سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

گزارش سینماپرس از پرکارترین های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/ از صدیقیان در بازیگری، مصفا در تهیه کنندگی تا آقابیک رکورددار فعال ترین سینماگر پشت صحنه

پرکارترین سینماگران فجر ۳۷

سینماپرس: در آستانه برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر طی گزارشی پرکارترین سینماگران که در این رویداد حضور دارند معرفی شده اند؛ از مهرداد صدیقیان که پرکارترین بازیگر این دوره از جشنواره است تا معرفی پرکارترین فیلمبرداران، تدوین گران، طراحان صحنه و لباس، چهره پردازان، طراحان جلوه های ویژه، آهنگسازان، تهیه کنندگان و...

به گزارش خبرنگار سینماپرس فهرست پرکارترین اهالی سینما که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند در بخش های مختلف به این شرح است.

*بازیگران

مهرداد صدیقیان با حضور در ۴ فیلم سینمایی «ایده اصلی»، «سمفونی نهم»، «طلا» و «سونامی» پرکارترین بازیگر این دوره از جشنواره است.

اما بازیگرانی که با ۳ فیلم در جشنواره حضور دارند نیز تعدادشان زیاد است بر همین اساس در رتبه های بعدی بازیگرانی همچون: بهرام رادان با ۳ فیلم سینمایی «آشفتگی»، «ایده اصلی» و «سونامی»، مهناز افشار با ۳ فیلم «آشفتگی»، «قسم» و «ناگهان درخت»، پانته آ پناهی ها با ۳ فیلم «جمشیدیه»، «درخونگاه» و «ناگهان درخت»، ستاره پسیانی با ۳ فیلم «جمشیدیه»، «سرخپوست» و «غلامرضا تختی»، بابک حمیدیان با ۳ فیلم «سال دوم دانشکده من»، «مسخره باز» و «معکوس»، علی مصفا با ۳ فیلم «سال دوم دانشکده من»، «مردی بدون سایه» و «روزهای نارنجی»، سعید آقاخانی با ۳ فیلم «بنفشه آفریقایی»، «قسم» و «حمال طلا»، قرار دارند.

برخی بازیگران سینما نیز تنها با ۲ فیلم در این رویداد با همکاران شان رقابت می کنند. به گزارش خبرنگار سینماپرس اسامی این افراد به این شرح است:  نسیم ادبی با  فیلم های «آشفتگی» و «زهرمار»، مهران احمدی با فیلم های «آشفتگی» و «روزهای نارنجی»، فرهاد اصلانی با ۲ فیلم «متری شش و نیم» و «مردی بدون سایه»، فاطمه معتمدآریا با فیلم های «بنفشه آفریقایی» و «جان دار»، لیندا کیانی با فیلم های «پالتو شتری» و «دیدن این فیلم جرم است!»، پریوش نظریه با فیلم های «پالتو شتری» و «غلامرضا تختی»، ژاله صامتی با فیلم های «درخونگاه» و «حمال طلا»، شقایق فراهانی با فیلم های «سال دوم دانشکده من» و «زهرمار»، نوید محمدزاده با فیلم های «سرخپوست» و «متری شش و نیم»، پریناز ایزدیار با فیلم های «سرخپوست» و «متری شش و نیم»، بهنوش طباطبایی با فیلم های «غلامرضا تختی» و «ماجرای نیمروز۲:ردخون»، حامد بهداد با فیلم های «قصر شیرین» و «جان دار»، جواد عزتی با فیلم های «ماجرای نیمروز۲: رد خون» و «جان دار»، پیمان معادی با فیلم های «متری شش و نیم» و «ناگهان درخت»، هدیه تهرانی با فیلم های «مسخره باز» و «روزهای نارنجی»، هدی زین العابدین با فیلم های «سمفونی نهم» و «طلا» و سیامک صفری با فیلم های «ناگهان درخت» و «زهرمار» بازیگرانی هستند که هر یک تنها با ۲ فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

اما برخی از بازیگران هم تنها با ۱ فیلم در این رویداد حاضرند؛ هادی حجازی فر با فیلم «ماجرای نیمروز۲: ردخون»، محسن کیایی با فیلم «ماجرای نیمروز۲: ردخون»، رضا بابک با فیلم «بنفشه آفریقایی»، مریلا زارعی با فیلم «ایدده اصلی»، هانیه توسلی با فیلم «ایده اصلی»، پژمان جمشیدی با فیلم «ایده اصلی»، سام درخشانی با فیلم «پالتو شتری»، بهاره کیان افشار با فیلم «پالتو شتری»، شاهرخ فروتنیان با فیلم «پالتو شتری»، سارا بهرامی با فیلم «جمشیدیه»، مهران رجبی با فیلم «تیغ و ترمه»، حامد کمیلی با فیلم «جمشیدیه»، جمشید هاشم پور با فیلم «درخونگاه، افسانه چهره آزاد با فیلم «پالتو شتری»، پژمان بازغی با فیلم «تیغ و ترمه»، لاله اسکندری با فیلم «تیغ و ترمه»، امین حیایی با فیلم «درخونگاه»، علی نصیریان با فیلم «مسخره باز»، کوروش سلیمانی با فیلم «تیغ و ترمه»، هومن برق نورد با فیلم «تیغ و ترمه»، مهراوه شریفی نیا با فیلم «درخونگاه»، مریم بوبانی با فیلم «سال دوم دانشکده من»، نیلوفر خوش خلق با فیلم «سال دوم دانشکده من»، ویشکا آسایش با فیلم «سال دوم دانشکده من»، حبیب رضایی با فیلم «سرخپوست»، حمید فرخ نژاد با فیلم «سمفونی نهم»، ساره بیات با فیلم «سمفونی نهم»، محمدرضا فروتن با فیلم «سمفونی نهم»، الناز شاکردوست با فیلم «شبی که ماه کامل شد»، هومن سیدی با فیلم «طلا»، نگار جواهریان با فیلم «طلا»، حمیدرضا آذرنگ با فیلم «غلامرضا تختی»، احترام برومند با فیلم «طلا»، طناز طباطبایی با فیلم «طلا»، حسن پورشیرازی با فیلم «قسم» لیلا حاتمی با فیلم «مردی بدون سایه»، گوهر خیراندیش با فیلم «مردی بدون سایه»، صابر ابر با فیلم «مسخره باز»، شقایق دهقان با فیلم «ناگهان درخت»، باران کوثری با فیلم «جان دار»، مسعود کرامتی با فیلم «جان دار»، حمیدرضا پگاه با فیلم «دیدن این فیلم جرم است!»، سیامک انصاری با فیلم «زهرمار»، رعنا آزادی ور با فیلم «سونامی»، فرشته صدرعرفایی با فیلم «یلدا»، رضا رویگری با فیلم «زهرمار» و... از جمله بازیگران ۱ فیلمه این دوره از جشنواره اند.

*تهیه کننده

علی مصفا با ۲ فیلم «مسخره باز» و «یلدا» پرکارترین تهیه کننده این دوره از جشنواره است.

سایر تهیه کنندگان این دوره از جشنواره از جمله: مسعود کیمیایی، کامران مجیدی، منصور سهراب پور، محمد حمزه زاده، جواد نوروزبیگی، مجید شیخ انصاری، علی سرتیپی، علیرضا قاسمخان، پیمان معادی، سیدجمال ساداتیان، محمود رضوی، سعید ملکان، زینب تقوایی، مجید مطلبی، سیاوش حقیقی، علی قائم مقامی، علیرضا شجاع نوری و... هریک تنها با ۱ فیلم در این رویداد حضور دارند.

*جلوه های ویژه

به گزارش خبرنگار سینماپرس به غیر از حوزه بازیگری که مورد توجه عموم افراد است برخی از فعالان سینمایی در پشت صحنه امسال غوغا کرده اند و در فیلم های زیادی حضور چشمگیر دارند که از جمله این افراد آرش آقابیک است. آرش آقابیک در بخش طراحی جلوه های ویژه مانند سال های گذشته رکورددار است؛ آقابیک با طراحی جلوه های ویژه ۱۱ فیلم سینمایی که ۹ فیلم آن در بخش سودای سیمرغ و ۲ فیلم در بخش نگاه نو است حضوری جدی در فجر سی و هفتم دارد و یکی از شانس های جدی دریافت سیمرغ بلورین است.

 ۹ فیلم سینمایی «آشفتگی» به کارگردانی فریدون جیرانی، «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی، «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار، «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی، «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی، «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی زاده، «ناگهان درخت» به کارگردانی صفی یزدانیان و «مردی بدون سایه» به کارگردانی علیرضا رئیسیان در بخش مسابقه و ۲ فیلم «جاندار» به کارگردانی مشترک حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری و «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی آثار آقابیک در این دوره از جشنواره هستند.

*فیلمبرداری

هومن بهمنش با فیلمبرداری ۵ فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من»، «سرخپوست»، «سمفونی نهم»، «متری شش و نیم» و «جان دار» رکورددار پرکارترین فیلمبردار این دوره از جشنواره است.

تورج اصلانی با فیلمبرداری ۴ فیلم «درخونگاه»، «قسم»، «زهرمار» و «معکوس» در رتبه بعدی قرار دارد و مسعود سلامی نیز با فیلمبرداری ۲ فیلم «آشفتگی» و  «مردی بدون سایه» به همراه پیمان شادمانفر با فیلمبرداری ۲ فیلم «طلا» «سونامی» رتبه سوم این جدول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس اما برخی از فیلمبرداران سرشناس سینمای نیز تنها با ۱ فیلم در این رویداد سینمایی حاضرند که از جمله می توان به افراد زیر اشاره کرد: مرتضی قیدی «۲۳ نفر»، علیرضا زرین دست «تیغ و ترمه»، فرهاد صبا «بنفشه آفریقایی»، مسعود امینی تیرانی «پالتو شتری»، مجید گرجیان «جمشیدیه»، حمید خضوعی ابیانه «غلامرضا تختی»، مرتضی هدایی «قصر شیرین»، هادی بهروز «ماجرای نیمروز۲: ردخون»، علی قاضی «مسخره باز»، همایون پایور «ناگهان درخت»، حسن اصلانی «حمال طلا»، فرشاد محمدی «روزهای نارنجی» و...

*گریم

ایمان امیدواری با چهره پردازی در ۶ فیلم سینمایی «آشفتگی»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «متری شش و نیم»، «مردی بدون سایه» و «مسخره باز» رکورددار فعال ترین چهره پرداز این دوره از جشنواره است.

عباس عباسی با طراحی چهره پردازی ۵ فیلم سینمایی «پالتو شتری»، «طلا»، «قسم» «سونامی» و «۲۳ نفر» در رتبه بعدی قرار دارد.

مهرداد میرکیانی نیز چهره پردازی در ۲ فیلم «ناگهان درخت»، «بنفشه آفریقایی» و عبدالله اسکندری هم چهره پردازی در فیلم های «سال دوم دانشکده من»، «زهرمار» را بر عهده داشته اند.

به گزارش سینماپرس مهری شیرازی «تیغ و ترمه»، آرزو حلاجی «درخونگاه»، مجید اسکندری «سمفونی نهم» سعید ملکان «غلامرضا تختی»، محمود دهقانی «قصر شیرین»، شهرام خلج «ماجرای نیمروز۲: رد خون»، محمد قومی «معکوس» و... از جمله طراحان چهره پردازی هستند که تنها با ۱ فیلم در این دوره از جشنواره حضور دارند.

*طراحی صحنه

کامیاب امین عشایری با طراحی صحنه ۳ فیلم سینمایی «آشفتگی»، «۲۳ نفر»، «مردی بدون سایه» رکورددار پرکارترین طراح صحنه در این دوره جشنواره است.

مجید علی اسلام «درخونگاه»، «حمال طلا»، آتوسا قلمفرسایی «سال دوم دانشکده من»، «قصر شیرین»، محسن نصرالهی «سرخپوست»، «متری شش و نیم»، بابک کریمی طاری «جان دار»، «معکوس» هریک با طراحی صحنه ۲ فیلم سینمایی در رتبه بعدی این جدول قرار دارند.

به گزارش سینماپرس همچنین علی عابدینی «بنفشه آفریقایی»، حسین پیام سوری «پالتو شتری»، فردین خلعتبری «جمشیدیه»، مشکین مهرگان «سمفونی نهم»، امیرحسین قدسی «طلا»، کیوان مقدم «غلامرضا تختی»، محمدرضا شجاعی «ماجرای نیمروز۲: رد خون»، سهیل دانش «مسخره باز»، ایرج رامین فر «ناگهان درخت» از جمله طراحان صحنه ای هستند که در این دوره از جشنواره هریک با اثر سینمایی حضور دارند.

*تدوین

بهرام دهقانی با تدوین فیلم‌های «آشفتگی»، «ایده اصلی»، «بنفشه آفریقایی» و  «متری شش و نیم» پرکارترین تدوین گر این دوره از جشنواره است.

هایده صفی یاری با ۳ فیلم «مردی بدون سایه»، «مسخره باز»، و «ناگهان درخت» در رتبه بعدی این جدول قرار دارد.

میثم مولایی با  «غلامرضا تختی»، «۲۳ نفر»، خشایار موحدیان با «تیغ و ترمه»، «قسم»، محمدرضا مویینی با «درخونگاه»، «سمفونی نهم» رتبه بعدی پرکارترین تدوین گران را به خود اختصاص داده اند.

*آهنگسازی

به گزارش خبرنگار سینماپرس در بخش آهنگسازی اما پرکارترین افراد هریک با ۲ فیلم حضور دارند. کریستف رضاعی در فیلم‌های «سال دوم دانشکده من»، «ناگهان درخت»، ستار اورکی در فیلم‌های «طلا»، «مردی بدون سایه»، پیمان یزدانیان در فیلم‌های «بنفشه آفریقایی»، «متری شیش و نیم»، فردین خلعتبری در فیلم‌های «جمشیدیه»، «تیغ‌ و ترمه».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.