یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷

۴۳ روز فعالیت تئاتر شهر بدون سکاندار

تئاتر شهر

خبرگزاری فارس: مسئله‌ای که با تعلل در انتخاب ریاست جدید تئاتر شهر مطرح می‌شود این است که وزارت ارشاد و به طور خاص مرکز هنرهای نمایشی طی این سال‌ها افرادی را برای جایگزینی و مدیریت تئاتر در عرصه‌های مختلف تربیت نکرده‌اند.

پس از روی کار آمدن شهرام کرمی مدیر جدید هنرهای نمایشی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اواخر سال گذشته (۲۶ اسفند ماه)، تغییرات مدیریتی زیادی در بدنه تئاتر کشور رخ داد. از جمله این تغییرات می‌توان به کناره‌گیری پیمان شریعتی ۲۱ اردیبهشت ماه از ریاست تئاتر شهر اشاره کرد.

طی آخرین گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با شهرام کرمی قرار بر این بود که مدیریت جدید تئاتر شهر نیز اوایل هفته گذشته مشخص شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است مذاکراتی که در این رابطه انجام شده و گزینه‌هایی که وجود داشته، افرادی همچون سعید اسدی و مجید گیاهچی برای این سمت در نظر گرفته شده‌اند که البته مجید گیاهچی در این زمینه گزینه جدی‌تری بود و اقداماتی نیز برای دریافت حکم او انجام شد که به دلائلی از جمله جریان حاکم بر خانه تئاتر و مدیریت عامل وقت (اصغر همت) و مخالفت‌هایی که با مجید گیاهچی وجود داشت، در نهایت رایزنی با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این گزینه حذف شد یا هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

حال مسئله‌ای که مطرح است تنها انتخاب مدیر تئاتر شهر نیست، بلکه بحران مدیریتی تئاتر کشور به ویژه در عرصه هنرهای نمایشی است. بحران بدین قرار است که افرادی که بتوان در عرصه هنرهای نمایشی به آنها تکیه کرد و وزنه‌های این عرصه باشند و مسئولیتی را قبول کنند، وجود ندارد.

یکی از انتقاداتی که فارغ از تأخیر در انتخاب مدیر تئاتر شهر مطرح است و به بدنه مدیریتی تئاتر کشور مربوط می‌شود همین است که طی این سال‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا معاونت هنری این وزارتخانه به صورت کاملا تخصصی مرکز هنرهای نمایشی افرادی را تربیت نکرده و برای جایگزینی و مدیریت تئاتر کشور در نظر نگرفته‌اند.

نکته دیگر این است که طبق شنیده‌ها برنامه تمامی اجراهای مجموعه تئاتر شهر تا پایان سال جاری بسته شده است و با بروز چنین اتفاقی دیگر وجود رییس تئاتر شهر با همه بحران‌هایی که وجود دارد، شاید امری ضروری هم نباشد!

بنابراین در این شرایط و هم اکنون حسن جودکی به عنوان سرپرست تئاترشهر فعال است و شهرام کرمی نیز به صورت مستمر بر تئاتر شهر نظارت می‌کند و جریان غالب نیز حاکی از این است که شهرام کرمی در حال خریدن زمان برای مشخص شدن مدیر عامل جدید خانه تئاتر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.