یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵

در نشست خبری برنامه تلویزیونی «تازه شو» بیان شد؛

«تازه شو» از شعار زدگی فاصله خواهد داشت/ رسانه ملی متاسفانه پولکی شده است

نشست خبری عوامل تلویزیونی «تازه شو»

سینماپرس: عوامل برنامه تلویزیونی «تازه شو» توضیحاتی از ویژگی های این برنامه که بناست در ایام نوروز روی آنتن شبکه دو سیما برود، ارائه دادند.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری برنامه تلوزیونی «تازه شو» که بناست در ایام نوروز روی آنتن شبکه دو برود، صبح امروز ۱۲ اسفندماه در «پاتوق خبر» برگزار شد.

در این مراسم «عرفان احتشامی» که کارگردانی این برنامه را برعهده دارد،  گفت: ما در تازه شو قصد داریم حال مردم را تغییر داده و کمی بیننده را از  حال و هوای تحریم‌ها و سختی‌ها بیرون بیاوریم.

وی ادامه داد: باید گفت کلیشه در این برنامه دیده نخواهد شد و تازه شو از شعار زدگی فاصله خواهد داشت سعی شده است این برنامه تعاملی باشد و با مخاطبان ارتباط داشته باشیم. همچنین در این برنامه مخاطب شاهد آیتم نمایشی و انیمیشن خواهد بود و تیم تولید تازه شو سعی کردند در همه این آیتم‌ها به مردم شادی تزریق کنند.

وی افزود: جدا از بحث محتوایی، بحث فرمی این برنامه است و ما در تازه شو تلاش کردیم که تازه شو از فضای تلویزیونی بیرون بیاید و مخاطب کار جدیدی را از تلویزیون ببیند. قرار است «تازه شو» از ۲۵ اسفند تا ۲۵ فروردین ماه سال ۹۸ از شبکه دو به روی آنتن می‌رود.

او با تاکید به اینکه بعد از پخش سی قسمت از تازه شو در ایام نوروز ۹۸ گروه شروع به ساخت فصل دوم این برنامه در اردیبهشت خواهند کرد.

این کارگردان همچنین اظهار داشت: سرپرست نویسندگان این برنامه « امیر قاسمی» است و نویسندگان تازه شو همگی‌ تلاش کردند که آیتم های طنز خیلی ریشه دار و با مفهومی بنویسند.

در بخش دیگری از این نشست «مسعود محمدی» یکی از تهیه‌کنندگان این برنامه عنوان کرد: این برنامه داستان عجیبی دارد تا برسد به نام تازه شو؛ در ابتدا قرار بود فقط جنبه آموزشی داشته باشد اما تصمیم گرفتیم در آن اطلاعاتی به مردم بدهیم که در هیچ جایی یافت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه تازه شو قصد داشت فقط به مخاطبان اطلاع رسانی فنی کند، عنوان کرد: ما می‌خواستیم پایگاه دانش خودمان که حاوی اطلاعات کاربردی و ارزشمندی است را در اختیار مردم قرار دهیم. به این نتیجه رسیدیم که ممکن است اگر به همین شکل ادامه دهیم، برای مردم خسته‌کننده شود.

محمدی با بیان اینکه ما ابتدا می‌خواهیم با طنز و خنده وارد زندگی مردم شویم، افزود: در گام‌های بعدی به‌ویژه در فصل دوم این برنامه که در تابستان ۹۸ پخش می‌شود، به طور تدریجی مسائل فنی را به مردم آموزش می دهیم.

مدیرعامل مرکز سخت‌افزار ایران ادامه داد: به این نتیجه رسیدیم که در فاز اول صرفا روی طنز کار کنیم و در فازهای بعدی مسائل فنی را به مردم آموزش بدهیم. شخصیت «زود کمک» رباتی است ابتدا به مردم نیازهای روزمره را آموزش می‌دهد و سپس مسائل فنی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه قصد داریم قبل از رسیدن به پول و شهرت به مردم خدمت کنیم، بیان داشت: وقتی سطح دانش مردم را بالا ببریم آن‌ها نیز به تدریج با ما آشنا می‌شوند. مرکز ما متخصصانی دارد که خودشان روزی صاحب شرکت بوده‌اند و به دلیل مشکلات اقتصادی به ما روی آورده‌اند.

تهیه‌کننده «تازه شو» افزود: یکی از مشکلاتی که مردم به ما مراجعه می‌کنند همین است که خانم‌ها دستمال خیس بر روی تلویزیون صفحه روشن می‌کشند و دستگاه آن‌ها ظرف چند ساعت بعد دچار آسیب جدی می‌شود. برخی از این ایرادها با یک آموزش ساده حل می‌شود اما اگر مردم اطلاع نداشته باشند، ممکن است که به اندازه ۸۰ درصد قیمت تلویزیونشان ضرر کنند.

محمدی با اشاره به اینکه ما اگر می‌خواستیم کار را با فاز کاملا آموزشی پیش ببریم، باید این برنامه را از شبکه آموزش پخش می‌کردیم، تصریح کرد: به خاطر مخاطبان کمی که شبکه آموزش نسبت به سایر شبکه‌ها دارد، تصمیم گرفتیم تا با فاز طنز و خنده و مهربانی آغاز کنیم و سپس وارد فضای آموزشی شویم.

عرفان احتشامی کارگردان مجموعه تلوزیونی «تازه شو» نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه در این مجموعه از فضای دکوری استفاده نشده و فضای برنامه کاملا طبیعی است، اظهار داشت: ما می‌خواهیم یادآور گذشته، صفا و صمیمیت‌ها باشیم و برای همین به لوکیشن‌های قدیمی روی آورده‌ایم.

وی ادامه داد: ما نمی‌گوییم که می‌خواهیم کار آن چنان تازه‌ای انجام بدهیم اما قصد داریم تا کاری بسازیم که حداقل از تماشاگران نمره ۷۰ از ۱۰۰ را بگیریم. طبیعی است که قسمت اول ما از قسمت دوم ما ضعیف‌تر باشد. ما پس از دریافت نظرات مردم می‌توانیم به نقاط مثبت‌تری هم دست پیدا کنیم.

کارگردان مجموعه تلوزیونی تازه شو با بیان اینکه آیتم‌های پر وُله و موسیقی‌خور زیادی را برای ایام نوروز مهیا کرده ایم، گفت: در حال برگزاری جشنواره‌های مختلف در شهرستان‌ها هستیم که از بخش دوم برنامه که در تابستان برگزار می‌شود، به برنامه ما اضافه می‌شوند. بخش نمایش، مستند، جشنواره و مصاحبه نیز برای برنامه درنظر داریم.

وی افزود: مصاحبه‌های ما با چهره‌های مختلف سیاسی، ورزشی، پزشکی و حتی مثلا یک تعمیرکار خوب است که دوربین هم ثابت نیست. دوربین همیشه در حال حرکت است و در حال حرکت حدود ۵۰ سوال از فرد مورد نظر پرسیده می‌شود که سوالات نیز عمدتا جدید هستند و قبلا پرسیده نشده‌اند.

احتشامی با تاکید بر اینکه هر قسمت از برنامه با یک عنوان برگزار می‌شود، تشریح کرد: عنوان‌های شرافت و صداقت یکی از این عناوین است و محتوای هر برنامه نیز متناسب با موضوع آن برنامه خواهد بود.

کارگردان مجموعه تلوزیونی تازه شو با بیان اینکه رسانه ملی متاسفانه پولکی شده است، عنوان کرد: اینکه وارد یک روستا شویم و از مشکلات آن‌ها بگوییم، خیلی کمرنگ شده و فضای برنامه‌ها بیشتر به سمت موضوع مورد دلخواه سرمایه‌گذاران رفته است. ما هیچ‌گاه از برنامه‌های خارجی کپی نکرده‌ایم؛ این را می‌توانید اکنون یادداشت کنید و تطبیق دهید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.