شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

ویژه برنامه های رادیو تهران برای شهادت رئیس مذهب تشیع

رادیو تهران

سینماپرس: شبکه رادیویی تهران همزمان با ۲۵ ذی القعده مصادف با شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام ویژه برنامه های مختلفی را روانه آنتن خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس، رضا صفری تهیه کننده ویژه برنامه «شهادت است» در رادیو ایران، با اشاره به مستند ترکیبی «عطر خدا» گفت: این برنامه کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که دوشنبه از ساعت ۱۶:۱۵ پیرامون زندگی امام صادق (ع) روی آنتن می رود. روایت های رسیده از امام جعفر صادق (ع) پیرامون عصر غیبت امام زمان (عج)، آشنایی بیشتر با فضائل اخلاقی و ویژگی های شخصیتی امام و تفاوت دوران ایشان با سایر ائمه بخش هایی از این ویژه برنامه است.

 علاوه بر این، در برنامه «عطر خدا» درباره رهنمودهای امام صادق (ع) برای پیروان و شیعیان در دوران غیبت و این که چرا مذهب شیعه به نام مذهب جعفری نامگذاری شده است، صحبت می شود.

 وی افزود: معرفی پیرغلامان اهل بیت و پخش بخشی از زیارت ائمه بقیع (ع) که درکنار قبرستان بقیع ضبط شده است، از دیگر بخش هایی است که با حضور کارشناسان مذهبی برنامه حاج محسن فرهمند و حجت الاسلام و المسلمین قدرتی با هدف پاسداشت روز شهادت و شناخت بیشتر امام صادق (ع) تدارک دیده شده است.

 احیای تفکر شیعه

 میثم کطائیان تهیه کننده ویژه برنامه «آخرین گل» با بیان جزئیات بیشتر گفت: موضوع این برنامه درباره نقش امام صادق (ع) در احیای تفکر شیعه است که  از ساعت ۹ تا ۱۱ روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود.

 حجت الاسلام بهاری و علی معتمدی کارشناس مذهبی برنامه هستند که درباره شاگردان امام صادق (ع) و تاثیری که شاگردان شان در دوران اجتماعی امام داشته اند، صحبت می کنند.

 کطائیان افزود: ارتباط زنده با حرم مطهر شاه عبدالعظیم الحسنی (ع) خواهیم داشت، علاوه بر این مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت از میدان امام حسین (ع) پخش می شود.

 وی یادآور شد: برنامه یکشنبه «چراغ» از ساعت ۲۱ ویژه شب شهادت تدارک دیده شده است، در این شب حجت الاسلام احسان زنگنه کارشناس مذهبی به قیام های دوران امام و علل حمایت نکردن امام از قیام ها می پردازد. تحلیل مصداق های امروزی احادیث، ارتباط زنده با مشهد مقدس و گزارش از حال و هوای زائران حرم مطهر از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.  

«چراغ» دوشنبه هم با حضور کارشناس مذهبی برنامه سید محمد صالحی کوشکی پخش می شود که درباره نقش ادبیات در تاریخ با او گفتگو می شود.

از دیگر ویژه برنامه های رادیو تهران می توان به «صبح صادق»، «آوای نور»، «عقیق» و «خانه ارغوانی» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.