-
دیروز ۱۱:۰۰
کارگردان مستند «داستان سفارت» در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد:
«تولید سریع» آثار مستند برای رسیدن به خروجی نهایی یک «آفت» است
سینماپرس: احسان شادمانی مستندساز همزمان با برگزاری هجدهمین جشنواره سینماحقیقت در خصوص چالش های پیش روی مستندسازان گفت: ما نباید فراموش کنیم که تولید سریع آثار مستند برای رسیدن به خروجی نهایی یک آفت است و این آفت را خود ما مستندسازان باید از بین ببریم.
-
دیروز ۱۰:۴۴
کارگردان مستند «آیدین» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«سینمای مستند» به سمت «سلبریتی محوری» پیش رفته است/ مردم بیشتر فیلمهایی را می پسندند که «چهره محور» باشد
سینماپرس: «اشکان مهریار» مستندساز همزمان با جشنواره سینماحقیقت در خصوص چالش های پیش روی مستندسازان گفت: درد مشترکی که همه فیلمسازان مستند دچارش هستند این است که سینمای مستند ما بیشتر به سمت سلبریتی محور و چهره محور بودن رفته است. سینمای مستند به سمتی رفته که زیبنده اش نیست و ما امیدواریم که این رویه دچار تغییر شود.
-
۱۴۰۳-۰۹-۲۳ ۱۸:۴۲
خاطرات درون خانوادگی «سینما حقیقت هجدهم» (۵)
از «ناجیتراشی سینما» با «آسانسور» تا حقنه ایده «اسلام رحمانی» و «سبک زندگی سکولار» با «حرفهای»!
سینماپرس: پنجمین روز از برگزاری هجدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با یک خلوتی ویژه به سبب عدم بازدید و حضور چهرههای خبری در محیط عمومی جشنواره همراه بود.
-
۱۴۰۳-۰۹-۲۲ ۱۸:۳۶
خاطرات درون خانوادگی «سینما حقیقت هجدهم» (۴)
از حضور گروه سرودی که آوای حمایت از «غزه و لبنان» را به خانه جشنواره آورد تا رونمایی از دستاورد فمینیستی «اوج» و اثر چرک و سیاه «مرکز گسترش»
سینماپرس: چهارمین روز از برگزاری هجدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در حالی آغاز شد که فقدان توجه بصری و محیطی لازم این جشنواره در طی سه روز گذشته با اقدامی تعدیل شد.
-
۱۴۰۳-۰۹-۲۲ ۱۷:۱۷
کارگردان «سلاح قلم» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«بخش شهید آوینی» نباید مانند یک ویترین و جایی برای رفع تکلیف مدیران باشد و باید کارآیی داشته باشد و تحول آفرینی کند
سینماپرس: «شاهرخ کیواننیا» با طرح این مسأله که نگاه جشنواره ای به سینمای مستند آسیب می زند متذکر شد: الآن در جشنواره سینماحقیقت بخش شهید آوینی وجود دارد. خوب این بخش نباید مانند یک ویترین و جایی برای رفع تکلیف مدیران باشد و باید کارآیی داشته باشد و تحول آفرینی کند.
-
۱۴۰۳-۰۹-۲۱ ۱۵:۴۲
خاطرات درون خانوادگی «سینما حقیقت هجدهم» (۳)
از اکران «ضد قهرمان» به عنوان مصداقی از بدعتگذاری و ایجاد انحراف در مسیر تولیدات هنری و رسانهی «انقلاب اسلامی» تا رفت و آمدهای ویژه در «پردیس چارسو»
سینماپرس: سومین روز از برگزاری هجدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» با رفت و آمدهای ویژهای در «پردیس سینمایی چارسو» همراه گردید.
-
۱۴۰۳-۰۹-۲۱ ۱۰:۵۱
«معاون راهبردی رئیس جمهور» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«هنر» نقش بسیار مهمی در «دیپلماسی» دارد/ بسیاری از «مستند» برای «تحریف تاریخ» استفاده میکنند
«محمد جواد ظریف» معاون راهبردی رئیس جمهور در پاسخ پرسش خبرنگار سینماپرس که حاکمیت در برابر تولیدات سینمایی و مستند های فرهنگی_سیاسی سیاه و چرکی که تصویری پلید و پلشت از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران را به معرض دید مخاطبان خود میگذارد باید چه واکنشی نشان دهد گفت: بنده در این زمینه تخصصی ندارم!
-
۱۴۰۳-۰۹-۲۱ ۱۰:۴۹
کارگردان مستند «بوم ایرانی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
اگر «کپیرایت» جدی گرفته شود «فیلمساز» میتواند بدون نیاز به «سینما» و با «فروش آنلاین» درآمدش را تضمین کند
به گزارش سینماپرس: «محمد مقدم» کارگردان سینمای مستند با اشاره به لزوم حرکت سینمای مستند به سمت و سوی خصوصی شدن گفت: مستند سازانی که درباره پخش فیلم صحبت میکنند، معمولاً معتقدند که دولت باید حمایت کند. اما این روشهای قدیمی و منسوخ، دیر یا زود فرو خواهد پاشید. دنیا به سمتی میرود که تکنولوژی و رسانههای پیشرو جایگزین روشهای سنتی میشوند. پلتفرمهای دیجیتال مثل نتفلیکس و امثال آن، قواعد بازی را تغییر دادهاند. حالا اگر کپیرایت جدی گرفته شود، فیلمساز میتواند بدون نیاز به سینما و با فروش آنلاین، درآمدش را تضمین کند.
-
۱۴۰۳-۰۹-۲۰ ۱۴:۵۴
خاطرات درون خانوادگی «سینما حقیقت هجدهم» (۲)
از بیحالی محیط و سکوت جشنواره در پرداخت نمادین به «مظلومیت مردم غزه و لبنان» تا ایجاد رخنه در روحیه جهاد و شهادت جامعه با «یک وجب خاک»!
سینماپرس: سوای نظر از پیکره خالی محیط جشنواره در جایابی «نمادهای مقاومت» و به نمایش گذاشتن المانهایی در حمایت از «ملت مظلوم فلسطین و لبنان»، مخاطبان این دوره از «سینما حقیقت» در روز دوم از برگزاری این رویداد میتوانستند ۴۰ مستند را در بخشهای مختلف مشاهده نمایند.
-
۱۴۰۳-۰۹-۲۰ ۱۱:۰۸
کارگردان مستند «ضد قهرمان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«مستند» اساساً یک «مدیوم عمومی» است/ مشتری اول و اصلی «سینمای مستند» تلویزیونها هستند
به گزارش سینماپرس: «عارف افشار»، کارگردان مستند «ضدقهرمان» با انتقاد نسبت به حائل و فاصله ای که میان عامه مردم و سینمای مستند ایجاد شده، گفت: برخلاف آنچیزی که در کشور ما تصور میشود، مستند اساساً یک مدیوم عمومی است، نه خصوصی و اقتصادی برای یک قشر خاص. مستند باید برای جمعیت زیادی ساخته شود. من میفهمم که مثلاً فیلم کوتاه یا مدیومهای مشابه ممکن است مخاطب خاصی داشته باشند، اما مستند قرار است مخاطب عام داشته باشد. این چیزی است که در کشور ما خیلی برعکس به آن نگاه میشود.
-
۱۴۰۳-۰۹-۲۰ ۱۱:۰۸
کارگردان مستند «نسل کشی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«ارگانها» و «نهادها» شکل حقیقی «مستندسازی» را عوض کردهاند/ اگر «مستندها» امکان «اکران» درست پیدا کنند یک «رقابت سالم» ایجاد میشود
سینماپرس: «مصطفی خسروی» مستندساز با بیان اینکه برخی ارگان ها و نهادها شکل حقیقی مستندسازی را عوض کرده اند گفت: برخی از این نهادها به دلیل اینکه می خواهند مانند سینمای داستانی درام سازی را برای جذب بیشتر مخاطب و همذات پنداری مخاطب با اثر ایجاد کنند باعث ایجاد مشکلات جدی در حوزه سینمای مستند شده اند.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۹ ۱۵:۲۲
خاطرات درون خانوادگی «سینما حقیقت هجدهم» (۱)
آغاز نسبتا مطلوب جشنواره در سایه تحولات جهانی/ نخستین روز سینما حقیقت از «حالت عشق» تا «فصلی که گم شد»
سینماپرس: نخستین روز از هجدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» با برگزاری «آیین افتتاحیه» همراه بود. جشنواره ای که در شروع از حداقل هویت لازم یک «جشنواره سینمایی در جمهوری اسلامی» برخوردار گردید، موضوعی که خلأ آن در جشنواره فیلم کوتاه تهران مشهود بود!
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۹ ۱۰:۵۴
«دبیر هجدهمین جشنواره بینالمللی سینما حقیقت» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
هدف اصلی ما در «سینما حقیقت» این است که تمرکز اصلی را بر موضوع غزه و مظلومیت مردم آن بگذاریم/ یکی از چالشهای اصلی «حمایت از غزه» هزینههای بالای تولید مستند و محدودیتهای بودجهای است
سینماپرس: «محمد حمیدی مقدم» دبیر هجدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» با اشاره به تصمیم مرکز گسترش برای راهاندازی یک صندوق حمایت از فیلمهای مرتبط با غزه گفت: هدف این بود که با تأکید بر نگاه بینالمللی، تأثیرگذاری گستردهتری در رسانهها و تلویزیونهای جهان داشته باشیم. این صندوق نه تنها برای فیلمسازان ایرانی، بلکه برای پروژههای بینالمللی طراحی شد تا شعاع تأثیرگذاری فراتر از امکانات داخلی ما باشد.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۹ ۱۰:۵۴
کارگردان «نفس های آخر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«سینمای مستند» در کشورمان از نظر «باجت» فقیر است/ باید بستری فراهم شود تا «مستندهای مستقل» تولید شوند
سینماپرس: «یاسر طالبی» مستندساز با بیان این مطلب که فیلم هایی که با نگاه مستقل تولید می شوند بسیار اندک هستند و بدیهی است که باید تولید این قبیل فیلم ها افزایش پیدا کند، گفت: الگوی درست این است که باید بستری فراهم شود تا مستندهای مستقل تولید شوند؛ ما امروز هم در سینمای مستند کشورمان برخی فیلم های مستقل را داریم اما تعدادشان بسیار کم است.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۸ ۱۱:۲۶
کارگردان مستند «روزگار احمد» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
یکی از مشکلات اساسی «سینمای مستند» این است که «جامعه مستند» نمیتواند حرف خود را به «مخاطب عام» برساند
به گزارش سینماپرس: «محسن اردستانی رستمی» کارگردان مستند «روزگار احمد» با اشاره به این موضوع که یکی از مشکلات اساسی سینمای مستند این است که جامعه مستند نمیتواند حرف خود را به مخاطب عام برساند، گفت: به طور معمول یا پلتفرمهایی بصورت محدود وجود دارند، یا صدا و سیما که به طور خاص این کار را انجام میدهد. اما مسئله اینجاست که مستند باید به مخاطب عام برسد و اثرگذار باشد. اگر این اتفاق نیفتد، مستند نتوانسته است رسالت خود را به درستی انجام دهد. مسئولین دولتی نیز باید نقش بیشتری در این زمینه ایفا کنند.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۸ ۱۱:۲۵
کارگردان «دنیای وحشی زاگرس» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
تبعیضهای مالی و معنوی در «سینمای مستند» بیداد میکند/ «جشنواره فیلم فجر» آنقدر که به «سینمای داستانی» اهمیت میدهند به «سینمای مستند» بها نمیدهند!
سینماپرس: «فرشاد افشین پور» مستندساز با بیان این مطلب که خروجی فیلم های مستند از خروجی فیلم های داستانی بهتر است گفت: رفع تبعیض بین سینمای داستانی و مستند مهمترین مسأله ای است که مدیران سینمایی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۸ ۱۱:۲۵
«مدیرعامل موسسه سینمایی جانبازان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«جشنوارههای سینمایی» باید بخش ویژهای را به آثار «ضد صهیونیستی» اختصاص دهند/ باید «هنرمندان استکبارستیز» سراسر دنیا را برای تولید اثر به «ایران» دعوت کنیم
سینماپرس: «علیرضا سربخش» با بیان اینکه تمامی جشنواره های سینمایی کشور باید بخش ویژه ای را به آثار ضداستکباری و ضد صهیونیستی اختصاص دهند افزود: سازمان سینمایی باید این سیاست گذاری را داشته باشد که همواره در همه رویدادهای سینمایی بخش ویژه استعمارستیزی داشته باشد.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۷ ۱۵:۱۶
«مدیر عامل صندوق اعتباری هنر» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«صندوق اعتباری هنر» با حداکثر میزان توان تلاش دارد که از «جامعه فرهنگی و هنری کشور» بیش از پیش حمایت نماید
سینماپرس: «سیدمجید پوراحمدی» مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه صندوق اعتباری هنر طی چند سال اخیر همزمان با افزایش تعداد اعضا، وظایف جدیدی را برای خود تعریف کرده است، گفت: مهمترین وظیفه صندوق هنر ارائه انواع حمایت ها و خدمات به منظور کاهش دغدغه معیشتی، درمانی با هدف ایجاد نشاط، سرزندگی و امیدواری در جامعه فرهنگی هنری کشور است.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۷ ۱۰:۵۳
کارگردان «من ناصر حجازی هستم» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
مهمترین معضل «سینمای مستند» نمایش و عرضه است/ با فیلمهای سیاهنمایی روبرو هستیم که صرفاً به قصد «گرفتن جایزه» در «جشنوارههای جهانی» ساخته میشود
سینماپرس: «امیر رفیعی» مستندساز با اشاره به این موصضوع که با برخی فیلم های سیاه نمایی روبرو هستیم که برخی عزیزان صرفاً به قصد گرفتن جایزه در جشنواره های جهانی ساخته و به آن سو می روند گفت: ما شاید بسیاری معضلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... را داشته باشیم که تنها شامل مثل ۲ یا ۵ درصد جامعه بشود؛ بدیهی است که این غلط است که بیاییم و روی آن ها دست بگذاریم و بخواهیم آن ها را به کل جامعه تعمیم دهیم.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۷ ۱۰:۵۲
«داوود فتحعلیبیگی» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
نباید «بودجه فرهنگی» در جایی خرج شود که «موقعیت مدیر مربوطه» را تثبیت کند/ «تئاتر آزاد» به جای اینکه مکانی «فرهنگی» باشد «تخریب فرهنگی» است
سینماپرس: «داوود فتحعلیبیگی» بازیگر و کارگردان پیشکسوت سینما و تئاتر با ابراز امیدواری از اینکه با مسئولانی مواجه باشیم که دنبال نیازهای جامعه در حوزه فرهنگ و هنر باشند گفت: باید بدانیم و آگاه باشیم که وقتی محتوای قابل توجه مردم را فراهم نکنیم آن ها می روند و تئاتر آزاد می بینند که ساعتی خوش باشند غافل از اینکه آنجا برای شان به جای اینکه مکانی فرهنگی باشد تخریب فرهنگی است و چیزی هم عایدشان نمی شود.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۴ ۱۱:۳۲
به بهانه شهادت دختر پیامبر اعظم علیهم السلام؛
مدیریت فرهنگی و غفلت از بازنمایی ابعاد وجودی «فاطمه» سلام الله علیها/ شخصیتی که با «قطببندی» هوشمندانه بقای «اسلام» را تضمین کرد
سینماپرس: در آستانه «شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها» قرار داریم؛ شخصیتی که سیره عملی ایشان نه تنها مهمترین منبع برای فهم چگونگی «کُنشگری زن مسلمان» میباشد که از قابلیت سرمشق شدن برای هر زنی و در هر جامعهای و در هر مقطعی از تاریخ برخوردار است.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۴ ۱۰:۴۳
«سردبیر سینماپرس» در راستای مطرح شدن «سیدمحمد هاشمی» به عنوان سکاندار «اوج» نوشت:
«اوج» در پیچ تاریخی خود!
سینماپرس: «محمدرضا شاهحسینی» در راستای مطرح شدن نام «سیدمحمد هاشمی» به عنوان سکانداری «سازمان هنری رسانه ای اوج» نوشت: این اتفاقی است که در صورت وقوع، میتواند امید به بهبود وضعیت بغرنج این سازمان و خروج از وضعیت ولشده و بیراهه فعلی را ایجاد نماید؛ وضعیتی که بالاخص در سالهای اخیر چهره این نهاد برآمده از انقلاب اسلامی را مخدوش ساخته است. البته به شرط نهراسیدن ایشان از خانه تکانی اساسی و ممانعت از کوچ بیضابطه نیروهای وامانده از وزارت ارشاد!
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۴ ۱۰:۳۵
کارگردان «اشنوگل» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«مدیران فرهنگی» باید فهم آن را داشته باشند تا از سینماگرانی که آثار مانا و جاویدان در «حوزه مقاومت» و «دفاع مقدس» دارند برای تولید کار جدید دعوت به عمل آورند
سینماپرس: «هادی حاجتمند» کارگردان سینما با تأکید بر اینکه سینمای مقاومت به مثابه یک لشکر آفندی است تصریح کرد: ما صرفاً نباید در مستندسازی و تولید کارهای خبری فعال باشیم. مدیران باید اینقدر ذهن شان بکشد که سراغ سرداران حوزه فرهنگ و هنر بروند؛ بزرگانی مثل درویش و راعی را دعوت کنند و از آن ها بخواهند در حوزه مقاومت اسلامی مبادرت به تولید اثر کنند.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۳ ۱۴:۵۴
«بهروز فرنو» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«مردم غزه و لبنان» مجبورند برای «حیات» و سرزمینشان مبارزه کنند/ هر هنرمند و اهل فکری، باید از خود بپرسد که عدالت در این عالم وانفسا کجاست؟
سینماپرس: «بهروز فرنو» محقق فلسفه و کارشناس مسائل فرهنگ و هنر، با بیان اینکه هنر حقیقی هنری است دردمند، تصریح کرد: در شرایطی که فلسطینی ها و مردم غزه و لبنان دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و مجبورند برای حیات و سرزمین شان مبارزه کنند و جنایات اسرائیل در غزه کماکان ادامه دارد، هر هنرمند و اهل فکری، باید از خود بپرسد که عدالت در این عالم وانفساء کجا است؟ چه ادعای عدالت و حقوق بشر همه جا هست و حقیقت آن کم یاب و در بسیاری از نقاط عالم نایاب است! در این اوضاع و احوال هنر و تفکر حقیقی و دردمند، راهی جز انعکاس فریاد بیپناهی مظلومان، بخصوص در فلسطین، ندارد!
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۳ ۱۰:۲۰
«هادی عامل» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
دوست ندارم برای هر اثری «صدا» خرج کنم/ با دیدن «فیلم تختی» متوجه ضعف آن شدم/ مسئله اصلی لزوم تولید اثر توسط افرادی است که اطلاعات و علم کافی داشته باشند
به گزارش سینماپرس: «هادی عامل» با اشاره به این موضوع که مسئله اصلی در تولید آثار مستند یا داستانی با موضوع ورزش لزوم تولید اثر توسط افرادی است که نسبت به آن ورزش اطلاعات و علم کافی داشته باشند، گفت: در فیلم تختی هم همین اتفاق افتاد و تولیدکنندگان اثر بجای پرداختن به شخص آقا تختی، به حواشی پرداخته بودند. منی که چهل سال از عمرم را در این کشتی گذاشته ام و زندگی آقا تختی را مطالعه کرده ام با دیدن این فیلم متوجه ضعف آن شدم.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۳ ۱۰:۱۹
کارگردان «خانه شیشهای» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
نیازمند حمایت از «سینماگران مستقل» هستیم
سینماپرس: «امیر پورکیان» کارگردان «خانه شیشهای» که به تازگی با این فیلم افشاگرایانه از پشت پرده زندگی منحط سلبریتیها در گیشه سینما حاضر بود با بیان این مطلب که امروز نیازمند حمایت از سینماگران مستقل هستیم گفت: زمانی می توانیم به ورود هر یک از دستگاه ها به حوزه تولید فیلم و... امیدوار باشیم که رویکرد آن ها حمایت ویژه از سینماگران مستقل بدون هرگونه سوگیری باشد.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۲ ۱۰:۱۵
«دبیر علمی همایش زنان اندیشمند مسلمان جهان» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
مردم سراسر کره زمین به حقانیت «جبهه مقاومت اسلامی» پیبردهاند/ فعالان فرهنگی، هنری و رسانهای باید تمام پتانسیل خود را برای تقویت «جبهه مقاومت» به کار بگیرند
سینماپرس: دکتر «فرشته روح افزا» با بیان این مطلب که مردم سراسر کره زمین به حقانیت جبهه مقاومت اسلامی پی برده اند و تشنه آگاهی بیشتر هستند گفت: یک نویسنده می تواند بر اساس برداشت های شخصی خودش در این مورد داستان بنویسد، یک نقاش سیاه قلم یا هنرمند فعال در عرصه مینیاتور می تواند دست به خلق تصویرسازی های بدیع بزند و یک عکاس می تواند تصاویر دردآور را به تمام جهان منعکس کند. یک شاعر می تواند دو بیتی بسراید و یک مجسمه ساز می تواند نمادهای جبهه مقاومت اسلامی را در قالب مجسمه تولید و آن ها را به صورت انبوه در بازارهای جهان عرضه کند.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۲ ۱۰:۱۴
«کیومرث کرده» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«مستندهای ورزشی» میتوانند انگیزهای برای بچهها باشند تا به سمت «ورزشهای مختلف» بروند/ تنها افراد خاصی به سراغ «تولید مستند» در این حوزه میآیند
به گزارش سینماپرس: «کیومرث کرده» با اشاره به عدم توجه و دغدغه مسئولان برای ساخت مستندهای ورزشی گفت: اگر مستندهای ورزشی مورد توجه قرار گیرند، میتوانند تأثیر زیادی بر جامعه بگذارند. بهطور مثال، میتوانند انگیزهای برای بچهها باشند تا به سمت ورزشهای مختلف بروند.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۲ ۱۰:۱۴
کارگردان «هفت بهار نارنج» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«شهرداریها» این همه سالن و زیرساخت دارند و میتوانند به «هنر-صنعت سینما» کمک شایانی کنند
سینماپرس: «فرشاد گل سفیدی» فیلمبردار و کارگردان سینما با بیان اینکه شهرداری ها اگر میزان مشارکت در تولید فیلم ها را بیشتر کنند قطعاً اتفاقات مثبتی در حوزه فرهنگ رخ خواهد داد خاطرنشان کرد: شهرداری ها این همه سالن و زیرساخت دارند و می توانند به هنر-صنعت سینما کمک شایانی کنند.
-
۱۴۰۳-۰۹-۱۱ ۱۰:۳۴
«سیدمحسن خرمدره» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:
«هنرمند» باید «کار دلی» بکند/ «هنرمندان» باید به تولید کالای فرهنگی مناسب برای «حمایت از مظلومین» روی بیاورند
سینماپرس: «سیدمحسن خرمدره» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه حتی تولید یک نماهنگ ساده هم می تواند در شرایط امروز بسیار اثرگذار باشد تصریح کرد: ما باید آثاری را تولید کنیم که از دلمان برآمده باشد؛ از قدیم می گویند آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. هنرمند باید کار دلی بکند و این کار دلی اش در دنیا پخش شود.