چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

صبح امروز

«صادق عبداللهی» پیشکسوت رادیو رهسپار خانه ابدی شد

مراسم تشییع پیکر صادق عبداللهی

سینماپرس: مراسم تشییع پیکر «صادق عبداللهی» نویسنده و طنز نویس پیشکسوت رادیو، صبح امروز ۲۵ مهرماه از مقابل مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تشییع پیکر صادق عبداللهی نویسنده پیشکسوت رادیو صبح امروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه با حضور هنرمندان رادیو از مقابل مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.

جمعی از مدیران و فعالان رادیو چون حمید شاه آبادی معاون صدا و محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران، علیرضا افتخاری، سعید توکلی، علیرضا جاویدنیا، مجید قناد، مهران امامیه، محمد طارمی، عباس محبی، منوچهر والی زاده و مجید زین العابدین مدیر شبکه یک، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم در این مراسم حضور داشتند.

سعید توکلی که اجرای این برنامه را برعهده داشت به یک ویژگی وصف‌ناپذیر صادق عبداللهی که هیچ‌وقت کسی او را بدون لبخند ندید، تأکید کرد: ویژگی مهم صادق عبداللهی لبخند و روحیه شاد او بود که هیچ‌وقت بدون لبخند با کسی برخورد نمی‌کرد حتی زمان‌هایی که می‌دانستیم او غمگین است و یا بیماری سختی را تحمل می‌کند. امیدوارم دیگر شاهد از دست دادن هنرمندان خود نباشیم. خدا را شکر که برای او مراسم تجلیلی برگزار شد که اینجا نگوییم چرا به یادشان نبودیم. امیدواریم برای بقیه پیشکسوتان‌مان در زمان حیات، مراسم تجلیل بگیرند.

منوچهر والی زاده در ادامه این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: خدمت همه تسلیت عرض می کنم. من حدود ۵۰ سال با صادق عبداللهی رفاقت داشتم و زمانی او را از دست دادم که هنوز آنقدری از زمان درگذشت حسین عرفانیان نگذشته است.

وی ادامه داد: عبداللهی به کارش ایمان داشت و صادق بود. ما سال ها با هم در برنامه های رادیویی و رادیو پیام کار کردیم و من نمی دانم از هفته دیگر می توانم به فعالیت در رادیو پیام ادامه دهم یا خیر.

والی زاده عنوان کرد: من دیروز تا رسیدم بیمارستان دیدم از طرف معاونت صدا آمدند و همه برنامه ها را هماهنگ کردند و دستشان درد نکند که به فکر هنرمندان هستند.

این گوینده و دوبلور با اشاره به همکاری عبداللهی با برنامه «جمعه ایرانی» اظهار کرد: عبداللهی سال ها با سعید توکل تهیه کننده همکاری کرد و او یا فرهنگ جولایی باید درباره این هنرمند صحبت کنند.

در ادامه مراسم محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران درباره عبداللهی تصریح کرد: صادق عبداللهی تا هفته پیش به طور منظم در جلسات نویسندگی برنامه‌ها شرکت می‌کرد و حالش خوب بود. او دردمند بود و غصه‌های مردم را می شناخت و تلاش می‌کرد به جای اینکه این غصه‌ها تبدیل به عقده شود آنها را با قلمش رفع کند. زمانیکه از او تجلیل شد نگاه ساده‌ای به دنیا داشت. او مسئول نویسندگان برنامه «صبح جمعه با شما» بود و متأسفیم که چنین هنرمندی را از دست دادیم.

سعید توکل تهیه کننده برنامه «جمعه ایرانی» نیز در این مراسم با خواندن متنی عنوان کرد: خداحافظ استاد صادق عبداللهی که سلام برنامه ما با تو بود و مردم صبح جمعه خود را با سلام های شادمانه تو آغاز می کردند.

وی ادامه داد: امروز یک قلم آرام گرفت قلمی که بی تاب تر از قلب صاحبش بود؛ قلمی که برای سال های «صبح جمعه با شما» و سال های صبح سه شنبه های رادیو پیام و برای ۱۳ سال «جمعه ایرانی» نوشت. قلمی شریف که آگاهانه، دلسوزانه، مومنانه بر سپیدی کاغذ می غلطید.

توکل اظهار کرد: عبداللهی به خلایق از شادی ها خبر می داد اگرچه که همچون بسیاری از هنرمندان دلسوخته در لابلای اتفاقات روزگار، بار ناملایمات، دشواری های زندگی و رنج بیماری را هم به دوش می کشید. من به خانواده او و همچنین خانواده رادیو و کسانیکه در طول نیم قرن فعالیت اثربخش وی در شبکه های مختلف در کنارش بودند، تسلیت می گویم.

در پایان این مراسم بر پیکر صادق عبداللهی نماز خوانده شد و پیکرش را به سمت خانه ابدی خود در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع کردند.

برپایه این گزارش، صادق عبدالهی در بیست و هفتم دیماه ۱۳۲۷ درتهران به دنیا آمد، از بزرگترین نویسندگان و طنزپردازان رادیو بود. او با بیش از پنج دهه فعالیت،  به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود به دلیل وخامت بیماری‌اش روز گذشته بیست و چهارم مهرماه در بیمارستان پارسیان دار فانی را وداع گفت و امروز در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود. البته طی اطلاعیه معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران روز شنبه بیست و هشتم مهرماه در مسجد بلال مراسم ترحیم و یادبود این استاد نویسندگی و طنزپردازی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.