سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

توسط جامعه اسلامی هنرمندان صورت گرفت:

انتشار کتاب «بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه ی آنگلوساکسون ها»

بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی

سینماپرس: تازه ترین اثر نشر جامعه اسلامی هنرمندان، با موضوع برجام ۲۴ ساعت قبل از تصمیم «دونالد ترامپ» به صورت عمومی رونمایی شد.

کتاب «بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه­ی آنگلوساکسون­ ها» نوشته مشترک محمدرضا شاه­ حسینی و روح ­الله شمقدری به عنوان اثری تحلیلی با نگاه به برجام، ۲۴ ساعت قبل از تصمیم «دونالد ترامپ» در زمینه برجام و همزمان با برگزاری سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، توسط انتشارات جامعه اسلامی هنرمندان منتشر گردید.

کتاب « بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه­ی آنگلوساکسون­ ها» ماحصل کارپژوهشی متمرکزی بر محور ظهور نگاه آینده ­پژوهی(Futures Studies) بر بستر سناریو و سناریونویسی (Scenario Planning) و تجلی بخشی از آن در صنعت-هنر-رسانه­ ی سینما است که به صورتی وصف ناشدنی، بخشی از جهان فکری حال حاضر را در اختیار خود گرفته است.

در سال ۱۳۸۸ جمهوری اسلامی ایران درگیر اغتشاشاتی شد که به ظاهر در اعتراض به نتیجه انتخابات صورت می­ گرفت اما در اصل ماحصل برنامه ­ریزی­های مستمر دشمنان مردم بود؛ همان­طور که طی به اصطلاح بحران داخلی سوریه که کمی بعد از فتنه۸۸ آغاز شد، تونل ­هایی زیرزمینی به دست آمد که تاریخ حفر آنها به یک دهه قبل باز می­ گشت. وقایع سال ۸۸ ایران اسلامی نتیجه دهه ­ها تهاجم و شبیخون به فرهنگ و قتل عام فرهنگی خاموش نسل­ های متمادی این کشور بود که تحت سناریوهای تدوین شده تصمیم­ سازان غربی برای فروپاشی نظام اسلامی صورت گرفته بود. نظام سلطه تمام توان خود را به کار گرفت تا محصول بذرهای کاشته در مغز و قلب ملت ایران را برداشت کند اما ایستادگی رهبری انقلاب و مؤمنان، نصرت الهی را شامل این سرزمین کرد و دشمنان را به ذلت کشاند. مانند تمام شکست­های قبلی، دشمن ناامید نشد و تمرکز و توجه خود را معطوف سایر سناریوها و گزینه ­هایش نمود. اکنون پس از هفت سال، یکی از این سناریوها با درصد موفقیت بالایی در حال دنبال شدن است، سناریویی که دشمن به عیان آن را به عنوان آینده مطلوب خویش برای جمهوری اسلامی ایران، در فصل ۸ سریال استراتژیک ۲۴ به تصویر کشید و تنها چند روز پس از یوم ­الله ۹ دی ۸۸ به نمایش گذاشت در دورانی که نخبگان و خواص جامعه هشدارهای رهبری و علماء و بزرگان انقلاب اسلامی پیرامون حرکات دشمن پس از فتنه را نمی ­شنیدند.

بر این اساس کتاب «بیست و چهار ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه­ی آنگلوساکسون­ ها» با تمرکز بر یکی از مهمترین سریال­های آمریکایی سال­های اخیر، به تطبیق نوع عملکرد و مهندسی فرهنگی آنگلوساکسون­ ها پرداخته و با مقایسه ­ای شفاف از برخی رویدادهای کلان سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی با سناریوهای آینده­ نگرانه فصل ۸ سریال ۲۴، «پیش­ نمایش سناریوهای سیاسی در جعبه جادو» را به صورتی ملموس و البته کاملا مستند برای خوانندگان تشریح می­ سازد.

این کتاب هم اکنون از طریق پایگاه نشر آنلاین به نشانی http://nashronline.com در دسترس عموم قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.