دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

خانه سینما؛ نهاد صنفی یا سیاسی؟!/۵

روزبهانی: گمان نمی کنم هیچ یک از مدیران خانه سینما به فکر حل کردن مشکلات عدیده سینماگران باشند/ بیکاری فزاینده و نبود امنیت شغلی بزرگترین بحران امروز اهالی سینما است

محسن روزبهانی مدیر جلوه های ویژه بصری

سینماپرس: محسن روزبهانی طراح پیشکسوت جلوه های ویژه و برنده ۹ سیمرغ بلورین از جشنواره فجر در رابطه با عملکرد خانه سینما گفت: گمان نمی کنم هیچ یک از مدیران خانه سینما به فکر حل کردن مشکلات عدیده سینماگران باشند، مرتباً جلسه برگزار می کنند اما هیچ خروجی مثبتی که نفع همه سینماگران در آن وجود داشته باشد از جلسات شان بیرون نمی آید.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نه فقط اعضای هیأت مدیره فعلی خانه سینما که متأسفانه هیأت مدیره های پیشین این نهاد هم هیچ اقدام درست و عملی و مفیدی برای اهالی سینمای کشور انجام نداده اند و همین باعث شده تا سینماگران جزو سرخورده ترین اقشار جامعه محسوب شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه کسانی که در پست های مدیریتی هستند همگی به فکر خودشان هستند و هیچ کس به مشکلات متعددی که در زندگی اعضای صنف های مختلف خانه سینما وجود دارد توجهی نمی کند؛ با این شرایط بنده معتقدم اگر ۱۰ بار دیگر هم هیأت مدیره خانه سینما عوض شوند هیچ دردی از اهالی سینمای کشور درمان نخواهد شد چرا که به قول معروف خانه از پای بست ویران است!

روزبهانی خاطرنشان کرد: متأسفانه نه تنها اهالی سینما که امروزه مشکلات شدید اقتصادی گریبان گیر همه بخش های مملکت شده و متأسفانه مسئولان و دولتمردان تدبیری جدی و اساسی برای حل این مشکلات و برون رفت از شرایط بحرانی ندارند؛ اهالی سینما هم به عنوان عضو کوچکی از جامعه با این مشکلات و آسیب ها مشغول دست و پنجه نرم کردن هستند.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «به وقت شام» در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه بیکاری فزاینده و نبود امنیت شغلی بزرگترین بحران امروز اهالی سینما است تصریح کرد: بنده معتقدم تنها راه چاره ای که مسئولان خانه سینما به طور جدی می توانند برای اهالی سینما انجام دهند تخصیص بیمه بیکاری، تأمین امنیت شغلی و تخصیص بیمه های پایه تأمین اجتماعی و تکمیلی درمان به صورت ۱۰۰ درصد رایگان است! این ها مواردی ابتدایی است که یک صنف باید برای اعضای خود آن ها را تأمین کند و این حداقل خواسته ما اهالی سینما از مدیران است!

این سینماگر در خاتمه این گفتگو متذکر شد: متأسفانه ما طی سال های اخیر با پدیده عجیبی روبرو شده ایم مبنی بر اینکه بسیاری افراد فاقد تخصص، بدون داشتن دانش و مهارت کافی وارد سینما می شوند و با قیمت های بسیار نازل تهیه کنندگان بی خرد را ترغیب به استفاده از خودشان می کنند؛ این اتفاق باعث بیکاری بخش اعظمی از افراد دارای تخصص می شود و خانه سینما موظف است جلوی این قبیل اتفاقات را بگیرد. بنده تأکید می کنم حرف زدن، شعار دادن و برگزاری جلسات متعدد دردی از ما درمان نخواهد کرد و بهتر است یک بار برای همیشه مسئولان خانه سینما به صورت فوری چاره ای برای مشکلات اهالی سینما داشته باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.