دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱

/جشنواره فیلمنامه‌نویسی انقلاب/

سجادپور:برگزاری جشنواره پیام روشنی است تا فیلمسازان موضوع انقلاب را جدی بگیرند

سجادپور در جلسه رئیس سازمان سینمایی با صنوف سینما

سینماپرس-گروه سینما: مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی بر سینمای حرفه‌ای در خصوص برگزاری نخستین جشنواره مستقل فیلمنامه نویسی انقلاب اسلامی گفت: موضوع پرداختن به انقلاب اسلامی یکی از مهمترین اهدافی است که باید مد نظر سینمای ایران قرار گیرد.

به گزارش سینماپرس، سیدعلیرضا سجادپور در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلمنامه‌نویسی انقلاب، سینمای ایران باید این موضوع را به عنوان یکی از موضوعات تولید مد نظر قرار دهد که وظیفه مدیران، سینماگران، منتقدین و اهالی سینما است تا از فیلم‌هایی با مضمون انقلاب اسلامی حمایت کنند.

سجادپور با مهم دانستن برگزاری چنین جشنواره‌ای اظهار داشت: برگزاری جشنواره فیلمنامه‌نویسی انقلاب اسلامی در راستای اهمیت مدیران به این موضوع و نشان دهنده این است که مدیران سینمایی مبحث انقلاب اسلامی برایشان بسیار بسیار مهم است به گونه‌ای که از دل این جشنواره دست کم هر سال یک یا دو فیلم انقلابی شاخص داشته باشیم.

وی افزود: به طور طبیعی، منبع و منشاء هر اثر سینمایی فیلمنامه است و برگزاری جشنواره هم انگیزه‌ای است برای نویسندگان سینمایی تا نگاه جدی‌تری به این حوزه داشته باشند و هم بازاری برای تولید این آثار فراهم شود.

مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی بر سینمای حرفه‌ای خاطرنشان کرد: وقتی این جشنواره توسط سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی به عنوان زیرمجموعه سازمان برگزار می‌شود، این پیام روشن را به سینماگران می‌دهد که این فیلمنامه‌ها حتما در مرحله تولید مهم شمرده می‌شوند و فارابی در خصوص تولید آنها فکر جدی کرده است و به همین دلیل برگزاری این جشنواره پیام روشنی را به همه سینماگران داده است تا این عرصه را جدی بگیرند.

سجادپور با اشاره به ارسال فیلمنامه‌های متعددی به دبیرخانه جشنواره گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم آثار بسیار زیاد و خوبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که فکر می‌کنم در آینده از میان این فیلمنامه‌ها، بتوانیم آثار شاخصی را تولید کنیم تا سینمای ایران بتواند آثاری را در ارتباط با انقلاب اسلامی تولید کند که تنها مختص به جامعه ایرانی نباشد و همه کشورهایی را که درگیر موج بیداری اسلامی هستند، شامل شود.

وی تاکید کرد: فیلم‌هایی با موضوعات انقلاب اسلامی فقط کارکردی داخلی ندارند و برای همه آنهائیکه موج بیداری اسلامی برایشان مهم است کارکرد دارد آثار این حوزه می‌توانند جزو آثار بین‌المللی سینمای ایران باشد و در بازارهای جهانی و هدف سینمای ایران نقش جدی ایفا کند.

مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی بر سینمای حرفه‌ای در خاتمه بیان داشت: سازمان سینمایی کشور اهداف بسیاری را برای سینمای ایران در نظر گرفته و در دفترچه 10 ساله سیاست‌ها به طور شفاف اعلام شده است و بر اساس آن، صرفا تولیداتی توسط سازمان مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت که در راستای اهداف ما باشند که موضوع انقلاب اسلامی یکی از همین اهداف و سیاست‌ها است.




انتهای پیام/ ح گ

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.