سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

راهکار حمایت از کالای ایرانی در سینما و تلویزیون/۶

شاهمرادی زاده: هنرمندان متعهد باید در آثارشان فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را بیاموزند/ با سینمایی روبرو هستیم که نه به دین خود افتخار می کند نه ملیتش

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۹۷ به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: هنرمندان متعهد باید در آثارشان فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را به عموم مردم بیاموزند؛ این وظیفه یکایک هنرمندان ایرانی است که از کالای ایرانی حمایت کنند و با فرهنگ سازی نگذارند گرایش مردم به سمت مصرف گرایی و استفاده از کالاهای خارجی سوق پیدا کند.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برای اینکه یک هنرمند بتواند در اثر خود فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را جا بیندازد و آن را به مردم معرفی کند در ابتدا بایستی خودش به آن معتقد باشد، این فرهنگ را بشناسد و به درستی درکش کند در غیر این صورت هرگز نمی تواند اثری شایسته تولید کند و اگر اثری هم تولید کند آن اثر نمی تواند در گرایش فرهنگ مردم به سمت استفاده از کالای ایرانی کمکی داشته باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل کم کاری مدیران فرهنگی کشور به خصوص طی سال های اخیر ما شاهد هستیم عموم مردم به جای آنکه علاقه ای برای تماشای فیلم ها و سریال های ایرانی داشته باشند به سمت فرهنگ منحط غربی سوق پیدا کرده اند. به عنوان مثال امروزه علاقه مردم برای تماشای یک سریال رویایی و تخیلی مانند «گیم آف ترونز» بسیار بیشتر از تماشای سریال واقعی و خوش ساختی چون «مختارنامه» است. این اتفاقات بسیار تلخ و دردآور است و مسئولان فرهنگی کشور باید پاسخگوی جدی برای آن باشند. همان مسئولانی که از هنرمندان مطرح ایرانی حمایت نمی کنند و آن ها را بیکار و خانه نشین کرده اند اما مدت ها است دم از اکران فیلم های خارجی در سینماهای کشور می زنند!

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه متأسفانه با سینما و سینماگرانی روبرو هستیم که نه به دین خود افتخار می کنند نه ملیت شان تصریح کرد: تا زمانی که ما خودمان به فرهنگ، تاریخ، دین و ملیت مان مفتخر نباشیم همه منافع مان به جیب بیگانگان سرریز خواهد شد و این اتفاقی بسیار ناراحت کننده است. هنرمندان یک مملکت نمادها و الگوهایی برای عموم افراد جامعه محسوب می شوند و از این رو نباید با تبلیغ کالاهای خارجی، کالای ایرانی، صنعت ایرانی و کسب ایرانی را دچار خلل کنند.

شاهمرادی زاده یادآور شد: اسفا که ما با سلبریتی ها و سینماگرانی روبرو هستیم که حتی حاضر نیستند در شب ۲۲ بهمن ماه و به یمن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هم صدا با مردم ایران الله اکبر بگویند و بنده نوعی را که یک سال در این مراسم الله اکبر گفتم دیوانه قلمداد کردند!

این هنرمند در پایان این گفتگو متذکر شد: امیدوارم با تدبیر جدی مدیران و مسئولان فرهنگی کشور دیگر شاهد چنین رفتارها و اتفاقات دردآور و تلخی نباشیم و همه ما یکپارچه و متحد دست در دست هم بدهیم و کشورمان را آباد کنیم و به غرب و غربی ها و غرب زده های نادان توجهی نداشته باشیم. خوشبخت آن ملتی است که به فرهنگ خود افتخار کند، به صنعت و کشور و ملیت و دین خود افتخار کند نه آنکه هیچ علاقه ای به آن نداشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.