دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

مبارز انقلابی با انتقاد از تحریف زندگی اش توسط سیما:

گفتم هنوز زنده هستم و اگر بسازید، آن را تکذیب می‌کنم!

عزت اله مطهری در رونمایی از نشان چهلمین سال پیروزی انقلاب

سینماپرس: عزت‌الله مطهری (عزت شاهی) مبارز انقلابی در حاشیه رونمایی از نشان چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: با ساخت سریال زندگی‌ام مخالفت کردم، چون با خاطراتم از دوران مبارزات انقلاب منافات داشت و مملو از مسائل عشقی بود.

به گزارش سینماپرس، نشان گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت) در بنیاد فرهنگی روایت فتح رونمایی شد.

در این مراسم عزت‌الله مطهری (عزت شاهی) مبارز انقلابی در سخنانی اظهار داشت: سن و سالی از صاحبان انقلاب گذشته است و به قول معروف به خاطره‌ها پیوسته‌اند، این جوانان هستند که باید راه گذشته را ادامه دهند و ادامه انقلاب در گروی روشنگری برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب است.

وی افزود: خوشبختانه یا متأسفانه با امکانات امروز مانند اینترنت و شبکه‌های مجازی، اگر کسانی نباشند که مباحث را با دروغ و فریب کمتری مطرح کنند، این مسائل برای نسل جوان ایجاد اشکال می‌کند.

مطهری خطاب به اصحاب رسانه و قلم گفت:‌ سعی کنید واقعیت‌ها را جلوه دهید ولو اینکه به مذاق عده‌ای خوش نیاید. بهترین راه این است که با مردم صادقانه برخورد کنیم، نه مانند برخی سریال‌های تلویزیونی که صرفاً جنبه سرگرمی دارند و خالی از تاریخ‌نگاری هستند.

وی تأکید کرد: تلویزیون قصد داشت از کتاب خاطرات من سریالی ۲۶ قسمتی بسازد، من هیچ خواسته معنوی و مادی از آنها نخواستم، فقط تأکید کردم باید واقعیت‌ها بیان شود، مثلاً راضی نبودم خانم‌ها در مسیر مبارزات مسلحانه قرار بگیرند و ضمن اینکه سریال‌ باید پیام و محتوا داشته باشد، نه مانند برخی سریال‌ها که ساواک را احمق و کارهایش را خنده‌دار جلوه می‌دهد. خواسته دیگری هم داشتم که فیلمنامه را بخوانم و از منظر هنری آقای مرتضی سرهنگی آن را تأیید کنند.

راوی کتاب «خاطرات عزت شاهی» ادامه داد: خلاصه اینکه هفت ـ هشت قسمت فیلمنامه را خواندم و دیدم تنها چیزی که در آن مطرح نیست، مسائل انقلاب است. در این فیلمنامه نوشته بودند که من با خانمی در پارک و خانه تیمی و ... قرار دارم و درگیر ماجراهای عاشقانه می‌شوم. به همین دلیل اعتراض کردم، گفتم این خاطرات من نیست، گفتند این ذهنیات شماست! گفتم در ذهنیات من این مزخرفات مطرح نیست! نهایتاً مدیر شبکه گفت ما اصلاً دوست داریم هر طور می‌خواهیم سریال را بسازیم! من هم گفتم هنوز زنده هستم و اگر بسازید، آن را تکذیب می‌کنم!

مطهری با انتقاد از برخی مجموعه‌های تلویزیونی گفت: سریال‌هایی که ساخته می‌شود خیلی کارساز نیست، چون طوری می‌سازند که خیلی تاریخی نیست و اثرگذاری‌اش کم می‌شود، درباره کتاب‌ها هم برخی از آنها دارای قهرمان‌سازی‌های الکی و بت‌سازی‌های آبکی است. مسئولان سعی می‌کنند کمتر حرف بزنند، راست‌تر حرف بزنند و زودتر هم تصمیم بگیرند.

* مسئولان کمتر دروغ بگویند

مهدی طالقانی فرزند آیت‌الله طالقانی هم در این مراسم گفت: به قول آقای عزت‌شاهی مسئولان باید به خودشان بیایند و کمتر دروغ بگویند، متأسفانه دین‌گریزی در جوانان زیاد شده و دلیل آن هم عملکرد بد برخی مسئولان است.

وی ادامه داد: آدم‌های ناکارآمدی داریم و آن آدم‌ها اصرار دارند به هر قیمتی در منصب خود بمانند.

در ادامه این مراسم، نشان گرامیداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی که توسط مسعود نجابتی طراحی شده است، ‌ رونمایی شد. این نشان با الهام از فرمایشی از مقام رهبری و عبارت «خورشید انقلاب» طراحی شده و دارای ۴۰ پرّه به عنوان نمادی از چهل سالگی انقلاب است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.