پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

در مراسم اکران نسخه مرمت‌شده بیان شد:

«پرده آخر» توانایی حضور در مراسم اسکار را داشت

کریم مسیحی

سینماپرس: مراسم اکران و رونمایی از نسخه مرمت شده فیلم «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی در سالن شماره یک سینما فلسطین برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم اکران و رونمایی از نسخه مرمت شده فیلم «پرده آخر» ساخته واروژ کریم مسیحی در بخش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر عصر امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه با حضور اصغر رفیعی جم فیلمبردار و پرویز آبنار صدا بردار فیلم و امیر پوریا به عنوان منتقد و کارشناس سینما در سالن شماره یک سینما فلسطین برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که با حضور هنرمندان و مخاطبان سینما برگزار شد، شادمهر راستین مدیر باشگاه جشنواره ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: در نسل ما هرگاه می‌خواستیم از یک فیلم به عنوان یک اثر کامل نام ببریم از «پرده آخر» یاد می‌کردیم. نسل عاشق سینمای ما در آن دوران با فیلمی مواجه شد که همه چیز آن کامل بود.
اصغر رفیعی جم فیلمبردار «پرده آخر» با اشاره به عدم حضور واروژ کریم مسیحی کارگردان فیلم گفت: متاسفم که واروژ کریم مسیحی در سالن حضور ندارد. این فیلم ۳۰ سال پیش ساخته شده و به واقع جزو تاریخ سینمای ایران است.
پس از آن پرویز آبنار صدابردار فیلم «پرده آخر» گفت: به دیدن فیلم «پرده آخر» خوش آمدید. من  ۳۰ سال پیش تازه‌کار بودم و واروژ کریم مسیحی از ما در سینما خیلی باتجربه‌تر بود. من در کنار او یاد گرفتم و کسب تجربه کردم. این فیلم در دوره خود توانایی حضور در مراسم اسکار را داشت، «پرده آخر» فیلمی است که نسل جوان هم می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.
در ادامه این مراسم راستین بیان کرد: بعد از ساخت فیلم «پرده آخر» هر جا می‌خواهیم نمونه‌ای ارائه دهیم که بگوییم در فیلمبرداری خودکفا شده‌ایم به این فیلم ارجاع می‌دهیم. بازی بازیگران در «پرده آخر»   بی نظیر بود و من هرگاه این فیلم را می‌بینم عاشق بازی فریماه فرجامی می‌شوم.
وی افزود: این فیلم در نهمین جشنواره فیلم فجر ۹ سیمرغ کسب کرد، در سالی که بهروز افخمی با فیلم «عروس» حضور داشت و خود بهروز افخمی در اختتامیه اظهار کرد که به واقع سیمرغ‌ها حق فیلم «پرده آخر» بوده است.
پس از آن امیر پوریا منتقد سینما درباره فیلم «پرده آخر» گفت: این فیلم به نقد نیاز ندارد، از این نوع آثار در سینمای ایران کم داریم و دیگر کسی به سراغ این نوع سینمای معمایی نمی‌رود، چون نمی‌تواند قصه را ادامه دهد، اما تماشاگر از معماهای این قصه لذت می‌برد.
وی ادامه داد: این فیلم تا حد زیادی به هنر نمایش و تئاتر می‌پردازد، این فیلم هنر نمایش را در دل زندگی قرار می‌دهد، این فیلم بازی تئاتری دارد.
پوریا تاکید کرد: فیلم «پرده آخر» به هنر نمایش ربط دارد و اگر از جهان نمایش ندانید نمی‌توانید ارتباط خوبی با این فیلم برقرار کنید.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.