شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸

مدیرکل هنرهای نمایشی:

مشخص شدن اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر فجر ۳۷

اعضای شورای سیاستگذاری تئاتر فجر

سینماپرس: مدیرکل هنرهای نمایشی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر را معرفی و همچنین اعلام کرد که تعهدات مالی جشنواره ۳۶ تا پایان خرداد تسویه می شود.

به گزارش سینماپرس، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی درباره وضعیت باقیمانده تعهدات مالی سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با توجه به معرفی دبیر و آغاز به کار دبیرخانه جشنواره سی و هفتم گفت: بخش اعظم تعهدات ما که مربوط به برگزاری جشنواره تئاتر فجر سی و ششم در ایام دهه فجر سال ۹۶ بود تسویه شده است و تنها بخش باقیمانده تعهدات مربوط به برگزاری بخش پوستر و بروشور جشنواره بود که در اسفند سال گذشته برگزار شد. در تلاش هستیم تا این تعهدات باقیمانده نیز تا پایان خرداد تسویه شود.

وی درباره افزایش بودجه سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نسبت به دوره سی و ششم، اظهار کرد: اعتبار اداره کل هنرهای نمایشی نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد داشت در نتیجه ما ناچاریم که در هزینه ها صرفه جویی کنیم ولی تلاش می کنیم برخی رویدادهای تئاتری به ویژه جشنواره تئاتر فجر بدون کمی و کاستی برگزار شود. هر سال برای جشنواره تئاتر فجر درصدی محدود که همان درصد نرخ افزایش تورم است در نظر گرفته می شود که بودجه جشنواره سی و هفتم هم از این افزایش درصد برخوردار خواهد بود.

کرمی درباره زمان ارایه آیین نامه تدوین شده جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز توضیح داد: آیین نامه تدوین شده جشنواره بین المللی تئاتر فجر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شده است و منتظر ابلاغ وزیر هستیم. گروه کارشناسی وزارتخانه نیز خواستار اصلاح چند بند از این آیین نامه شد که آن اصلاحات را انجام دادیم. ما جشنواره سی و هفتم را طبق همین آیین نامه پیش می بریم و دبیر این جشنواره نیز بر اساس آیین نامه و نظر شورای سیاستگذاری جشنواره، انتخاب شد.

به گفته وی، در آیین نامه اهداف، سیاست ها و چشم انداز جشنواره تئاتر فجر مشخص شده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: اعضای این شورا عبارتند از آقایان سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رییس شورا، قطب الدین صادقی، حسین مسافرآستانه، اصغر همت و خانم مریم معترف به همراه بنده در مقام مدیرکل هنرهای نمایشی. بر طبق آیین نامه جشنواره بین المللی تئاتر فجر من نادر برهانی مرند را برای دبیری جشنواره سی و هفتم پیشنهاد دادم و با تایید اعضای شورا، دبیر این دوره از جشنواره منصوب شد.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا می تواند افزایش پیدا کند، افزود: آیین نامه جشنواره بین المللی تئاتر فجر در زیرمجموعه خود دارای یک شیوه نامه است که این شیوه نامه توسط دبیر هر دوره از جشنواره تئاتر فجر تدوین می شود به عنوان مثال اگر دبیر دوره ای تصمیم بگیرد بخش های جدید به جشنواره اضافه یا کم شود، بر طبق آن شیوه نامه آن دوره از جشنواره را تدوین می کند. این شیوه نامه روند برگزاری و تغییرات هر دوره از جشنواره را مکتوب و در اختیار دوره های بعد قرار می دهد.

کرمی در پایان سخنان خود از تشکیل و راه اندازی شورای مشورتی اداره کل هنرهای نمایشی خبر داد و گفت: یک شیوه نامه هم برای این شورای مشورتی تدوین کردیم که اعضای آن ترکیبی از افراد و اصناف مختلف تئاتری باشد. این شورا قرار است به عنوان بازوی مشورتی اداره کل هنرهای نمایشی عمل کند و دبیر و اعضای آن نیز به زودی معرفی می شوند.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.