مجله فیلم، دنیای تصویر و کافه سینما و سال هاست در نشریات مختلف مطلب می نویسد و من از همکاری با وی در این پروژه بسیار خوشحال هستم.

نبی در بخش دیگر صحبت هایش درباره تجربه اکران فیلم کوتاه «خواب گردها» اینگونه بیان کرد: اکران این فیلم کوتاه حدود دو یا سه هفته پیش در گروه سینمایی «هنر و تجربه» به پایان رسید که تجربه ای جذاب، بسیار عالی و آموزنده بود. دوماه تجربه اکران در سراسر کشور را داشتیم و تقریبا در زمان اکران به هشت شهر از ایران سفر کردیم و از نزدیک با مخاطبان فیلم را دیدیم. شنبه آخرین نمایش فیلم در سینما هویزه مشهد بود و پرونده این فیلم کوتاه بسته شد.

وی در پایان از ساخت فیلم کوتاه جدیدش خبر داد و گفت: قصه این فیلم کوتاه مرتبط با تاریخ انقلاب است که در جزیره آشوراده بندر ترکمن در سال ۱۳۴۰ اتفاق می افتد. این فیلم کوتاه درباره مرد و زن پا به سن گذاشته ای است که سه و چهار سالی است منتظر آمدن فرزند خود هستند؛ فرزندی که هیچ خبری از آن ندارند. در آخر آن ها دست به کاری می زنند که درام این کار راشکل می دهد. فضای این کار خیلی شبیه فیلم های بلوک شرق و روسی است با ریتم کند، تصاویر کارت پستالی و طراحی صحنه های عجیب و یک فضای تاریخی که در فیلم های کوتاه یا اصلا از این مدل فضاها ندیده ایم یا بسیار کم بوده است و هم چنین در شهری فیلمبرداری می کنیم که کمتر دوربین سینما به آنجا رفته و برهه ای را روایت می کنیم که کمتر دیده شده است. چون فضای این فیلم کوتاه یک فضای زمستانی است اواخر سال تولید آن را شروع می کنیم. در نتیجه درسال آینده هم یک فیلم کوتاه و هم یک فیلم بلند از من اکران می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.