چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

اکبر سنگی:

سرمایه‌گذاران همه کاره سینما شده‌اند

اکبر سنگی

خبرگزاری میزان: بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: فیلم‌هایی که هم اکنون در حوزه دفاع مقدس ساخته می‌شود به دلیل کمبود بودجه بسیار سطحی است. چطور برخی نهادها بودجه صرف ساخت فیلم هایی، چون "۵۰ کیلو آلبالو" می‌کنند، اما فیلمی که در خدمت انقلاب و مورد نیاز و شرایط فعلی جامعه است ساخته نمی‌شود.

اکبر سنگی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره جایگاه پیشکسوتان در عرصه هنر گفت: متاسفانه احترام لازم برای تمام پیشکسوتان عرصه هنر وجود ندارد تا زمانی که این پیشکسوتان پشت میکروفن، جلوی تلویزیون یا روی صحنه هستند احترام کمی برایشان وجود دارد اما زمانی که کنار می‌روند کسی سراغ بیکاری، وضعیت معیشتی و بازنشستگی شان نمی‌رود.


وی افزود: حتی اگر فرض کنیم پیشکسوتان با زندگی بخور و نمیر امرارمعاش کنند اما احترام و توجه لازم به این دسته از هنرمندان انجام نمی‌شود یعنی آنچه خوراک روحشان است. به همین دلیل ما می شنویم فلان بازیگر سکته کرد، فلان هنرمند به کما رفت دلیل این خبرها بی‌توجهی است.

این بازیگر درباره بی توجهی به پیشکسوتان تصریح کرد: منظورم از توجه کردن کمک مالی نیست یعنی همان طور که بچه در دوران کودکی مورد توجه والدین است در بزرگسالی نیز به این توجه نیاز دارد نه اینکه در بزرگسالی محبت کردن به فرزندمان را فراموش کنیم و فقط به فرزند کوچک متمرکز شویم. من خودم توقع خاصی ندارم اما معتقدم مسئله بی توجهی به پیشکسوتان بسیار بسیار عمیق‌تر از این بحث‌هاست.

وی درباره پرداختن به موضوع دفاع مقدس در سینمای ایران بیان کرد: فیلم‌هایی که هم اکنون در حوزه دفاع مقدس ساخته می‌شود به دلیل کمبود بودجه بسیار سطحی است. چطور برخی نهادها بودجه‌ صرف ساخت فیلم هایی چون "۵۰ کیلو آلبالو" می کنند اما فیلمی که در خدمت انقلاب و مورد نیاز و شرایط فعلی جامعه است ساخته نمی شود.

مردان رقاص در آثار سینمایی جای زنان در فیلمفارسی‌ها را گرفته‌اند/سرمایه گذار تعیین کننده همه چیز است///سه شنبه

بازیگر "قلاده های طلا" در ادامه افزود: این روزها تعیین کننده همه چیز سرمایه‌گذار است، چون سرمایه گذار دنبال برگشت پول خود از فروش فیلم است و بعضا ترجیح می‌دهد چهار بازیگر مرد را جایگزین چهار بازیگر زنی که در فیلم فارسی‌ها می رقصیدند بکند تا مردها با لباس زنانه یا حتی مردانه در آثار برقصند تا سرمایه بازگردد.
 
سنگی درخصوص چگونگی آشنایی و ویژگی های شخصیتی مرحوم شجره خاطرنشان کرد: صدرالدین بیشتر با دکلمه و سپس بازیگری کار خود را آغاز کرد. ما با هم رابطه دوستانه ای داشتیم اما رفته رفته همدیگر را گم کردیم چراکه شجره جذب رادیو شد و من هم بیشتر در تلویزیون و تئاتر بازی می‌کردم. به نظرم صدرالدین شجره در مجموعه‌ای که با هم درس می خواندیم یک شخصیت منحصر به فرد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.