جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

تجلیل از ۶ بازیگر پیشکسوت در یک جشن تئاتری

جشن کانون کارگردانان

سینماپرس: جشن کانون کارگردانان خانه تئاتر با تجلیل از چند هنرمند پیشکسوت عصر امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، جشن کانون کارگردانان خانه تئاتر که به مناسبت هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر برگزار می شود عصر امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برپا شد.

در این مراسم که شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان، اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر، بهزاد فراهانی، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، ایرج راد، رضا ناجی‌ و ... حضور داشتند از ژاله علو، جمشید جهانزاده، ناصر آقایی، هرمز هدایت، محمد باقر کریم پور و پرویز پورحسینی ۶ هنرمند پیشکسوت عرصه بازیگری تئاتر تجلیل شد.  

اجرای این مراسم را محمودرضا رحیمی برعهده داشت و در ابتدا از سهراب سلیمی دبیر جشن بزرگداشت روز جهانی تئاتر دعوت کرد که به حضار خوش آمد بگوید.

رحیمی گزارشی از برنامه های پانزدهمین جشن کانون کارگردانان ارایه داد و عنوان کرد اولین جشنواره کارگردانان جوان که به اجرای آثار نمایشی اختصاص داشت از ۷ تا ۱۵ اردیبهشت در حال برگزاری است و در این مراسم از گروه هایی جوانی که در این یک‌ هفته اجرا داشتند، قدردانی شد. پس از این سخنان از گروه نمایش «مستخدم‌ ماشینی»، «پیکر زن همچون‌ میدان نبرد»، « خرده جنایت های زن و شوهری» با حضور جمشید جهانزاده و هرمز هدایت با اهدای لوح تقدیر و ۷ جلد کتاب تجلیل شد.

در ادامه گروه‌ موسیقی «وصل یار» به آهنگسازی و سرپرستی ابراهیم اثباتی قطعاتی را نواختند.

رونمایی از کتاب «عبدالحسین نوشین» نوشته احسان حاجی پور که معاون دبیر پانزدهمین جشن روز جهانی تئاتر نیز است از دیگر بخش های این مراسم بود. سپس با حضور شهرام کرمی، بهزاد فراهانی، ایرج راد، سهراب سلیمی، عباس عظیمی، اصغر همت، مجید رجبی معمار از این کتاب رونمایی شد و در ادامه هنرمندان پیشکسوت عرصه بازیگری؛ هرمز هدایت، پرویز پورحسینی، جمشید جهانزاده، ناصر آقایی، محمدباقر کریم پور و ژاله علو مورد قدردانی قرار گرفتند.

تجلیل از این هنرمندان به همت خانه تئاتر و موسسه هنرمندان پیشکسوت انجام شد.  

پرویز پورحسینی بعد از دریافت لوح تقدیرش از هوشنگ آزادی ور که به تازگی از دنیا رفته است، یاد کرد و عنوان کرد: زمانی که فهمیدم شهرام کرمی مدیر شده می خواستم به او زنگ بزنم و بگویم این سمت را قبول نکن چون من او را خیلی دوست دارم.  

مریم معترف نیز از ژاله علو به عنوان‌ «شوکت بازیگری» ایران یاد و خاطراتی از همکاری با این هنرمند تعریف کرد.  

ژاله علو نیز از همه همکارانش در حوزه های مختلف رادیو، سینما و دوبله که در طول این سال ها زمینه فعالیت وی را فراهم کرده اند، تشکر کرد.  

در بخش دیگری از این مراسم نیز از سه گروه جوان دیگر که در این چند روز به اجرای نمایش پرداختند شامل گروه‌ نمایش «کلفت ها»، گروه «چه‌ کسی از ویرجینیا ولف میترسد» و گروه «مده آ» قدردانی شد.

اهدای مدالیوم کانون کارگردان به محمد کوثر بخش بعدی مراسم بود که در ابتدا محمودرضا رحیمی یادداشت کانون کارگردانان درباره محمد کوثر را قرائت کرد و از ایرج راد خواست درباره وی سخن بگوید.

ایرج راد نیز درباره محمد کوثر عنوان کرد: دکتر کوثر زبانزد خاص و عام بود و همه دانشجویان علاقه بسیاری به وی داشتند و در زمان بیماری هم در کنارش بودند. بسیاری از هنرمندان بزرگی هستند که متاسفانه به دلیل برخی مسایل در میان عامه مردم شناخته شده، نیستند که محمد کوثر هم یکی از آنها بود. روحش شاد.

سپس مدالیوم کانون‌ کارگردانان به اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر داده شد تا آن را به یاسمن آرامی همسر زنده یاد کوثر که در سالن حضور نداشت‌، اهدا کند.

در این بخش محمدرضا رحیمی متنی را که پیش‌تر از سوی بهرام بیضایی درباره محمد کوثر نوشته شده بود خواند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.