سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴

گزارش سینماپرس از مراسم معرفی سفیر جدید مهرآفرین؛

«کتایون ریاحی» سفیر مهرآفرین شد

کتایون ریاحی سفیر مهر آفرین

«کتایون ریاحی» پس از فاطمه معتمدآریا، رضا صادقی و مریلا زارعی به عنوان چهارمین سفیر مهرآفرین معرفی شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، چهارمین مراسم انتخاب سفیر جدید و سفیریاران موسسه نیکوکاری مهرآفرین با حضور هنرمندانی چون کتایون ریاحی، لاله اسکندری، علی معلم، محمد سریر، لوریس چکناواریان، رضا کریمی روز گذشته در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
در این مراسم که اجرای آن را فرزاد حسنی برعهده داشت، گروه ارکستر سازهای بادی به عنوان سفیریاران موسسه مهرآفرین در سال 91 تا 92 انتخاب شدند. این گروه قطعاتی به رهبری سینا ذکایی را در ابتدای مراسم اجرا کردند.

انتظامی و فردین در مسیر حرفه‌ای سینما حرکت کرده‌اند

در ادامه مراسم علی معلم با اشاره به جمعیت 70 میلیونی ایران، گفت: کم‌تر از هزار نفر در میان این جمعیت 70 میلیونی بازیگر سینما هستند و از میان این هزار نفر حدود ده درصد برای مردم شناخته شده هستند و از این تعداد 20 یا 30 نفر می‌توانند بگویند در یک مسیر زندگی حرفه ای حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: کسانی مانند عزت الله انتظامی و محمد علی فردین می توانند از حد این بازیگری گذر کنند و در ذهن ها باقی بمانند که سلوکی با مردم داشته باشند.


همه هنرمندان در کشتی تایتانیک جا می‌شوند

این منتقد سینما با اشاره به تعداد اندک هنرمندان ماندگار یادآور شد: تمام نویسندگان و شاعران و دست اندرکاران سینما و تئاتر همگی در یک کشتی مانند تایتانیک جا می شوند، اگر این کشتی از بین برود از مردم چیزی باقی نخواهد ماند بنابراین قدرشناسی از این گروه لازم است.

وی افزود: کتایون ریاحی با گزیده کاری حرفه خود را آغاز کرد و به اختیار خود در جشن حافظ به کار خود در سینما خاتمه داد.

معلم با بیان این که همواره توجه خاصی به جامعه دارد، تصریح کرد: سقوط اخلاقی عجیبی اتفاق افتاده است. امیدوارم مجامعی از این دست کمک کنند که ما اندکی با هم مهربان تر باشیم.

در ادامه مراسم، با حضور لوریس چکناواریان، لاله اسکندری، علی معلم و اسپانسر برنامه مدال سفیر و لوح به «کتایون ریاحی» اهدا شد و این بازیگر سینما به عنوان چهارمین سفیر مهرآفرین معرفی شد.

لاله اسکندری با اشاره به همکاری در فیلمی با کتایون ریاحی حدود نه سال پیش گفت: در بین بانوان بازیگر کتایون ریاحی یکی از شایسته ترین انتخاب ها برای سفیر است و همه هنرمندان ایشان را همراهی می کنند.

این پرچم را می گیرم تا به دست شخص دیگری بسپارم

کتایون ریاحی بازیگر سریال «یوسف پیامبر» (فرج الله سلحشور) هم پس از دریافت لوح و مدال سفیر مهرآفرین گفت: باعث افتخار من است که سفیر پیشین شیرزنی از تبار سینما بوده است و این پرچم را من از دست ایشان گرفتم تا به دست نفر بعد بسپارم.

این مراسم با اجرای چهار قطعه توسط رضا یزدانی به همراه گروه همیشگی‌اش به پایان رسید.

حاشیه های مراسم

- مراسم با تاخیر دو ساعته و سالنی نه چندان پر جمعیت شروع شد.
- فاطمه معتمدآریا اولین سفیر موسسه به دلیل سفر به فرانسه در این مراسم حضور نداشت.
- فرزاد حسنی از پخش سریالی به کارگردانی رضا کریمی با بازی رضا کریمی در ماه رمضان از شبکه اول خبر داد.
- جمشید مشایخی یکی دیگر از غایبان مراسم شب گذشته بود.


انتهای پیام/ ف/ ا ک

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.