نمایش همه
  • به کجا چنین شتابان 1 ۱۳۹۶-۱۱-۲۵ ۱۱:۱۶

    به کجا چنین شتابان (۱)

    وقتی مدیران فرهنگی و سینمایی کشور، حقوق فرهنگی ملت را پایمال می کنند

    سینماپرس: در نگاه مدیران سینمایی جشنواره همپای سینما رُشد می کند؛ به جای آنکه چندین قدم از سینمای جاری جلوتر باشد و آن را راهبری نماید! سطح انتظار و افق دید این مدیران به مهمترین رویداد سینمایی جمهوری اسلامی در همین سطح بوده و در دادن افق های استراتژیک به جشنواره فیلم فجر و تعریف اهداف راهبردی ناتوان هستند؛ البته ناتوانی بهترین حالت است وگرنه چنین رفتاری خیانت عامدانه به فرهنگ و امنیت فرهنگی جامعه خواهد بود.

  • رضاداد-حیدریان-داروغه زاده ۱۳۹۶-۱۱-۲۳ ۱۲:۵۹

    نگاهی آسیب شناسانه به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر؛

    از بلبشو و روان پریشی تا رفتار «خواص فریبانه» در مدیریت سینما/ چرا رکورد اهدای سیمرغ شکست؟/ وقتی جشنواره با هدف ماندن در قدرت، سیاست گذاری می شود!

    سینماپرس: جشنواره سی و ششم فیلم فجر هم به پایان رسید، جشنواره ای که با اقدامات مدیران سینمایی می توان آن را از جهات مختلف استثنایی بر شمرد! جشنواره ای که نمودی بارز از تلاش ویژه مدیران سینمایی برای ماندن بر مسند قدرت است، موضوعی که توجه به آن، دلایل بخش عمده ای از اتفاقات و تصمیمات پشت پرده را نمایان می سازد.

  • پوستر فیلم سینمایی عرق سرد ۱۳۹۶-۱۱-۱۸ ۱۳:۵۵

    وقتی «عرق سرد» آبروی آقای نظارت و ارزش یابی را می برد/ یک بیانه سیاسی احمقانه برای ترسیم ناکارآمدی حکومت

    سینماپرس: تعداد زیادی از اصحاب رسانه بودند که در میان دیدن عرق سرد، عرق کردند و بارها خجالت کشیدند. خجالت کشیدند از ترسیم و تصویرسازی این همه سکس کلامی و این هجم بسیار زیاد از سکس رفتاری که بر پرده ی نقره ای پردیس ملت به نمایش درآمد، خجالت کشیدند از این همه تاخت و تاز یک اثر سینمایی به مبانی ارزشی ملت مسلمان ایران، خجالت کشیدند از این همه هتاکی به حجاب و چادر و نماز و ... .

  • شورای سیاستگذاری فجر ۱۳۹۶-۱۱-۱۴ ۱۶:۳۶

    نگاهی به تناقض های یک جشنواره؛

    از ادعای صرفه جویی در هزینه ها تا واقعیت های پنهان هزینه کردها/ به چه قیمتی جشنواره فیلم فجر یخ زده است؟

    سینماپرس: علیرغم آنچه مسئولان برگزارکننده سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ماه ها قبل ادعا می کردند که قرار است در این دوره از جشنواره هزینه ها کاهش چشمگیری پیدا کند اینک شاهد تناقضات آشکاری در سخنان و رفتار متولیان این رویداد هستیم.

  • رسانه ملی و نفوذ خزنده مُجریان رقاص ۱۳۹۶-۱۱-۱۱ ۱۳:۱۱

    چرا رسانه ها انسان مسلمان ایرانی را رقاص می خواهند! (۴)

    رسانه ملی و نفوذ خزنده رقص در برنامه ها/ وقتی نفوذ فرهنگی از کودکان شروع می شود

    سینماپرس: پس از تحلیل محتوایی رقص، انواع آن و مفاهیم دینی؛ تاریخچه ورود رقص به ایران در دوران پهلوی مورد بررسی قرار گرفت و به تحولاتی که در عرصه رقص و موسیقی با تحقق انقلاب اسلامی روی داد اشاره ای شد تا زمینه سازی های صورت گرفته در زمینه رجعت فرهنگی پس از انقلاب مشخص گردد. حال در ادامه این فرآیند نقش جریان رفورمیست (اصلاح طلب) و بالاخص حاکمیت تکنوکرات های فرهنگی بر عرصه رسانه ملی در ترویج سبک زندگی غربی مورد تحلیل قرار گرفته است.

  • لُس آنجلس نشین ها و تولیداتی که با گوش شنیده نمی شوند ۱۳۹۶-۱۱-۰۴ ۱۲:۵۲

    لُس آنجلس نشین ها و تولیداتی که با گوش شنیده نمی شوند/ از ویدئو تا ماهواره؛ استراتژی ترویج هنر سفارتی

    چرا رسانه ها انسان مسلمان ایرانی را رقاص می خواهند! (۳)

    سینماپرس: پس از بررسی و تحلیل محتوایی رقص و انواع آن و رابطه اش با مفاهیم دینی، تاریخچه ورود رقص به ایران در دوران پهلوی بررسی شد. در ادامه در این بخش تحولاتی که در عرصه رقص و موسیقی با تحقق انقلاب اسلامی ایران روی داد و منجر به کوچ رقاصان و خوانندگان به خارج از کشور شد، مورد بررسی قرار می گیرد تا مشخص شود چگونه غرض ورزی و یا بی عرضه گی برخی مدیران فرهنگی باعث گشت تهاجم فرهنگی در اواخر دهه شصت شکل گیرد و بستر رجعت فرهنگی را مهیا سازد.

  • داروغه زاده ۱۳۹۶-۱۱-۰۳ ۱۴:۰۲

    آرایش سینما با آمارهای تصنّعی در جشنواره سی و ششم/ چرا مدیران سینمایی از تخریب جشنواره فیلم فجر با افتخار سخن می گویند؟!

    سینماپرس: امسال تمام تلاش مدیریت سینما به سمت آمارسازی غیرواقعی از تولیدات یک سال سینمای ایران با برگزاری یک جشنواره تصنعی در قالب سی و ششم سوق یافته و گویی قرار نیست این دایره بسته کمی از تارعنکبوت های تاریخ گذشته اش رهایی یابد.

  • چرا رسانه ها انسان مسلمان ایرانی را رقاص می خواهند؟ (۲) ۱۳۹۶-۱۰-۲۷ ۱۱:۴۶

    چرا رسانه ها انسان مسلمان ایرانی را رقاص می خواهند؟ (۲)

    ظهور و بروز مَهوَشیسم بر بستر صنعت سینمای ایران

    سینماپرس: پس از بررسی و تحلیل محتوایی رقص و انواع آن و رابطه اش با مفاهیم دینی در قسمت ابتدایی این سلسله یادداشت، در ادامه تاریخچه ورود رقص به ایران در دوران پهلوی بررسی خواهد شد تا نقش سینما و تلویزیون در این دوران بر ترویج رقص مورد مداقّه قرار گیرد؛ زمانی که تلویزیون با پخش برنامه های فکاهی، آواز، جشن و ...، و صنعت سینمای ایران نیز با پرده دری های هتاکانه و متنوع خود بر این امر به صورت ویژه و ملموس تمرکز داشتند.

  • چرا سینما و تلویزیون ما را رقاص می خواهند! ۱۳۹۶-۱۰-۲۰ ۱۳:۱۵

    یادداشت اختصاصی سینماپرس(۱)

    چرا سینما و تلویزیون ما را رقاص می خواهند!

    سینماپرس: گسترش محسوس و نامحسوس پدیده رقص و انواع آن در آثار تولید شده در سینما، تئاتر و بالاخص رسانه ملی و تلویزیون، ما را بر آن داشت تا در آستانه برگزاری جشنواره های تئاتر و فیلم فجر که احتمالا همراه با آثاری از این دست خواهد بود، به بررسی و تحلیل محتوایی رقص و انواع آن، سابقه تاریخی و رابطه آن با مفاهیم دینی پرداخته و درادامه نگاهی داشته باشیم به آنچه امروز با پررنگ شدن این پدیده در فرهنگ و هنر ما در قاعده نفوذ فرهنگی در حال روی دادن است.

  • بزک جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۶-۱۰-۱۹ ۱۱:۲۱

    بررسی نسبت جشنواره فیلم فجر با سینمای ایران؛

    مدیریت سینما و پاستوریزه کردن جشنواره فیلم فجر/ وقتی جشنواره برای متولیان فرهنگی انقلاب، رسانه ها و مردم بَزَک می شود

    سینماپرس: جشنواره ۳۶ فیلم فجر هم در حال پاستوریزه شدن است، نه آنکه تولیدات یک سال سینمای ایران پاستوریزه شده باشد، بدان معنا که در نگاه مردم، رسانه ها و متولیان فرهنگی انقلاب همه چیز خوب دیده شود و انتقادی ایجاد نگردد ولی در طول سال آثاری اکران و تبدیل به خوراک فرهنگی شود که هیچ سنخیتی با تصویر ذهنی ایجاد شده از جشنواره فیلم فجر نداشته باشد.

  • تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱۷) ۱۳۹۶-۱۰-۱۳ ۱۲:۳۳

    هالیوود و کوکِ ساعت «هوگو» در عصر «پرومتئوس»/ تصویر سازی صنعت سینمای آمریکا از خِرَدگرایی تا تجربه گرایی

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱۷)

    سینماپرس: م. شاه حسینی/ صنعت سینمای غرب را می توان اصلی ترین مروج و مبلغ تجربه گرایی یا ساینتیسم در جهان معرفی نمود؛ مبلغی که با ایجاد چنین اعتقادی گسترده از برای مخاطبان خود سعی می نماید تا به صورتی واضح، توسعه ی حضور و تسلط آرمان های نظام تمدنی غرب در جهان هستی را موضوعیت بخشیده و نوع نگاه بَشر را به سمت و سوی نظام لیبرالیسم مدیریت نماید.

  • رسانه ملی ۱۳۹۶-۱۰-۱۰ ۱۱:۵۳

    با نگاهی به رهنمودهای امام راحل و رهبری معظم؛

    نقش مغفول مانده رسانه ملی در ایجاد تفاهم/ صدا و سیما از انفعال و خنثی بودن رهایی خواهد یافت؟

    سینماپرس: مهدی خرامان/ شاید زمان آن رسیده «رسانه ملی» از انفعال و خنثی بودن رهایی پیدا کند و به جای سکوت، «تریبون مستضعفین» قرار گیرد و پیگیری جدی مطالبات اقتصادی مردم باشد، البته مبرهن است نقد دولتی که بودجه کشور را اهرم فشار خود قرار داده است، کار راحتی نخواهد بود.

  • فتنه 88 ۱۳۹۶-۱۰-۰۹ ۰۸:۲۹

    در سالگرد حماسه ۹ دی و با گذشت ۸ سال از فتنه ۸۸:

    سینمای ایران و فتنه هایی که پیش رو داریم

    سینماپرس: روح الله شمقدری/ امروز هشت سال است که از پایان جنگ نَرم هشت ماهه دشمن در فِتنه ۸۸ می گذرد و در سالگرد حماسه ی ۹ دی، شاهد آغاز فتنه ای جدید هستیم که بر بستر جنگ اقتصادی شکل گرفته و ناامیدکردن مردم را سرلوحه ی وظایف خود دارد؛ وظیفه ای ویژه که چند سالی است در سینمای ایران با تولید برخی آثار و فیلم های سیاه، زمینه سازی گسترش اجتماعی آن صورت پذیرفته است.

  • تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱۶) ۱۳۹۶-۱۰-۰۶ ۱۱:۴۸

    تقابل وحی با خرد در جنگ ستارگان هالیوود/ نسبی‌گرایی، آخرین سِکانس از عقل گرایی لیبرالیسم

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱۶)

    سینماپرس: م. شاه حسینی/ ظهور و بروز خِرَدگرایی (Rationalism) در صنعت سینمای غرب را می بایست در انبوه آثاری مشاهده نمود که تاثیر بسزایی در فرهنگ عامه مردم داشته و بسیاری از ویژگی های اثر را وارد زندگی روزمره مردم می نماید و تصویر از تکامل را با تمام مختصات نظام داروینیسم، به یک فرهنگ متداول و شاخصه های اصلی در سبک زندگی آمریکایی (American Way of Life) و از برای عرضه ی به جوامع مختلف جهانی مبدل می سازد.

  • تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱۵) ۱۳۹۶-۰۹-۲۹ ۱۲:۲۰

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱۵)

    هالیوود و دهکده جهانی سکولارها/ از واقعیت پنهان «مرد عنکبوتی» تا جامعه ی آرمانی نظام لیبرالیسم

    سینماپرس: م. شاه حسینی/ نظام لیبرالیسم با محترم شمردن هر باور و اعتقادی در حوزه ی فردی، سعی می نماید تا دخالت تفکرات مختلف خدامحور و بالاخص دین حَق در روابط اجتماعی و در دو سطح شهروندی و مدنی را نامشروع جلوه دهد و از این جهت است که سینمای هالیوود بر بستر نظام رسانه ای غرب اقدام به خلق شخصیت هایی همچون مرد عنکبوتی می نماید.

  • تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱۴) ۱۳۹۶-۰۹-۲۴ ۰۰:۵۸

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱۴)

    کریسمس هالیوودی و ماجرای تنها در خانه با دین لیبرال

    سینماپرس: م. شاه حسینی/ اشراف بر مجموع تولیدات صنعت سینمای غرب به وضوح مؤید این امر است که سکولاریسم به روح صنعت سینمای آمریکا مبدل گردیده و از این جهت است که می بایست تمامی تولیدات سینمایی ایالات متحده را به نوعی در راستای حقنه ی مبانی تفکر سکولاریسم و ایجاد و غلبه چنین باوری بر مخاطبان سینمایی قلمداد نمود.

  • تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱3) ۱۳۹۶-۰۹-۰۸ ۱۲:۰۱

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱۳)

    دین بَشری؛ تعریف هالیوودی سکولاریسم در لیگ عدالت

    سینماپرس: م. شاه حسینی/ یکی از اصلی ترین کارکردهای صنعت سینمای غرب را می توان در ترسیم ماهیت عُرفی  عقاید، اخلاق، قوانین و مقررات عالم هستی مشاهده نمود؛ اصلی که در عموم آثار هالیوود متجلی گردیده و در واضح ترین شکل خود به حذف خدا و نقش خالق بَشر از معادلات جهان و نقش دستورات الهی در تنظیم امور فردی و اجتماعی انسان‌ها و تأمین سعادت دنیا و آخرت ایشان می انجامد.

  • تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱۱) ۱۳۹۶-۰۹-۰۱ ۱۲:۰۲

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱۲)

    سینمای غرب و تقابل با ایمان به وجود الله/ رسالت داروینیسم رسانه ای در ترسیم دوران پساخداباوری

    سینماپرس: م. شاه حسینی/ تمامی رویکرد تقابلی و تهاجمی غرب در بسط ماده‌باوری و در دو صورت وضعیت کُلی بی‌خدایی صریح و بی‌خدایی ضمنی در حالی است که نظام تمدنی غرب با استفاده هوشمندانه از پتانسیل  و توانمندی تفکرات مختلف خدامحور، سعی در ایجاد هم‌افزایی و تشکیل سینرژی (Synergy) به منظور هجمه  و تقابل با ایمان به وجود الله نموده و آرایش تقابلی خویش را با هجمه ی مستقیم این تفکرات مختلف خدامحور به دین حق و تفکر خدامحور اصیل، موضوعیت می بخشد.

  • تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱۱) ۱۳۹۶-۰۸-۲۴ ۱۱:۲۱

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱۱)

    رسالت هالیوود در خلق واژه بلایای طبیعی/ ایمان به آیات مادی در تقابل با آیات الهی!

    سینماپرس: م. شاه حسینی/ اهتمام ویژه ی صنعت سینمای غرب به تولید آثاری نظیر زمین‌لرزه؛ شیوع؛ شهاب‌وار ؛ طوفان؛ گردباد؛ آتشفشان و صدها آثار دیگر این چُنین را می توان نمودی بارز از تصویر سازی مد نظر نظام تمدنی غرب به منظور حقنه ی ایمان به وجود آیات مادی معرفی نمود؛ آثاری که اولویت اصلی و ساختار روایی خود را بر پایه ی حذف خالق و وجود آفریدگار جهان از معادلات جهان و ساختار وجودی عالم هستی متمرکز ساخته و سعی می نمایند تا تمامی پدیده های موجود در عالم را نه به عنوان نشانه و آیتی از برای وجود خالق، بلکه به صورتی برآمده از فعل و انفعالات مادی تفسیر نمایند.

  • شبکه بی بی سی ۱۳۹۶-۰۸-۱۳ ۱۵:۳۵

    بازی جدید «بی‌بی‌سی» با فارسی‌زبانان و زبان فارسی

    تسنیم: محمدکاظم کاظمی، شاعر و پژوهشگر افغانستانی، اقدام اخیر بی‌بی‌سی را یکی از ترفندهای فارسی‌ستیزان برای جدا ساختن فارسی‌زبانان می‌داند.

  • تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (10) ۱۳۹۶-۰۸-۱۰ ۱۱:۴۱

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱۰)

    لژیون های هالیوود در مواجهه با ملائکه الهی/ از نگاه جنسی و مادی تا شیطان انگاری

    سینماپرس: م. شاه حسینی/ غرب در فرازهایی از تاریخ مواجهه ی خود با رویکرد خدامحور سعی نمود تا به منظور زدودن ساحت قدسی و ملکوتی فرشتگان و ملائکه، وجاهتی جِنسی به ایشان ببخشد و پای او را به رختخواب های متداول در فیلم های هالیوودی بکشاند. نظام تمدنی غرب شان وجودی فرشتگان و ملائکه را نادیده انگاشته و وظایف و تکالیف مختص به این مخلوقات الهی را یا به طور کلی رَد می نماید و یا آنکه با زشتی و پلیدی بسیاری همراه می سازد.

  • چهل سال لیبرالیزاسیون دولتی 9 ۱۳۹۶-۰۸-۰۳ ۱۰:۳۳

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۹)

    مهاجمان صندوق گمشده ی سینمای غرب و تقابل با کتب الهی

    سینماپرس: م. شاه حسینی/ صنعت سینمای غرب در تقابل و مواجهه ی خود با ایمان به وجود کتاب الهی اقدام به پوشاندن ماهیت وجودی این کتاب های آسمانی به عنوان مکتوباتی می نماید که تعالی انسان را رقم زده و رُشد آدمی را پیگیری می کند و در مقابل سعی می کند تا وجهه ای نیروزا از پوسته و ظاهر این کتُب مقدس ارائه داده و مخاطبان سینمایی را به وادی معنویت مُدرن بکشاند و ایشان را به صرف نظر از عمل به مضامین و دستورات الهی مکتوب در کُتب الهی وا دارد.

  • چهل سال لیبرالیزاسیون دولتی 8 ۱۳۹۶-۰۷-۲۶ ۱۱:۳۲

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۸)

    سه فرمان هالیوود برای تحقق آخرین وسوسه انسان خداباور

    سینماپرس: م. شاه حسینی / صنعت سینمای غرب در چارچوب تصویر گری خود، ضمن فروکاست شخصیت رسالتی پیامبران الهی در قامت انسان هایی عادی و البته خطاکار و ساده‌لوح، نخستین گام موثر خود را به جهت تکذیب رسالت ایشان آغاز می نماید و سعی می نماید تا تردید دینی را در عمق وجودی مخاطبان سینمایی خود نهادینه  سازد؛ تردیدی که بر بستر سناریوهای مختلفی که در قالب های گوناگون سینمایی، اعم از انیمیشن و فیلم کوتاه و فیلم بلند ظهور می یابد.

  • تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (7) ۱۳۹۶-۰۷-۱۹ ۱۱:۴۹

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۷)

    سینمای غرب و چالشی با عنوان مرگ/ از رویاهایی که با گلادیاتورها می آیند تا جهان موازی که در فرینج سازمان می یابد!

    سینماپرس: م. شاه حسینی/ مرگ را می توان یکی از اصلی ترین موضوعاتی دانست که موجب می شود تا نظام تمدنی غرب دچار چالشی عمیق گردد؛ همین موضوع باعث شد سینمای غرب تمرکز خویش را معطوف خلق آثاری نماید که در آن انسان پس از مرگ نیز همچنان محوریت خود در عالم را حفظ می نماید؛ تفکری که بخش مهمی از صنعت سینمای آمریکا را دربرگرفته و سبب می گردد تا آثار سینمایی متعددی با محوریت ترسیم روح مردگان در هالیوود خلق گردد.

  • تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی 6 ۱۳۹۶-۰۷-۱۲ ۱۰:۵۵

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۶)

    هالیوود و تزریق معنویت مُدرن بر بستر تفکر اُمانیسم/ وقتی فیلم هایی برای خلق جهان موازی و ماوراء الطبیعه ساخته می شود!

    سینماپرس: م. شاه حسینی/ باید توجه داشت که نظام لیبرالیسم، در مقاطع مختلف تاریخی، رویکرد های گوناگون و بعضاً متفاوتی را نسبت به عالم غیب و پذیرش وجود عالمی خارج از محدوده حسّ و تجربه بشری اتخاذ نموده است، رویکرد های گوناگونی که به وضوح در مرور آثار هالیوود قابل رویت بوده و کارنامه ی سینمایی ایالات متحده را به گواهی مناسب از برای ارزیابی این تغییر رویکردها مبدل ساخته است.

  • تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۵) ۱۳۹۶-۰۷-۰۵ ۱۵:۴۳

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۵)

    هالیوود و حقنه ی شَک در باور خدامحور/ وقتی شک گرایی افراطی در «اینسپشن» نمایان می شود

    سینماپرس: م. شاه حسینی/ صنعت سینمای آمریکا نقش بسزایی در بسط و گسترش تفکر بشر محور یا اُمانیسم ایفا می نماید و از این جهت عموم تولیدات هالیوود را می توان آثاری با این محتوا دانست، آثاری که با ابزار شَک‌گرایی و تمسک به روش دکارت، سعی در حقنه ی باورهای بشر محورانه و به تبع آن تقابل با تفکر خدا محور می نمایند، آثاری بسیاری که مجموع آن فهرست بلند بالایی را شامل می شود و در این میان شاید بتوان از اینسپشن به عنوان یکی از برجسته ترین این آثار نام برد.

  • تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (4) ۱۳۹۶-۰۶-۲۹ ۱۲:۲۵

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۴)

    امانیسم یا تئیسم؛ مساله این است!/ آمادئوس تمثیلی از سینمای کلاسیک در ترویج بشرمحوری در تقابل با خدامحوری

    سینماپرس: م. شاه حسینی/ دستگاه رسانه ای غرب و بویژه صنعت سینمای آمریکا، با دریافت عمق فاجعه در نظام لیبرالیسم و بیچارگی انسان فردگرا که به معضل تنهایی بیش از پیش او در دوران زندگی می انجامد، سال هاست که نسخه ی شفا بخش خود را در تعامل و همنشینی او با حیوانات قرار داده و این درحالی است که بخش وسیع دیگری در تلاش است تا به مدد و یاری گرفتن از تکنولوژی، اشیاء و جمادات را به عنوان همنشین های مطمئن تری معرفی نماید.

  • تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (3) ۱۳۹۶-۰۶-۲۲ ۱۵:۱۹

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۳)

    فردگرایی اخلاقی در عصر کازابلانکا/ تمرکز غرب بر پیگیری زندگی لیبرال از فردگرایی تا همبستگی غیر دینی!

    سینماپرس: م. شاه حسینی/ فردگرایی اخلاقی (Moral Individualism) و زدودن مقدسات سنتی جوامع و جایگزینی آن با قوانین بشری و تحت عنوان حقوق بشر سبب شده تا ایالات متحده آمریکا به عنوان جامعه ی نمونه ی لیبرالیسم، خود را پاسدار حقوق بشر در دنیا معرفی سازد و در این راستا صنعت سینمای این کشور به خلق آثار سینمایی شاخصی مبادرت ورزیده و چهره های مدافع حقوق بشر را در قالب و کالبد قهرمانان آمریکایی فردگرایی همچون جک باور، جیسون بورن، رمبو، راکی، بروس لی، استیو راجر، الکس مورفی و... ترسیم و به جهانیان معرفی نماید.

  • چهل سال لیبرازیسیون دولتی 2 ۱۳۹۶-۰۶-۱۵ ۱۱:۴۳

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۲)

    ترویج فردگرایی در نظام لیبرالیسم با سوپر استارهای هالیوودی

    سینماپرس: م . شاه حسینی/ اهمیت موضوع اصالت فرد و فردگرایی به عنوان یکی از اصلی ترین شاخصه ی جریان نظام مند لیبرالیسم (Liberalism) به نحوی است که عملاً در صنعت سینمای آمریکا نمی توان هیچ قهرمان یا ستاره‌ی هالیوودی را پیدا نمود که فردگرا نباشد و در این میان مخاطب سینما نیز چاره ای ندارد جُز آنکه با نظریه پردازان لیبرالیسم که این فلسفه را ارائه می‌دهند، هم‌زادپنداری نموده و به تماشای آثاری بنشیند که به صورت غیر مستقیم مُبلغ فردگرایی و مروج دامن زدن به تمنیات انسان لیبرال است.

  • ماجرای زایش لیبرالیسم ۱۳۹۶-۰۶-۰۸ ۱۳:۳۰

    تجربه ای چهل ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (۱)

    ماجرای زایش لیبرالیسم و سورپرایز قرن بیستم

    سینماپرس: م.شاه حسینی/ کلمه لیبرال (Liberal) نخستین بار در قرون وسطی (Middle Ages) یا همان دوره ی نوزایی و نوزایش غرب شایع گردید؛ دورانی که به عصر رنسانس (Renaissance) معروف شد و از سال‌های ۱۳۰۰ میلادی در ایتالیا آغاز و در طول سه قرن در سراسر اروپا انتشار پیدا نمود و اگر چه در ظاهر فرایند هنر و علوم را در غرب توسعه بخشید، اما در واقع با حذف حقیقتی به نام دین و خدا از بستر حاکمیت در جامعه ی غرب همراه گردید.