شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷

غیرقانونی سازِ از همه‌جا طلبکار!

عبدالرضا کاهانی

سینماپرس: «عبدالرضا کاهانی» فیلم‌سازی که طی چند سال اخیر به یکی از توقیفی سازهای معروف در سینما تبدیل شده در گفت‌وگویی با رادیو فرانسه اعلام کرد که دیگر حاضر نیستم در کشورم فیلم بسازم مگر با آزادی عمل کامل آن را بسازم.

«عبدالرضا کاهانی» فیلم‌سازی که طی چند سال اخیر به یکی از توقیفی سازهای معروف در سینما تبدیل شده  در گفت‌وگویی با رادیو فرانسه اعلام کرد که دیگر حاضر نیستم در کشورم فیلم بسازم مگر با آزادی عمل کامل آن را بسازم.

این کارگردان توقیفی ساز در حالی مطلب فوق را اعلام کرده که چند فیلم آخر او بدون مجوز رسمی سازمان سینمایی تولید شده است، به‌عنوان مثال فیلم  غیرقانونی «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» در دوره مدیریت حجت الله ایوبی در سازمان سینمایی با اجازه شخص او و البته بدون مجوز ساخت رسمی از شورای پروانه ساخت تولید شد. گفته می‌شود که «کاهانی» در حین تولید این فیلم، شورای پروانه ساخت را فریب داده و هر آنچه که خواسته در این فیلم به تصویر کشیده است. فیلمی که به گفته «ابراهیم داروغه‌زاده» معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی حتی با اعمال تغییرات نیز غیرقابل اکران است!

کاهانی در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود به ساخت دو فیلم آخرش «ما شما را دوست داریم خانم یایا» و یک فیلم دیگر که در فرانسه با عنوان «وقت داریم حالا» اشاره کرده و گفته است؛ نمایش این فیلم‌ها در سینمای ایران با مشکل مواجه شده است. این اظهارات در حالی است که «ما شما را دوست داریم خانم یایا» با مجوز ویدئویی تولید شد و سازندگان آن درصدد فشار به مدیریت برای تبدیل آن و دریافت مجوز سینمایی هستند.

کاهانی درباره «استراحت مطلق»‌ نیز اعلام کرده که این فیلم با سانسور شدید در ایران اکران شد در حالی که وزارت ارشاد در مورد ممیزی برخی از صحنه‌های این فیلم با مسامحه برخورد کرد و حتی صحنه نیمه برهنه بازیگران این فیلم در یکی از سکانس‌ها هم حذف نشده است!

حال باید دید، کاهانی به چه چیزی اعتراض دارد و با کدام فیلم خوب و تاثیرگذار خود بر سر سینمای ایران و وزارت ارشاد منت می‌گذارد!

*نقد سینما

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.