یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

ماجرای سریال های شبکه خانگی

برای «رقص روی شیشه» چه اتفاقی افتاد؟

لوگوی مجموعه «رقص روى شیشه»

سینماپرس: سریال «رقص روی شیشه» به کارگردانی مهدی گلستانه یکی از سریال‌هایی بود که با ستاره‌هایش قدم به فضای نمایش خانگی گذاشت اما خیلی زود لقب شکست‌خورده گرفت.

به گزارش سینماپرس، سریال «رقص روی شیشه» به کارگردانی مهدی گلستانه یکی از سریال‌هایی بود که با ستاره‌هایش قدم به فضای نمایش خانگی گذاشت اما خیلی زود لقب شکست‌خورده گرفت.

«رقص روی شیشه» با بازی بهرام رادان و مهتاب کرامتی یکی از سریال‌هایی بود که در ماههای اخیر وارد فضای شبکه نمایش خانگی شد و توانست مخاطبانی را برای خود جذب کند اما از اواسط سریال به شدت افت کرد و کم کم حاشیه‌هایش با انتشار خبر شکایت بازیگران از کارگردان و تهیه‌کننده آن محرز شد. این سریال اما پایان عجیبی داشت. در قسمت دوازدهم سریال به صورت خواندن نریشن از فیلمنامه به پایان رسید و به نوعی خسارت بزرگی به مخاطبی که برای خرید قسمت‌های قبلی سریال پول پرداخته کرده و برای دیدن آنها وقت گذاشته زد. اما دقیقا برای این سریال چه اتفاقی افتاد؟

این سوالی است که در میزگردی که با موضوع چالش‌های شبکه نمایش خانگی و با حضور حامد عنقا، نادر معماری و سعید رجبی فروتن برگزار کردیم از نادر معماری، نماینده شرکت دنیای تصویر هنر، پخش‌کننده سریال «رقص روی شیشه» پرسیدیم.

معماری در پاسخ گفت: در همین میزگرد گفتیم سرمایه‌گذار می‌آید که یک کار اقتصادی انجام دهد. اقای عنقا گفتند سرمایه‌گذاری که شاید تجربه ندارد یا با اهداف دیگری وارد سیستم می‌شود کار را به مشکلاتی ناخواسته می‌کشاند. ولی می‌خواهم بگویم یک موقع سرمایه‌های مشکوک وارد شبکه نمایش خانگی یا سینما شده و دارند پولشویی می‌کنند یا به هر طریقی به بهانه‌ای دارند رد گم می‌کنند اما حداقل می‌خواهم بگویم در رابطه با «رقص روی شیشه» حتما این اتفاق نیفتاده.

یک سرمایه‌گذاری که به واسطه یکی از عوامل فیلم مجاب شده بود که وارد این سیستم شود و حتما می‌تواند از نظر اقتصادی این قضیه برایش مفید فایده شود، وارد شد و در نهایت در مورد این سریال می‌خواهم بگویم که کارشکنی درون سیستمی ایجاد می‌شود و اتفاقات خاص می‌افتد و پروژه آنطور که باید و شاید به راندمان نمی‌رسد. در این سریال سرمایه‌گذار یک عدد خیلی بزرگی ضرر کرد. کارگردان که در حقیقت رابطی بین سرمایه‌گذار و پروژه بود یک عدد خیلی بزرگی ضرر کرد و آقای تهیه‌کننده اقای جعفری به واسطه تعهداتی که به عوامل داده بودند، بسیار متضرر شدند و همچنین مجموعه پخش که قبل از پخش برای اینکه امتیاز پخش را بگیرد، اعدادی را به عنوان پیش‌پرداخت پرداخت کرده بود و بعد از اینکه سریال در قسمت دوازدهم تمام شد، عملا آن سرمایه هم برنگشت هم ضرر کرد. در مورد «رقص روی شیشه» عدم اقبال عمومی هم موثر بود که دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.