دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

«فیلشاه» از همان ابتدا با نقطه هدف کودکان ساخته شد

هادی محمدیان

خبرگزاری میزان: انیمیشن سینمایی "فیلشاه" به کارگردانی "هادی محمدیان" در جدول اکران نوروزی سینما در سال ۹۷ وارد عرصه اکران شد و در حال حاضر با گذشت نزدیک به شش هفته توانسته به فروشی معادل ۳,۱۵۵,۲۶۸,۰۰۰ تومان دست پیدا کند.

هادی محمدیان کارگردان انیمیشن فیلشاه که علاوه بر حضور در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در جدول اکران نوروزی نیز حضور دارد، با تاکید بر توانمندی های ایران در ساخت انیمیشن گفت: انیمیشن در ایران رشد قابل توجهی داشته به نحوی که نه تنها در خاورمیانه بلکه در بسیاری از کشورهای جهان جزو برترین های ساخت انیمیشن محسوب می شویم.

وی درباره جایگاه انیمیشن ایران در سطح جهان تاکید کرد: ما از لحاظ ساخت انیمیشن از بسیاری از کشورهای جهان جلوتر هستیم. این پیشرفت علاوه بر مباحث تکنیکی از لحاظ قیمتی نیز قابل طرح است. ما یکی از کشورهای ارزان در زمینه ساخت انیمیشن هستیم و ما از هند هم ارزانتر هستیم. انیمیشن ایران در حال حاضر یکی از بهترین های دنیا است.  

این هنرمند عرصه انیمیشن درباره نوع صداگذاری و دوبله فیلشاه تصریح کرد: ما این انیمیشن را دوبله نکردیم بلکه از بهترین های دوبله دعوت کردیم تا فیلمنامه را بخوانند و پس از آن انیمیشن را روی صدای آنها ساختیم که این اتفاق هم در نوع خود برای اولین بار در ایران رقم می خورد.  

کارگردان انیمیشن "شاهزاده روم" درباره هدف این انیمیشن افزود: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که قصد داشتیم به آن دست پیدا کنیم این بود که فیلشاه انیمیشنی برای کودکان باشد. معمولاً اکثر انیمیشن ها به اسم کودکان ساخته می شود اما مخاطب بزرگسال دارد ولی فیلشاه از همان ابتدا با نقطه هدف کودکان ساخته شد.

محمدیان درخصوص چگونگی شکلگیری ایده فیلشاه خاطرنشان کرد: همچون "شاهزاده روم" ایده اولیه "فیلشاه" نیز در تیم ایده گروه ما شکل گرفت. گروه ایده و فیلمنامه نویسی ما برای ده سال آینده هم ایده و طرح برای ساخت دارد و ایده فیلشاه نیز مدتها قبل در ذهن جمعی گروه شکل گرفته بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.