چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

میزبانی جشنواره ایتالیایی از ۲ فیلم و یک داور ایرانی

فیلم سینمایی «کوپال» /  فیلم کوتاه «حد»

سینماپرس: فیلم سینمایی «کوپال» ساخته کاظم ملایی و فیلم کوتاه «حد» ساخته جواد دارایی به بخش مسابقه جشنواره «ایسچیا» ایتالیا راه یافتند.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «کوپال» به کارگردانی و تهیه کنندگی کاظم ملایی در ادامه‌ حضور جهانی خود روز ششم جولای برابر با جمعه ۱۵ تیر در بخش اصلی شانزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «ایسچیا» ایتالیا به نمایش درمی‌آید.

امسال شانزدهمین دوره‌ جشنواره‌ جهانی «ایسچیا» از روز سی‌ام ژوئن برابر با نهم تیرماه کار خود را به مدت یک هفته آغاز کرده است. در این دوره از جشنواره ۱۰ فیلم بلند سینمایی از کشورهای آمریکا، بلغارستان، روسیه، جمهوری دومینیکن، ایتالیا، کانادا و ایران با یکدیگر به رقابت می کنند و در بخش مسابقه‌ آثار کوتاه نیز فیلم کوتاه «حد» به کارگردانی جواد دارایی نیز به نمایش درمی آید.

همچنین امسال در ترکیب هیات داوران این جشنواره نام مهدی فردقادری نیز به چشم می‌خورد که سال گذشته موفق شده بود با «جاودانگی» اولین فیلم بلند سینمایی خود جایزه‌ بهترین فیلم این رویداد سینمایی را به دست آورد.

«کوپال» با بازی مرحوم لوون هفتوان، نازنین فراهانی و پوریا رحیمی سام این روزها در گروه سینمایی «هنر و تجربه» روی پرده است و تاکنون توانسته است در بیش از ۴۵ جشنواره‌ بین‌المللی به نمایش دربیاید و برگزیده‌ جشنواره‌هایی همچون «براشوف» کانادا، «بوگوتا» کلمبیا، «برکلی» آمریکا، «همیلتون» کانادا، «فیکما» مکزیک، «کلکته» هند، «ویووگا» آمریکا، فیلم‌های مستقل مونترال، هانتینگتون بیچ و هنرهای زیبای آمریکا نیز ‌باشد.

شانزدهمین جشنواره‌ فیلم «ایسچیا» روز شنبه ۱۶ تیرماه در جزیره‌ ایسچیا در جنوب ایتالیا به کار خود پایان می دهد و برگزیدگان خود را در بخش‌های بهترین فیلم سینمایی، مستند و کوتاه که نگاه ویژه‌ای به لوکیشن فیلم دارند معرفی می کند.

هیات داوران این جشنواره سه جایزه نیز به بهترین کارگردان، بهترین طراح صحنه و بهترین مدیر فیلمبرداری اهدا می کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.