جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

راهکار حمایت از کالای ایرانی در سینما و تلویزیون/۴

انتقاد از بی توجهی به فرهنگ ایرانی اسلامی در آثار سینمایی/ حر: از مدیران فرهنگی که دل در گرو فرهنگ منحط غربی دارند چه انتظاری دارید؟

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۹۷ به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: از مدیران فرهنگی که دل در گرو فرهنگ منحط غربی دارند چگونه می توان انتظار حمایت از کالای ایرانی داشت؟ متأسفانه سینما و تلویزیون کشور ما محلی برای برای اشاعه زندگی های غربی شده و هیچ حمایتی از فرهنگ، ملیت و کالای ایرانی در آن ها نمی شود.

کارگردان فیلم سینمایی «شمارش معکوس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما و تلویزیون به عنوان ۲ رسانه بسیار مهم و تأثیرگذار می توانند جهت حمایت از کالای ایرانی قدم های اساسی بردارند و جامعه را برای خرید کالای ایرانی و بی توجهی به سبک زندگی غربی و زندگی های لوکس و لاکچری به سمت ساده زیستی سوق دهند اما اسفا که تدبیری برای این اتفاق اندیشه نشده و ما در اغلب فیلم ها و سریال ها به جای آنکه شاهد کالای ایرانی باشیم شاهد کالاهای خارجی و تبلیغ زندگی غربی و سفر به کشورهای دیگر هستیم!

وی ادامه داد: متأسفانه با بی درایتی مدیران فرهنگی سبک زندگی در کشور ما دچار آسیب و خدشه بسیار جدی شده و مدیران کاملاً نسبت به ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی بی توجه هستند و این در حالی است که بسیاری از این فیلم های سینمایی با نشان دادن نگهداری از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه باعث شده اند تا جامعه امروزه به سمت نگهداری از این حیوانات که کار غربی ها است گرایش پیدا کند و روزی نیست که اگر ما به خیابان برویم شخصی را در حال سگ بازی نبینیم!

حر سپس با تأکید بر اینکه در همه فیلم ها و سریال های آمریکایی ما شاهد آن هستیم که پرچم آمریکا و یا نمادهایی از دین مسیحیت بدون آنکه هیچ نیازی به نشان دادن آن ها باشد به تصویر کشیده می شوند اظهار داشت: آن ها با این کارشان می خواهند مردم شان را بیشتر به سمت ملیت، کشور، دین رسمی و... شان بکشانند اما ما دست روی دست گذاشته ایم و همه کارهای مان تقلیدی از غربی ها شده و حتی جشنواره های سینمایی مان را با تقلید از غربی ها برگزار می کنیم که بسیار باعث شرمساری و تأسف است.

این سینماگر تصریح کرد: فرهنگ ایرانی-اسلامی سرشار از آزادگی، تمدن و اصالت است؛ ما باید در پی آن باشیم تا تفکرات غلطی که بسیاری از مدیران و هنرمندان دارند را کنار بگذاریم و اینگونه القا نکنیم که ایران چیز به درد بخوری ندارد! ما باید توانایی ملی مان را نشان دهیم و نگذاریم تفکرات منحوسی که سران رژیم پهلوی و مشروطه خواهان داشته اند و هیچ گاه کالای ایرانی را ارزشمند نمی دانستند همچنان زنده بماند.

حر در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: ما امروزه کارمان به جایی رسیده که حتی در فیلم های مان هیچ نشانی از تفکرات، آرمان ها و اهداف انقلاب و دفاع مقدس دیده نمی شود؛ ما از چیزهایی دم می زنیم که هیچ ارتباطی نه با ایران دارند و نه با اسلام و همه این ها به دلیل اهمال کاری مدیران و در گام بعدی هنرمندانی است که به ایران و اسلام بی توجه هستند. ما باید ضمن حمایت از کالا و صنعت ایرانی از فرهنگ ایرانی نیز حفظ و حراست کنیم و نگذاریم بیش از این دچار آسیب و خدشه شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.