چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

اعضای هیات انتخاب سینمای ایران جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان معرفی شدند

 اعضای هیات انتخاب سینمای ایران جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

سینماپرس: طی احکامی جداگانه از سوی علیرضا رضاداد، اعضای هیات انتخاب سینمای ایران سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان انتخاب شدند.

به گزارش سینماپرس، حسن آقاکریمی، مهدی باقربیگی، مرضیه محبوب، محمدرضا خردمندان و امیر سحرخیز توسط دبیر جشنواره به عنوان اعضای هیات انتخاب سینمای ایران سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

*حسن آقاکریمی

متولد ۱۳۳۶ در تهران، فارغ التحصیل سینما و تلویزیون از دانشگاه هنر است. وی فعالیت هنری را به عنوان مدیر تولید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد. مدیریت تولید فیلم «طلسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ نخستین تجربه سینمایی اوست.

وی کارگردانی آثاری چون آقای مدیر، سفر مرگ و تهیه‌کنندگی فرار از قلعه رودخان، موقت، سفر مرگ، قفل‌ساز را بر عهده داشته است.

*مهدی باقربیگی 

متولد ۱۳۵۶در اصفهان،  بازیگر سینما و تلویزیون است. آغازِ بازیگری او در سال ۱۳۶۹ و در مجموعه تلویزیونیِ قصه‌های مجید بود.

باقربیگی در سال ۱۳۹۲ به عنوان عضو شورای شهر اصفهان انتخاب شد. وی در سینما به نقش آفرینی در فیلم های مرگ سپید، نان و شعر، سفرنامه شیراز، صبح روز بعد، شرم پرداخته است.

باقربیگی همچنین در تلویزیون در آثاری همچون خاتون، بگو که هستم، پرانتز باز، در مسیر زاینده رود،  در چشم باد، مرگ سپید،  روز از نو، قصه‌های مجید ایفای نقش داشته است.

*مرضیه محبوب

متولد ۱۳۳۷ در تهران، عروسک ساز و دانش آموخته کارشناسی تئاتر عروسکی از دانشکده هنرهای دراماتیک است.

دارای سابقه عضویت در هیات های انتخاب و داوری جشنواره های گوناگون بین‌المللی نمایش عروسکی تهران، تئاتر کودک و نوجوان همدان، بخش عروسکی تئاتر دفاع مقدس، جشنواره دانشجویی عروسکی دانشگاه تهران و … است.

وی عضو هیات مدیره یونیمای ایران، کارگردان و طراح عروسک برنامه های تلویزیونی خاله قورباغه و بچه جون، خاله قورباغه و پسر، موش و خاله و … و بازی دهنده عروسک، طراح و سازنده عروسک در آثاری سینمایی چون ابراهیم در گلستان، کلاه قرمزی و پسرخاله، دارا و سارا و …. بوده است.

لوح تقدیر جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران، دیپلم افتخار جایزه اول جشنواره سیما، تقدیرنامه و جایزه اول جشنواره شبکه جهانی جام جم را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

وی عضو هیات‌مدیره شعبه‌ ایران اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی و بجز عروسک‌سازی عروسک گردان نیز است، از او به عنوان مادر عروسک‌های ایرانی نیز یاد می‌شود. فعالیتش را در تلویزیون با عروسک‌گردانی مجموعه «خونه مادربزرگه» آغاز کرد.

وی کارگردانی بزبز قندی، خاله‌قورباغه، موش نمکی و عروسک‌سازی «کلاه‌قرمزی و جغجغه و فرفره»، صندوق پست، کلاه‌قرمزی و پسرخاله، کلاه‌قرمزی و آقای مجری، کلاه‌قرمزی و سروناز، کلاه‌قرمزی، کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه و … را برعهده داشته است.

*محمدرضا خردمندان

متولد ۱۳۶۲ در شیراز، دانش‌آموخته رشته کارگردانی از دانشگاه صدا و سیما است و از سال ۱۳۹۳ با ساخت فیلم کوتاه و انیمیشن فعالیت‌های هنری خود را آغاز کرده است.

نخستین فیلم سینمایی خود با نام «بیست و یک روز بعد» را سال ۱۳۹۵ کارگردانی کرد و با این اثر در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حاضر شد. در کارنامه فیلم‌سازی خردمندان، ۹ فیلم کوتاه، ۴ انیمیشن و ۱ فیلم سینمایی به ثبت رسیده است.

وی جوایزی همچون برگزیده بهترین فیلم چهاردهمین دوره فیلم «مقاومت»، دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه برای «دوئل» در سی امین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان، جایزه بهترین کارگردانی و فیلمنامه فیلم سینمایی در سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان برای «بیست و یک روز بعد»، دیپلم افتخار و لوح زرین دومین جشنواره فیلم سلامت برای فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد»، جایزه ویژه هیئت داوران از چهارمین جشنواره جهانی فیلم های کودکان و نوجوانان «کینولوب» لهستان، جایزه بهترین کارگردانی از نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «تامیل» و جایزه بهترین فیلم از بیست‌وپنجمین دوره جشنواره «کیندرکینو» آلمان برای «بیست و یک روز بعد» و …. را از آن خود کرده است.

*امیر سحرخیز

متولد ۱۳۵۵ در تهران، کارگردان انیمیشن و طراح جلوه‌های بصری است.

وی کارگردان انیمیشن‌های چت ایرونی، آلامُد، خبر فوری و طراح جلوه‌های بصری مجموعه مختارنامه و فیلم‌های جدایی نادر از سیمین، درباره الی، یه حبه قند، آواز گنجشک‌ها، خون بازی، … بوده است.

سحرخیز برنده جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های بصری جشنواره فیلم فجر،  تندیس بهترین جلوه‌های بصری جشن سینمای ایران، تندیس بهترین انیمیشن جشن سینمای ایران، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره انیمیشن تهران، دیپلم افتخار بهترین انیمیشن جشنواره فیلم کوتاه تهران، پروانه زرین جشنواره فیلم کودک و نوجوان و تندیس بهترین انیمیشن جشنواره رشد را از آن خود کرده است.

وی داوری جشنواره دوسالانه پویانمایی تهران، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جشن خانه سینما را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد ۸ الی ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.