کل اخبار:3101
-
۱۴۰۰-۰۸-۱۸ ۱۱:۰۵
توقعات سینماگران از جشنواره فجر انقلاب در بلوغ چهل سالگی؛
از لزوم حضور فیلم هایی مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی تا درخواست برای رجعت جشنواره به هویت اصلی خود/ برج میلاد بهترین مکان برای برگزاری
سینماپرس: طی ۸ سال اخیر تصمیمات غیرکارشناسی صورت گرفته در روند برگزاری جشنواره فیلم فجر باعث اعتراضات و انتقادات متعدد اهالی سینما و رسانه شده است؛ اعتراض به موضوعاتی همانند کوچک و خنثیسازی جشنواره، جداسازی بخشهای ملی و جهانی، تغییر مکان برگزاری جشنواره از برج میلاد به سینماهایی که به هیچ عنوان درخور شأن مهمترین رویداد سینمایی کشور نبودند، جداسازی اهالی رسانه و سینما از یکدیگر، حذف و اضافه کردن سلیقهای بخشهای این رویداد و ... که هیچ گاه پاسخی در خور از سوی مدیران سینمایی در بر نداشت از مهمترین معضلات این رویداد سینمایی بودند که انتظار می رود با روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم بتوانیم شاهد تغییر و تحولات اساسی در روند برگزاری جشنواره فجر انقلاب باشیم.
-
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۵:۰۲
محمد تقی فهیم:
امیدواریم با ادغام «بین الملل» در «ملی» جشنواره یکپارچه «فجر» مجددا پایگاهی باشد برای تمام فیلمسازانی که دغدغه انسانیت دارند
سینماپرس: برنامه تلویزیونی «بی چارچوب» میزبان گفتگو و مناظره بین دو منتقد و روزنامهنگار بود که هرکدام از موافقین و مخالفین تصمیم رئیس سازمان سینمایی مبنی بر ادغام بین الملل در جشنواره فیلم فجر پس از ۶ سال جداسازی بودند.
-
۱۴۰۰-۰۸-۱۶ ۱۲:۵۶
اظهارات قابل تامل «وزیر ارشاد»:
مشکل حوزه فرهنگ را «بودجه» نمیبینم/سال آینده در جشنواره فیلم فجر ۲۰ فیلم متناسب با ایثار و شهادت داریم!
سینماپرس: اسماعیلی گفت: مشکل اصلی حوزه فرهنگ را کمبود بودجه نمیبینم و معتقدم بودجه به اندازه کافی وجود دارد.
-
۱۴۰۰-۰۸-۱۲ ۱۶:۳۱
در باب خدمت یا خیانت مدیران وقت «جشنواره جهانی فجر»؛
«فیاپف» ابزاری برای مواجهه با حرکت «سینمای انقلاب اسلامی»؟
سینماپرس: مقر اتحادیه جهانی انجمنهای تهیهکنندگان فیلم موسوم به فیاپف در بروکسل بلژیک قرار دارد اما برای پذیرش عضویت شروطی دارد که تعدادی از آنها حافظ منافع سیاسی و فرهنگی کشور فرانسه است که متأسفانه از سوی مدیران وقت جشنواره جهانی فجر نیز پذیرفته شده است.
-
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۰:۳۷
کاوه صباغ زاده:
پس از جدا شدن بخش «ملی» و «جهانی» از هم در هشت سال گذشته کیفیت آثار کاهش پیدا کرد!
سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» گفت: واقعیت این است که بگویم همان زمانی که جشنواره ملی و بینالمللی فیلم فجر از هم جدا شدند تصمیم و اتفاق بسیار اشتباهی بود چراکه باعث شد بخش زیادی از مخاطب جشنواره فیلم فجر در پی این تفکیک ریزش پیدا کند چراکه در این حالت مخاطب مجبور شد در فصل متفاوت برای تماشای فیلمها به جشنواره برود به همین خاطر از رونق جشنواره فیلم فجر کاسته شد.
-
۱۴۰۰-۰۸-۰۷ ۱۵:۲۹
ادامه عصبانیت قبیلهای خاص از اقدام سنجیده «رییس سازمان سینمایی» در ادغام بخش «ملی» و «جهانی» جشنواره فیلم فجر؛
عسگرپور: در فقره اخیر ایشان مامورند و معذور و نسبتاً کم مطالعه!
سینماپرس: اقدام هوشمندانه رئیس سازمان سینمایی و اعلام رسمی برگزاری یکپارچه جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر از سال آینده (۱۴۰۱) موجب شد تا قبیلهای خاص که چند سالی است از این جدایی ارتزاق میشدند به جنب و جوش آمده و بعضاً با ادبیات هتاکانه اقدام به تخریب «محمد خزاعی» نمایند.
-
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۱۵:۵۲
مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی:
جشنواره جهانی فجر منحل نشده/نمیشود تغییر زمانی یک جشنواره را انحلال یک رویداد قلمداد کنیم!
سینماپرس: مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی بیان کرد که جشنواره جهانی و ملی به صورت یکپارچه برگزار میشود و این ادغام و تغییر تقویم زمانی برگزاری به معنای خروج جشنواره از فیاپف نیست.
-
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۱۱:۴۳
سید مسعود اطیابی:
ادغام بخش «جهانی» و «ملی» جشنواره نیاز سینمای ایران است
سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «دینامیت» گفت: من معتقدم که برگزاری جشنواره فیلم فجر به شکل ادغام شده با تنوعی که در آثار دارد موجب زیبایی برگزاری این جشنواره میشود و همین تنوع و تفاوتها است که میتواند موجب گسترش دید فرهنگی و هنری هم مخاطبان و هم اهالی سینمای ایران و بخش بینالمللی شود.
-
۱۴۰۰-۰۸-۰۴ ۱۴:۲۵
دومین اقدام دقیق و هوشمندانه «سازمان سینمایی»؛
بخش «ملی» و «جهانی» جشنواره فیلم فجر بار دیگر ادغام میشود
سینماپرس: با تصمیم رئیس سازمان سینمایی جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر از سال آینده (۱۴۰۱) بهصورت یکپارچه و واحد برگزار میشوند.
-
۱۴۰۰-۰۷-۲۷ ۱۲:۳۵
به کارگردانی نوید اسماعیلی؛
احمد مهرانفر به «پاکول» پیوست
سینماپرس: احمد مهرانفر به عنوان اولین بازیگر فیلم سینمایی «پاکول» به کارگردانی نوید اسماعیلی انتخاب شد.
-
۱۴۰۰-۰۷-۲۶ ۰۷:۴۰
استاد «علی نصیریان»:
برای من نتیجه و کیفیت یک اثر با اهمیت است نه چیز دیگری
سینماپرس: استاد بازیگری و پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: امسال تنها در یک فیلم سینمایی به نام «روشنایی» به ایفای نقش پرداختم که نمیخواهم پیرامون مضمون و شخصیتی که به ایفای آن پرداختم صحبتی کنم تا وقتی که اکران شود.
-
۱۴۰۰-۰۵-۱۹ ۱۴:۳۱
بدلکار سریال «هشدار برای کبری ۱۱»:
«ارشا اقدسی» سالها پیگیر عنوان «سیمرغ بلورین بهترین بدلکاری» در جشنواره فیلم فجر بود
سینماپرس: بدلکار سریال «هشدار برای کبری ۱۱» گفت: به نظر میرسد با پروازهایی که از بیروت به سمت تهران انجام میشود ارشا اقدسی را پنجشنبه به تهران منتقل کنند، اما هنوز هیچ چیز در این باره قطعی نیست.
-
۱۴۰۰-۰۵-۱۲ ۱۰:۱۷
در اثری با عنوان «خائن کشی»؛
قرائت دراماتیک «مسعود کیمیایی» از ماجرای ملی شدن صنعت در مسیر تدوین
سینماپرس: فیلم سینمایی «خائن کشی» ساخته مسعود کیمیایی با ترکیب بازیگران متفاوت برای حضور در جشنواره فجر امسال آماده شده است.
-
۱۴۰۰-۰۴-۲۵ ۱۵:۲۱
بابک کایدان:
وقتی کمدی در جشنوارهها جدی گرفته نمیشود به تدریج بازیگران احساس پوچی میکنند
سینماپرس: یک فیلمنامهنویس با اشاره به کاهش کیفیت سریالهای کمدی درباره آثار شبکه نمایش خانگی بیان کرد که برخی فکر کردهاند چون محبوب هستند هر کاری بسازند الزاما مخاطب آن را میبیند.
-
۱۴۰۰-۰۴-۰۷ ۱۴:۵۵
یک کارشناس حوزه سیاستگذاری فرهنگی مطرح کرد:
نفوذ خزنده «اسلامزدایی»، «ایرانزدایی» و «ترویج سکولاریسم» در سینمای مقاومت!
سینماپرس: محمدرضا شاهحسینی: به نظر میرسد که باید یک تجدید نظر اساسی در جشنواره داری صورت بگیرد. این تجدید نظرِ جدی، زمانی صورت میپذیرد که خبرگان و دغدغهمندان حوزهی جهاد و مقاومت و شهادت بیایند در این بخشِ شاخه های زیتون" ورود پیدا کنند و گزینه و اثر، معرفی کنند. حتی نهادهایی که می خواهند متولی ساخت و تولید یک اثر شوند، از این عزیزان بهره بگیرند.
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۶ ۱۲:۲۱
سینماگران از ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر می گویند؛
از تأکید بر جریان نفوذ در فضای فرهنگی کشور تا انتقاد از برخی سینماگران نان به نرخ روز خور!/ جلوی اکران فیلم های مشمئزکننده حاضر در فجر ۳۹ را بگیرید!
سینماپرس: تعدادی از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند با تأکید بر اینکه سیر نفوذ بیگانگان در سیستم فضای فرهنگی کشور و به ویژه سینما و تلویزیون کاملاً مشهود است تصریح کردند: سینما در جمهوری اسلامی ایران باید در راستای گفتمان انقلاب اسلامی باشد؛ ما در سینمای ایران به سمت ژانری می رویم که تنها مختص سینمای ایران است؛ ژانری که از نشان دادن فلاکت لذت می برد و آن را در فیلم های شلوغ و «زورآبادی» و سیاه جشنواره به شدت شاهد بودیم!
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۳ ۱۳:۳۵
به بهانه جشنواره بینالمللی فیلم برلین ۲۰۲۱ (۲)
قصیدهای در محکومیت سیستم قضایی نظام برای انعام گرفتن از موجودیتی همچون «برلیناله»
سینماپرس: سالهاست که متولیان اجرایی کشور چه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چه در وزارت امورخاجه نمیدانند و یا نمیخواهند بدانند که در عرصههای نوین روابط بین الملل و بالاخص در صحنه دیپلماسی عمومی ( Public Diplomacy ) از چه جایگاه ویژهای برخوردار بوده و ملزم به رعایت و یا اِعمال چه وظایف ایجابی و سلبی مهمی میباشند. موضوعی که سبب شده تا هم تصویر ارایه شده از جمهور اسلامی ایران در جهان با واقعیتهای کشور از فاصله چشمگیری بر خوردار باشد و هم عرصه فرهنگی کشور با حفرههای بسیاری مواجه شود.
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۲ ۱۱:۲۷
ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۱۰
دوستی: امروزه در سینما با فیلمسازانی مواجهیم که دنبال شهرت هستند/ جای «اندیشه» و «امید» در آثار جشنواره خالی بود!
سینماپرس: مریم دوستی کارگردان سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: امروزه در سینما با فیلمسازانی مواجهیم که دنبال شهرت هستند و با نگاه غیرانسانی و غیرحرفه ای مبادرت به ساخت فیلم می کنند؛ این اتفاق بسیار نگران کننده است چرا که برای یک سینماگر باید آرتیست بودن در اولویت باشد نه اینکه صرفاً به جایزه گرفتن بیندیشند و برای دریافت جایزه دست به هر نوع کاری از جمله مأیوس کردن جامعه و سیاه نمایی بزند!
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۱ ۱۲:۰۹
خاطرات درون خانوادگی فجر سی و نهم (۴)
طرح شکست خورده «اقتباس سینمایی» و اشتباه مدیران سینمایی در توزیع بیتالمال میان طیفی از سینماگران
سینماپرس: اگر «کرونا» حدود یک سال است که از ناحیه ضعف سیستم ایمنی بدن رسوخ میکند؛ «کرونای نفوذ و وقاحت» سالهای بسیاری است که از ناحیه ضعف مدیران سینمایی، به کل سیستم فرهنگی، و نهایتاً به ذهن و عقیده برخی مردم سرایت کرده است.
-
۱۳۹۹-۱۲-۱۰ ۱۴:۲۳
ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۹
امیری: فقدان استراتژی در سینمای کشور باعث شده تا به فیلم های مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی توجهی نشود و در عوض از آثار وقیحانه ای مانند «شیشلیک» حمایت صورت گیرد!
سینماپرس: سلمان امیری تهیه کننده سینما و تلویزیون و دبیر جشنواره فیلم وحدت پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: فقدان استراتژی در سینمای کشور باعث شده تا به فیلم های مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی توجهی نشود و در عوض از آثار وقیحانه ای مانند «شیشلیک» حمایت ویژه صورت گیرد! این باعث شرمساری است که برخی فیلمسازانی که با حمایت های ویژه دولتی توانستند به جرگه فیلمسازان وارد شوند حالا با وقاحت دست به تولید آثاری می زنند که ایران و ایرانی و ارزش های کشور را زیر سوأل می برد و تصویری مشمئزکننده و بدوی از ملت سرافراز ایران نشان می دهد!
-
۱۳۹۹-۱۲-۰۶ ۱۲:۱۷
ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۸
دیندار: مدیران سازمان سینمایی باید پاسخ دهند که برخی فیلم های جشنواره چرا و چگونه پروانه ساخت و نمایش دریافت کردند؟/ سینمای ایران نباید جولانگاه فیلم های سیاه و تلخ باشد!
سینماپرس: محمد دیندار فیلمساز و منتقد سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: مدیران سازمان سینمایی باید پاسخ دهند که برخی فیلم های حاضر در جشنواره چرا و چگونه توانستند پروانه ساخت و نمایش دریافت کنند؟ چرا در جشنواره فجر انقلاب باید شاهد حضور فیلم هایی باشیم که با نگاهی سیاه و تلخ تولید شده اند و به جای خدمت به سینما و جامعه باعث گریزان شدن بیشتر مردم از سینما می شوند؟
-
۱۳۹۹-۱۲-۰۶ ۰۹:۲۳
سینمای ناامید فجر؛
جایگاه امید به آینده در جشنواره کجاست؟
سینماپرس: سینما میتواند باعث حرکت و پیشرفت جامعه باشد؛ چیزی که خلاف آن را در جشنواره ۳۹ فیلم فجر شاهد بودیم.
-
۱۳۹۹-۱۲-۰۳ ۱۱:۳۶
ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۷
علیمردانی: زنگ خطر در حوزه فرهنگ وهنر به صدا درآمده است/ چرا نزدیک به یک سوم آثار حاضر در جشنواره فجر انقلاب با خودکشی به پایان می رسند؟
سینماپرس: حسن علیمردانی تهیه کننده سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: زنگ خطر در حوزه فرهنگ وهنر به صدا درآمده است؛ این اتفاق دردناک و حیرت آور است که سیاست گذاران سینما برای ایجاد یک خط واحد فرهنگی و هنری اصیل همت و تأکید نداشته و هنرهفتم را به حال خود رها کرده اند و به هر اثری اجازه ساخت و نمایش می دهند!
-
۱۳۹۹-۱۲-۰۲ ۱۱:۵۷
ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۶
فارسیجانی: ما انقلاب نکردیم که آثار ضدمردمی، مبتذل و سخیفی مانند «شیشلیک» را در سینمای مان شاهد باشیم/ تلخی فراوان فیلم ها نشانگر آشفتگی و تشتت باوری برخی سینماگران است
سینماپرس: دکتر پرویز فارسیجانی تهیه کننده سینما و تلویزیون و استاد دانشگاه پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: ما انقلاب نکردیم که آثار ضدمردمی، مبتذل و سخیفی امثال «شیشلیک» را در سینمای مان شاهد باشیم. ما در سینمای جمهوری اسلامی ایران نیازمند تولید فیلم های ارزشمند و متعهدانه هستیم و باید به این آثار توجه جدی داشته باشیم.
-
۱۳۹۹-۱۱-۲۹ ۱۲:۳۶
ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۵
خرازی ها: فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تصویری سیاه و فقرزده از ایران معاصر پیش چشم گذاشتند/ جلوی جریان انحرافی در سینما باید فورا گرفته شود!
سینماپرس: شهرام خرازی ها کارشناس ارشد مدیریت رسانه و منتقد سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تصویری سیاه و فقرزده از ایران معاصر پیش چشم گذاشتند.باعث تاسف است که سینمای ایران در آخرین سال از دهه نود و در آستانه قرنی جدید به جای پیشرفت دچار عقبگرد آشکاری شده است.جشنواره فیلم فجر از اول هم یک جشنواره سیاسی بود نه یک جشنواره سینمایی.سینما در این جشنواره محملی است برای جلوه نمایی «سیاست» نه تبلور «هنر»؛ فیلمسازان ایرانی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با بردن دوربین های خود به مناطق حاشیه نشین و روستاها، در پی ارائه کاریکاتوری سیاه نما از انسان جهان سومی بودند.
-
۱۳۹۹-۱۱-۲۸ ۱۲:۲۴
خاطرات درون خانوادگی فجر سی و نهم (۲)
غلبه «ژانر سینمای استراتژیک» با دنده معکوس و در جهت منویات اغیار
سینماپرس: غلبه ژانر سینمای استراتژیک در مجموع تولیدات به نمایش درآمده درسی و نهمین جشنواره فیلم فجر نه تنها به معنی همسو و در راستا بودن تمامی این تولیدات با اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی نمیباشد؛ بلکه به مفهوم استفاده قابل توجه و تمرکز ویژه جریانات معارض با اهداف انقلاب اسلامی از ظرفیت فرهنگی کشور و بهکارگیری ابزار رسانهای توانمندی همچون سینما، در مسیر مواجهه با سبک زندگی اسلامی و ایرانی میباشد.
-
۱۳۹۹-۱۱-۲۸ ۱۱:۲۸
ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۴
فیوضی: سیر نفوذ بیگانگان در فضای فرهنگی کاملاً مشهود است/ بسیاری از فیلمسازان در ظاهر عنوان مستقل دارند اما در اصل وابسته برخی سفارتخانه ها هستند!
سینماپرس: مهدی فیوضی تهیه کننده و کارگردان سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: بنده از سال های آغازین برگزاری جشنواره فیلم فجر تاکنون این رویداد را رصد کرده ام و باید عنوان کنم سیر نفوذ بیگانگان در سیستم فضای فرهنگی کشور و به ویژه سینما و تلویزیون کاملاً مشهود است و به خصوص طی سال های اخیر شاهد تولید و نمایش برخی فیلم ها بوده ایم که از بنیان مشکلات جدی محتوایی داشته اند و مشخص نیست با کدام درایتی تولید شده اند!
-
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۰:۴۹
ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۳
لاجوردی: برخی فیلمسازان حاضر در جشنواره فجر انقلاب با آثارشان آب در آسیاب دشمنان نظام ریختند/ چرا به این فیلم های شنیع پروانه ساخت و نمایش دادید؟
سینماپرس: عباس لاجوردی کارگردان سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: برخی فیلمسازان حاضر در جشنواره فجر انقلاب با آثارشان آب در آسیاب دشمنان نظام و انقلاب ریختند؛ باعث شرم و تأسف است که در جشنواره فرهنگی و هنری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فیلم هایی به نمایش درآمدند که نظر محتوا شبیه به فیلم های ضدایرانی «بدون دخترم هرگز» و «سنگسار ثریا م» بودند و توهین و تحقیری نبود که نسبت به ایران و ایرانی روا ندارند!
-
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۷:۰۸
محمد گلریز:
چرا در رویدادی مانند جشنواره موسیقی فجر اثری از کارهای انقلابی نیست؟ /اینکه به نام انقلاب باشد و به کام دیگران واقعاً خوب نیست!
سینماپرس: تعدادی از هنرمندان و کارشناسان حوزه فرهنگ و هنر به بهانه بازنشر آلبوم «صبح شقایق» به آهنگسازی زنده یاد احمد علی راغب نشستی را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار کردند.
-
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۱:۰۳
ترویج سینمای مأیوس، ناامید و ضدمردمی در جشنواره فجر/۲
یثربی: امروزه شاهد بدترین دوران تاریخ فرهنگ و هنر کشور هستیم/ جامعه نیاز به امید و روحیه دارد نه نشان دادن سیاهی و یأس و فقر و تجاوز و خشونت و خودکشی!
سینماپرس: چیستا یثربی مدرس دانشگاه، منتقد و فیلمنامه نویس سینما و کارگردان تئاتر پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: امروزه شاهد بدترین دوران تاریخ فرهنگ و هنر کشور هستیم؛ برخی افراد در پس پرده ها اتاق فکرهای تاریک و سیاهی تشکیل داده اند و هدف شان اضمحلال و نابودی سینما و تئاتر کشور است و با دست گذاشتن روی سوژه های مسموم و سیاه نمایی صرف می خواهند جامعه را بیش از پیش به سمت افسردگی و ناامیدی هدایت کنند!