چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴

سایت "برخورد خیلی نزدیک" رونمایی شد

اسماعیل میهن دوست کارگردان در مراسم رونمایی از سایت فیلم برخورد خیلی نزدیک

وب سایت، تیزر و پوستر فیلم سینمایی "برخورد خیلی نزدیک" به کارگردانی اسماعیل میهن‌دوست با حضور عوامل فیلم و نماینگان رسانه ها روز گذشته در فرهنگسرای ارسباران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران، مراسم رونمایی از تیزر، پوستر و وب سایت فیلم سینمایی "برخورد خیلی نزدیک" با حضور اسماعیل میهن‌دوست کارگردان و نویسنده فیلم، دیگر عوامل این اثر و نمایندگان رسانه ها سه شنبه پنجم مرداد ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پس از نمایش برخی عکس‌ها و تیتراژ فیلم سینمایی "برخورد خیلی نزدیک" مجیدرحیمی جعفری سردبیر سایت آکادمی هنر، ضمن تشکر از حاضران در سالن، گفت: چشم‌های‌مان را روی خیلی از ویژگی‌های فیلم‌ نبندیم. فیلمبرداری، تدوین و طراحی صحنه و لباس این فیلم فوق‌العاده است و جای تبریک دارد و علی رغم بسیاری از بی‌انصافی‌ها، در جشنواره‌های بسیاری این فیلم مورد توجه قرار گرفت.

سپس اسماعیل میهن دوست از سایت فیلم سینمایی "برخورد خیلی نزدیک" رونمایی کرد و گفت: این سایت از بخش‌های مختلفی همچون گالری عکس (عکس‌های پشت صحنه و عکس‌های مراسم و نشست‌های مختلف)، بخش فیلم و تیزر، کلیپ پشت صحنه و آنونس تشکیل شده است.

وی افزود: بخش دیگر بیوگرافی کارگردان، خلاصه بسیار موجز فیلم‌نامه و نقد نظر متشکل از یادداشت عوامل در سایت آکادمی هنر، بخش نظر منتقدان در مجلات مختلف و نظر کارگردان در مناسبت‌های مختلف و همچنین نقدهای ترجمه شده موجود است.

سپس فیلم پشت صحنه "برخورد خیلی نزدیک" برای حاضران به نمایش در آمد و در ادامه پنج پوستر فیلم توسط لادن مستوفی، آنا نعمتی، شاهرخ فروتنیان، سروش صحت و رامین راستاد بازیگران این اثر و کارگردان فیلم رونمایی شد.

در ادامه این مراسم، حمیدرضا شعیری سردبیر فصل‌نامه علمی، پژوهشی "زبان ادبیات تطبیقی" به ارائه توضیحاتی درباره پوستر های فیلم پرداخت و گفت: در پوستر شماره یک با عنوان فیلم ارتباط می‌گیریم در "برخورد خیلی نزدیک" واژه خیلی، واژه‌ای تنشی است و واژه‌ای تنشی و فزونی زیادت ایجاد می‌کند و باعث تنش می‌شود که این تنش در پوستر نشان داده شده و نزدیک بودن در پوستر در چسبیدگی دو سر به هم خود را نشان می‌دهد. ولی خیلی نزدیک بودن، تقریبا در یکی از چهره‌ها نمود دارد.

وی افزود: همچنین در چهره سمت چپ پیشانی حذف شده و در مورد چهره سمت راست هم همینطور است.در پوستر دوم هیچ نوع از این برخوردها وجود ندارد. در اینجا نیمرخ یک قسمت از چهره حذف شده و نیمرخ‌ها وجه جانشینی برای هم دارند و به‌صورت پازلی عمل می‌کنند. البته رنگ آبی و قرمز به ترتیب آرامش و تنش را ایجاد می‌کند و ترکیب آنها نتیجه‌ای جز خنثی شدن این آرامش و تنش ندارد. پوستر سوم وارد دنیای فانتزی شده و تعلیق در معلق بودن دو عروسک تداعی می‌شود و در پوستر چهارم برخورد دو دنیای واقعی و فانتزی نمایش داده می‌شود و نگاه درون متنی و برون متنی و حلقه دست‌ها و تناسب آنها با هم دو دنیای در هم تنیده شده واقعی و غیرواقعی را نشان می‌دهد.

شعیری گفت: در پوستر پنجم دنیای فانتزی و تشدید آن با نور و رنگ و خلق فانتزی دوباره در درون فانتزی اول دیده می‌شود و سیاه و سفید بودن بخشی از پوستر (دنیای قبل از کنش) و با رنگی بودن نقش دیگری (دنیای بعد از کنش) در حقیقت بیان‌کننده زمان است.

در پایان این مراسم از عوامل فیلم سینمایی "برخورد خیلی نزدیک" تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/س

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.