چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

حمایت رسمی جشنواره کن

همدردی و کمک مالی هنرمندان سینما در حمایت از «نوتردام»

آتش‌سوزی عظیم در کلیسای تاریخی نوتردام

سینماپرس: فعالان صنعت سینما و مد در فرانسه بعد از آتش‌سوزی عظیم در کلیسای تاریخی نوتردام، ضمن ابراز همدردی، بلافاصله کمک‌های مالی خود را برای بازسازی این نماد تاریخی ارسال کردند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، یکی از نخستین واکنش‌ها پس از آتش‌سوزی در کلیسای تاریخی نوتردام، واکنش دیوید لیسنارد شهردار کن به این ماجرا بود. وی گفت صنعت فیلم حامی پروژه بازسازی این کلیسا خواهد بود. او در توئیتر نوشت که شهر کن تمام تلاش‌های خود را با فستیوال فیلم کن و مدیر آن تیری فرمو هماهنگ خواهد کرد تا بتواند از کمک‌های هالیوود هم در این تلاش بهره بگیرد.

شهر کن که خانه این رخداد سینمایی مشهور است، ۱۰ هزار یورو (۱۱۳۰۰ دلار) برای صندوق بازسازی این کلیسا اهدا می‌کند و همچنین از طریق تالار شهر کمک‌های مردمی را جمع‌آوری خواهد کرد.

رئیس جشنواره فیلم کن یعنی پی‌یر لسکور نیز عکسی از حرکت جینالوو بریجیدا در برابر کلیسا را که مربوط به فیلم «گوژپشت نوتردام» محصول ۱۹۵۶ بود،  توییت کرد.

ستاره‌های فیلم فرانسه هم همدردی خود را اعلام کردند. ماریون کوتیار عکسی از کلیسا را منتشر کرد و نوشت: «من به شدت غمگین هستم، پاریس عشقم. پاریس زمین من در اندوه. بانوی شگفت‌انگیزمان. برای شکوهت سوگواری می‌کنم.»

لو دویلون دختر خواننده جین برکین و ژاک دویلون کارگردان فیلم «رودن» هم ویدئویی را منتشر کردند که در آن لو در دهه هشتاد میلادی کودک بوده و دارد روی سقف کلیسا سر می‌خورد. آن‌ها در متن آن نوشتند: «دوام بیاور عزیزم.»

جلیل لیسپرت کارگردان فیلم «ایو سن لوران» عکس‌هایی را از آتش در حال گسترش منتشر کرد که به نظر می‌رسید آن را از کنار رودخانه نزدیک نوتردام گرفته باشد. او نوشت: «حرفی ندارم. هولناک است».

ستاره سابق سریال «سی‌اس‌آی»  گری دوردان که حالا در پاریس زندگی می‌کند هم عکسی از کلیسا را در شب منتشر کرد و اموجی‌های قلب شکسته و دعا کردن را کنارش گذاشت.

عمر سای ستاره «اکس-من» هم یک اموجی قلب شکسته با «چه غمی» گذاشت و ژولیت بی نوش عکسی کلوزآپ از یکی از نقاشی‌های سیما دا کونجیلیانو را منتشر کرد که قلبی شکسته در یکی از دستانش داشت.

ژان دوژاردن ستاره فیلم «آرتیست» به آینده نگاه کرد و نوشت: «به امید بازسازی…»

اما بزرگ‌ترین کمک‌ها از سوی صنعت مد رسید.

فرانسوا-هنری پینو رئیس گوچی و شوهر سلما هایک بلافاصله از طریق شرکت سرمایه‌گذاری خانوادگی‌اش یعنی آرتمیس ۱۰۰ میلیون یورو (۱۱۲ میلیون دلار) برای بازسازی کلیسا ارسال کرد. برنارد آرنو رئیس گروه ال‌وی‌ام‌اچ هم بعد از او ۲۰۰ میلیون یورو (۲۲۵ میلیون دلار) برای این منظور اختصاص داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.