دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶

شهرام عبدلی:

مدت زیادی است یک فیلم خوب ایرانی ندیده ام/ برای ورود به سینما یا پول داشته باش یا فامیل

شهرام عبدلی

خبرگزاری میزان: بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: این روزها بازیگرانی که در نقشها حضور دارند عضوی از خانواده نسبی با سببی فیلمسازان هستند یعنی برای ورود به سینما و بازیگری یا پول داشته باشی یا فامیل کافی است.

شهرام عبدلی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره وضعیت بازیگری گفت: فضای تولیدات را روابط خانوادگی در بر گرفته است. بازیگرانی که در نقشها حضور دارند عضوی از خانواده نسبی با سببی فیلمسازان هستند یعنی برای ورود به سینما و بازیگری یا پول داشته باشی یا فامیل کافی است.  

وی در همین راستا افزود: روابط خانوادگی برای بازی در نقشها باعث پایین آمدن سطح کیفی آثار شده است به نحوی که مدت زیادی است یک فیلم خوب ایرانی ندیده ام.  

بازیگر خط قرمز درباره بهبود وضعیت بازیگری از شرایط کنونی اظهار کرد: وقتی سرمایه گذار خصوصی وارد عرصه فیلمسازی می شود در نتیجه فیلمساز آنگونه که تمایل دارد به تولید فیلم و انتخاب بازیگران اقدام می کند. در واقع ضابطه ها جای خود را به رابطه ها داده اند. به نظر من اگر بخشی از سینما به مانند دهه شصت و هفتاد دولتی شود وضعیت کنونی بهبود خواهد یافت.  

عبدلی ادامه داد: در همه جای دنیا برای هنر سوبسیت و ممیزی وجود دارد، تعاملاتی بین دولت، مردم و بخش خصوصی حاکم است که وقتی همه این موارد در کنار هم در تولید آثار رعایت شود از بسیاری از خودخواهی ها جلوگیری خواهد شد. همچنین از ورود بازیگری که از او پول دریافت می شود یا اسپانسر برای تولید اثر می آورد جلوگیری می شود.

وی با اشاره به سرمایه گذار خصوصی در تولیدات توضیح داد: سرمایه گذار خصوصی یا باید به دنبال حامی مالی باشد یا باید از بازیگری استفاده کند که سرمایه فروش تولید فیلم به او باز گردد. با وجود چنین وضعیتی یک اثر تنها به چند سوپراستار محدود می شود یا اینکه از بازیگر ناشناخته ای برای ایفای نقش پول دریافت می شود تا به نوعی سرمایه بازگردد.  
 

شهرام عبدلی در سر دلبران

عبدلی درباره دیگر فعالیتهای خود خاطرنشان کرد: در سریال سرّ دلبران حضور دارم که این سریال ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت، فکر می کنم با توجه به روند تولید و رابطه و تعامل خوب کارگردانی و عوامل سریال این مجموعه با اسقبال مخاطب روبرو خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.