دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱

تهیه‌کننده «شماره ۱۰» در گفتگو با «سینماپرس» مطرح کرد:

امروزه هنرمندان فیلم‌هایی می‌سازند که زندگی‌ خود را تأمین کنند/ «مدیران فرهنگی» شعار می‌دهند تا پست‌های شان را حفظ کنند!

ابراهیم اصغری در نشست خبری فیلم سینمایی شماره ۱۰

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در خصوص فقدان معنویت در تولیدات سینمایی و تلویزیونی گفت: فقدان معنویت در تولیدات سینمایی و تلویزیونی، جای خالی مناسبت های مذهبی و بی توجهی به سبک زندگی ایرانی اسلامی و امثال این ها برای مدیران فرهنگی شده شعارهایی که با آن بتوانند بودجه بگیرند و مدیران ارشد کشور را مجاب کنند که از ایشان حمایت کنند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تک تیرانداز» و «تارا و تب توت فرنگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فقدان معنویت در تولیدات سینمایی و تلویزیونی، جای خالی مناسبت های مذهبی و بی توجهی به سبک زندگی ایرانی اسلامی و امثال این ها برای مدیران فرهنگی شده شعارهایی که با آن بتوانند بودجه بگیرند و مدیران ارشد کشور را مجاب کنند که از ایشان حمایت کنند تا پست های شان را حفظ کنند و بتوانند در میز قدرت باقی بمانند! در واقع مدیران شعار می دهند تا پست‌های شان را حفظ کنند.

وی‌ در همین راستا ادامه داد: حال چرا مدیران چنین سخنانی را می گویند چون عموماً در آثار تولیدی و یا حتی آثار اجرایی مجموعه های شان چنین نکاتی متبلور نمی شود.

اصغری سپس با بیان اینکه امروزه کارهایی با پز روشنفکری یا خنثی و مخاطب جذب کن بیشتر مورد اهمیت قرار می گیرد تصریح کرد: این قبیل آثار در سینما و تلویزیون حمایت می شود، مورد توجه هیأت های داوری و انتخاب قرار می گیرد و دیده می شود! درست است که این آثار برآمده از وضعیت جامعه است ولی به هر حال مدیریت سینمایی کشور یک سری وظایفی دارد که باید قطعاً در آن مسیر حرکت کند. به نظر شخص من با توجه به اینکه مهمترین بحران و ابر بحران کشورمان که بدل به یک گره سردرگم شده مشکل اقتصادی است در وهله اول باید تدبیری برای رفع این بحران داشته باشیم،

این سینماگر سپس با بیان اینکه باید اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهیم تا روح معنویت در زندگی عموم افراد جامعه جاری شود متذکر شد: شاید مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم مأیوس شوند و به سمت معنویات نروند. در واقع آن ها مأیوس شدند از مدیرانی که ادعای دین داری و معنویت داشتند و از آن ها جز کم کاری و بی لیاقتی ندیدند! همه این ها دست به دست هم داده تا شرایط اجتماعی در آثار هنرمندان رسوخ کند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه هنرمندان یا فیلم هایی می سازند که صرفاً درآمد اقتصادی داشته باشد و زندگی شان را تأمین کنند یا اینکه اگر با پول نهادها فیلمی می‌سازند به موضوعاتی می پردازند که برای زندگی الآن مردم اولویت ندارد.

اصغری راهکار تحول در سینما و تلویزیون کشور را تغییر مدیریت برشمرد و اظهار داشت: باید بخش های مختلف کشور مدیران دارای صلاحیت پست ها را بر عهده بگیرند و در چارچوب اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند. به دنبال آن دستگاه های فرهنگی هم تغییر می کنند. و البته باز هم تأکید می کنم که باید اقتصاد را نجات دهیم، معیشت را نجات دهیم تا همه چیز درست شود!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.